Évzáráskor, év elején sok ember egy önértékelést, áttekintést végez. Megemlékezik a múltról, az eredményekről, újra festi a megkopott határvonalakat, erőt merít Isten gazdagságából és meghatározza, felvázolja a jövőre néző célokat. E folyamatban a hívő embert leginkább a hálaadás lelkülete jellemzi. Magam ezt az egészet, már nem először, azzal kezdem, hogy hálaadással megemlékezem azokról, akiket Isten leginkább használt az életem során, hogy rajtuk keresztül megáldjon, tanítson, gazdagabbá tegyen. Természetesen a teljesség igénye nélkül, hiszen Isten számtalan más ismert és kevésbé ismert embert is használt felém az évtizedek során. Szívemnek, ők is igen értékesek, barátok, kollégák, esetekben idegenek ,sokat próbált nagybetűs igazi emberek. Őket is számon tartom természetesen. Isten áldása vegye őket körül életük minden napján!
szerda, január 02, 2019
vasárnap, december 30, 2018
Évzárásra
Mi keresztények ülünk egy
csodálatosan megterített asztalnál, amit Isten készített számunkra. (Tudom, hogy a bárány menyegzője egy a jövőben bekövetkezendő esemény a mi nézőpontunkból.) Ez az
asztal jelképezi az Úr Jézus Krisztusban megnyert és hit által elérhetővé vált
áldások megszámolhatatlan sokaságát. Az a boldogság és békesség, amiben részünk
van, (mivel már feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben,
Krisztus Jézusban) alig –alig megfogalmazható szavakkal, mert egész valónkat a személyiségünk,
még általunk is felfedezetlen és kevésbé ismert részeit is, hirtelen és hullámzóan
betölti és elárassza. Ilyenkor, igazából nem tudunk csak ámuldozni, hálát
érezni, talán meg is fogalmazni. De leginkább csak jóllakottan megelégedve és
szuszogva ülünk az asztalnál, mint egy pompás ebéd után. Nos, előfordul, hogy
ilyenkor belép valaki, esetleg pont egy ateista és azt mondja nekünk, hogy fel
akar világosítani, arról, hogy nincs Isten! Nincs „terített asztal”, nincs
mennyei teríték, noha épp ott előtte falatozunk. Minden cinizmus nélkül csak
mosolyogni lehet ilyenkor. Mi mást tehetnénk? Minden ember annyit tud
befogadni, amennyinek helyet készít a szívében. Csak gondoljunk Antoine de
Saint-Exupéry kis hercegének híres mondatára: „Jól csak a szívével lát az
ember, ami igazán lényeges az a szemnek láthatatlan.”
Ezzel a gondolatommal
szeretnék mindenkinek Isten vezetésével és áldásával bíró 2019-s esztendőt
kívánni! Köszönöm, hogy itt vagytok.
szombat, december 29, 2018
Az Úr, hadakozó Isten is!
Azt mondom, és ezt felháborodással teszem! Számos helyen
keresztényest játszanak, de a hívők nincsenek megtanítva, a gonoszság elleni
harcra, a sátán munkáinak a rombolására.
Pedig igen visszás dolog, azt állítani, hogy Istent
képviseljük, miközben az ellenség igája alatt nyögve, vánszorgunk. Számos közösségben a keresztények ismerik az alkalmakon való bájos
mosolygást, ismerik az Isten beszédét alig tartalmazó pulpitusi beszédeket. Az
azt követő finomságokkal teli cseverészéseket, melynek jelentős részében a
testvéreik kibeszélése a téma. Szóval ismernek mindenféle jó, és kevésbé jó,
bevett gyakorlatot. De nem ismerik a megváltójuk, hatalmas nevét! Nem ismerik
az Ő dicsőségének hatalmát és erejét, nem tudják a gyakorlatban, hogy hogyan is
kell csatába szállni, az Úr Jézus neve alatt. Ha egész véletlenül találkoznak, valami
folytán, a Szent Szellem erő-megnyilvánulásaival, szabadulással, a szellemi
konfliktusok, szemmel látható fizikai megnyilvánulásával, akkor pedig a többség,
balgatagul kígyót-békát kiáltva majdnem hogy határához érkezik a Szent Szellem
káromlásnak. Az Úr Jézus munkáját ördögtől valónak titulálva. Pál szavaival
élve, nem kéne ennek így lennie testvéreim. Fel kell fognunk végre, Isten
jogosan várja el tőlünk, hogy győzedelmeskedjünk a gonoszság erői felett, az
életünk minden területét érintve.
Rajtunk és bennünk meg kell, hogy mutatkozzék a
feltámadásnak ereje, a megígért és kitöltött Szent Szellemnek az ereje, a bűn
felszámolásának az ereje, a megkötözöttek ám szabadulni vágyok felé való segítő
és hatékony Isteni erőnek. Az elmúlt években sokak megfogalmazták, hogy
számosan szerte a világon, azért fordulnak el a kereszténységtől, mert erőtlen
és tehetetlen. Most ne menjünk abba bele, hogy mi az igazi kereszténység és mi
a vallásos kereszténység, a lényeg, hogy valóban nagyon nagy szükség lesz a jövőre
nézve, a kereszténységnek erőt felmutatva, minél inkább betölteni Isten
akaratát.
Az Úr hatalmas, erős, és hadakozó Isten! Senki nincs olyan,
mint Ő! Talán van egy két ember aki emlékszik egy régi-régi dicséretre, ami úgy
kezdődött, hogy az „Úr feltűrte szent karját, erőt övedzett fel” Nos teljes meggyőződésem
hogy a jövőre nézve, még inkább ezt fogja cselekedni az Úr, és hatalmas karja
alatt, hittel teljes mindenre elszánt és bátor hívőket sorakoztat fel! Hiszen: „Mert
nem beszédben áll az Istennek országa, hanem erőben.”
Köszönöm a figyelmeteket.
csütörtök, november 29, 2018
Ne alkudjunk meg a bűnnel!
Időnként előveszem a bűn témakörét, mert noha az ez elleni
harc egy sarkalatos pontja a kereszténységnek. (Mindenkit érintően) Mégis
számtalanszor félvállról vesszük, mint egy beletörődve az élet szinte minden területén
való jelenlétébe, és a magunkban való megmutatkozásába. A bűn fogalmát
számunkra a biblia egyértelművé teszi:” Valaki a bűnt cselekszi, az a
törvénytelenséget is cselekszi; a bűn pedig a törvénytelenség.”
Az Isten akaratával való szembehelyezkedés, igazságainak és
törvényeinek figyelmen kívül hagyása eredményezi a bűn behatolását az ember
személyiségébe. Igen, mondhatjuk, ez bizony így van, és régen is így volt.
Ezért szorulunk megváltásra! Viszont arra már kevesebben látnak rá, vagy inkább
kevésbé tudatosul bennük, hogy noha Isten szent Fiában, Jézus Krisztusban
teljes és tökéletes módon megváltást kaptunk, és nyerhetjük ezt el, hit által.
Mégis a bűn kérdése továbbra is érinti a hívő embert, és hihetetlen rombolásra,
negatív sorsformálásra, és mindenféle akadály kiépítésére kap lehetőséget, ha
meg van tűrve.
Gondoljuk el, mekkora ellentmondás, (mégis ez valósul meg)
hogy egy hívő ember a sátánnal való kapcsolatot szorgalmazza, építi ki, és tűri
meg, amikor a bűnnek utat enged. Az írás így szól:” Aki a bűnt cselekszi, az
ördögből van; mert az ördög kezdettől fogva bűnben leledzik. Azért jelent meg
az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.” Sátán létezési közege a bűn! (az
engedetlenség a lázadás, a törvénytelenség) Ahol a bűn bármilyen formája jelen
van, megtalálható, ott sátán is jelen van! Pontosabban fogalmazva nem feltétlen
közvetlen, hanem közvetve. A bűn, szellemi hidat képez az ember és a sátán
között. Ez akkor is így van, ha hívő emberről beszélünk. Szó szerint, aki
bűnben él, megtűri/megengedi magának a bűn jelenlétét,
kulcsot hagy a gonosz számára a lábtörlő alatt. „A tolvaj
nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem,
hogy életük legyen, és bővelkedjenek.” Mondja Jézus! A bűn soha, semmilyen szempontból
nem jó, és nem járható út, egy keresztény számára. Noha van a bűnnek
ideig-óráig való gyönyöre, ahogy az Írás megemlíti, mégis egyértelműen
kijelenthetjük, nem életet ad, hanem megfosztja az embert attól! Nem hoz megelégedést,
békességet, és bőséget, hanem pontosan ezektől foszt meg, és rabolja el a már
meglévőt is. Mi legyen tehát az igazságnak megfelelő záró következtetésünk? Az,
hogy ne adjunk helyt a bűnnek magunkban, és ne toleráljuk azt a környezetünkben
sem. Buzdításnak még egy gondolat. Fontos tudni, hogy igen szoros kapcsolat van
az Isten parancsolatainak a megtartása és a meghallgatott ima között. „És
akármit kérjünk, megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat
tesszük meg, amik kedvesek előtte.” A meg nem hallgatott imák egy részének,
egész biztosan az engedetlenség az oka. Persze nem kell most nagyítót ragadnod,
hogy hibát/bűnt keress magadban. Ha van, azt úgyis nagyon jól tudod. De akkor, azt számold fel az Isten igéjének megfelelően, hogy eljöjjön a te életedben is
a felüdülés, az Istennel való helyreállás. „Pedig tudjuk, hogy az Isten nem
hallgatja meg a bűnösöket; hanem ha valaki istenfélő, és az ő akaratát
cselekszi, azt hallgatja meg.” Isten adjon kegyelmet számunkra, hogy mi az Ő
akaratának cselekvői legyünk, és imáinkra megkapjuk a mennyei választ, Isten
szeretetéből fakadóan. Egy rendkívül fontos igazsággal zárom a fenti
gondolataimat. A szentírásból tudjuk, ahol bűn van ott a halál is jelen van,
ahol nincs bűn ott nincs halál sem!
„Nem sokat beszélek már veletek, mert jön a világ fejedelme:
és én bennem nincsen semmije;” Nekünk Jézus Krisztushoz kell minél inkább
hasonlítanunk, akiben nem volt bűn, aki bűnt nem cselekedett, aki bűnt nem
ismert, és szájában hamisság nem találtatott.
Köszönöm a figyelmeteket.
csütörtök, november 08, 2018
A gőg a büszkeség és a padló kapcsolata.
A múltkori büszkeséggel, önfelmagasztalással kapcsolatos
bejegyzés a maga majd huszonötezres elérésével és több mint 230 megosztásával egy
közösségi oldalon, rendkívül meglepett és elgondolkoztatott. Nyilván nem csak,
hogy örökzöld a téma, hanem mindenfelé azt tapasztalják az emberek, hogy a
felfuvalkodottság a gőg a büszkeség mérge olyan szinten árasztotta el a hívők
szívét is, ami már elfogadhatatlan megnyilvánulásokat és konkrét kapcsolatrombolásokat
eredményez. Ezért egy picit jobban utána olvastam, amiről valóban, ahogy Derek
utalt is rá, igen kevés tanítás van az egyházban, pedig rendkívül fontos,
hiszen a büszkeség a gőg minden embert valamilyen mértékben befolyásol, és
mérgez. Az mellett, hogy Lucifer is e bűn miatt romlott meg és lett sátánná,
mely állapotban legbelső mivoltából szembefordult a teremtőjével, és lett Isten
ellenlábasa, színt úgy igaz az is, hogy az emberiség legtöbb nyomorúsága is a
büszkeség a gőg, és az abból fakadó önzésből, kapzsiságból, stb. fakad.
Nézzünk
meg egy két kapcsolódó fogalmat, ami segítségünkre tudd lenni, hogy jobban
rálássunk erre a rendkívül hatékony méregre. :Kevélység, dölyfösség,
felfuvalkodás, arrogancia, önhittség, önfelmagasztalás, lenézés, lesajnálás,
megalázás, lekezelés, lebecsülés, elbizakodottság, egoizmus, önteltség, hivalkodás,
kivagyiság, pöffeszkedés. C.S. Lewis „a keresztény vagyok” című könyvében
megjegyzi a gőggel kapcsolatban. „Arról van szó, hogy minden egyes ember gőgje
szemben áll, mindenki más gőgjével. A gőg mindig ellenségességet jelent, a gőg
maga az ellenségesség. Méghozzá nem csak ember és ember között, de Istennel
szemben is.”
A gőgős ember mindig csak lenéz az emberekre és a dolgokra,
s természetesen, amíg csak lefelé néz, nem láthatja azt, ami fölötte van! Ez
súlyos kérdést vet fel. Hogy lehet az, hogy olyan emberek, akiket nyilvánvalóan
majd szétvet a gőg, azt mondják, hogy hisznek Istenben és nagyon vallásosnak
képzelik magukat? Azt hiszem, ez azt jelenti, hogy ezek az emberek egy
képzeletbeli Istent imádnak.”
Itt megjegyzésként hozzátenném, mivel a közelmúltban volt egy
beszélgetésem ahol a partnerem egyenesen hazugnak nevezte Istent. Tehát magát
konkrétan Isten fölé helyezte. Az ilyen ember magatartására is az vonatkozik,
hogy egy saját képzeletbeli „istent” maga által gyártott istenképet vádol, mert
az igaz Isten nyilvánvalóan nem ismeri. Jobb esetben csak a megismerésének a
küszöbén áll/állhat. De ha nem változtat a szívbéli viszonyulásán, akkor az helyett,
hogy belépne az igaz Isten megismerésébe, csak visszaesik a küszöbről, a
világot jellemző sötétségbe. De kanyarodjunk vissza még egy kicsit és
folytassuk Lewis gondolatát. „Szerencsére próbát tudunk tenni. Valahányszor úgy
találjuk, hogy vallásosságunk jónak tüntet fel bennünket, jobbnak, mint bárki
más, akkor úgy hiszem, biztosak lehetünk abban, hogy nem az Isten, hanem az
ördög van ránk hatással. Hogy Isten jelenlétében vagyunk-e, annak az az igazi
próbája, hogy egészen elfelejtkezünk magunkról.” (kéretik, nem félre érteni)
„Az ördög nevet rajtunk. Tökéletesen elégedett, ha azt
látja, hogy szemérmesek, bátrak, fegyelmezettek vagyunk, feltéve, hogy eközben
belénk ültette a gőg zsarnokságát, épp, úgy ahogyan elégedetten nézné, hogy
meggyógyultak a fagyás okozta sebeink, ugyanakkor rákot okozhatna nekünk.
Ugyanis a gőg szellemi rák: elpusztítja az igazi lehetőségét a szeretetnek, a
megelégedésnek, de még a józan észnek is.” Ha meg akarjuk tudni, hogy mennyire
vagyunk büszkék, tegyünk fel magunknak ilyen kérdéseket:Mennyire tudom elviselni
ha mások rendre utasítanak, mit vált ki belőlem, ha nem vesznek tudomást rólam,
hogyan viselem ha beavatkoznak a dolgaimba. Ha lekezelnek, ha szembesítenek a
hibáimmal, ha szembe jönnek velem, ha háttérbe szorulok, ha megdorgálnak, stb.
Ezen kérdések mellett emlékezzünk meg Isten beszédéről, ami megvilágosít, hogy a büszkeség
mérgével szemben is sikeresen felvegyük a harcot!
Egy ó szövetségi kiemelkedő példa a felfuvalkodottságra a
büszkeségre Nabukodonozor esete. ”Mindez betelék Nabukodonozor királyon. Tizenkét
hónap mulva a babiloni királyi palotán sétála. Szóla a király és mondá: Nem
ez-é ama nagy Babilon, amelyet én építettem királyság házának, az én
hatalmasságom ereje által és dicsőségem tisztességére? Még a szó a király
szájában volt, amikor szózat szálla le az égből: Néked szól, oh Nabukodonozor
király, a birodalom elvétetett tőled.” (én építettem, én hatalmammal/ erőmből
az én dicsőségemre)
Legyen egy
újszövetségi példa is. „Egy kitűzött napon pedig Heródes királyi ruhájába
felöltözve és székibe ülve nyilvánosan szóla hozzájuk. A nép pedig felkiálta:
Isten szava ez és nem emberé. És azonnal megveré őt az Úrnak angyala, azért,
hogy nem az Istennek adá a dicsőséget; és a férgektől megemésztetvén, meghala.”
A gőg a büszkeség az öndicsőítés ellen is, az Istenfélelem és az alázat tud
védelmet adni. Az alázat alatt nem a képmutató alázatoskodást értem
természetesen, hanem az igazi, mindenki számára áldásos őszinte alázatot.
Kiegészítés: „A pszichológusok kétfajta büszkeséget
különböztetnek meg, az egyik az autentikus büszkeség. Ez akkor nyilvánul
meg, ha békében vagyunk önmagunkkal, kreatívnak, termékenynek érezzük a
munkánkat, és szociális szempontból is a helyünkön érezzük magunkat, érzelmileg,
tudatosan stb. A másik az ún. hübrisztikus büszkeség, amely magában foglalja az
önzést, a gőgöt, a nem szerencsés szociális viselkedésmódokat, mint az
agresszivitás, az önértékelési zavar, fokozott szégyenérzet stb. Az önértékelés
javítása tehát egyértelmű, el kell jutnunk a hübrisztikus büszkeségtől az
autentikus büszkeségig… és el kell hagynunk az arrogáns, kellemetlen
viselkedésformákat.”
Copyright 2014 Dr.Guy Winch Psychology Today
Itt szintén meg kell még említeni, jegyzi meg Lewis, hogy a dicséret
alkalmával érzett öröm, nem gőg. Az öröm oka ilyenkor nem bennünk magunkban
rejlik, hanem abban a tényben, hogy megnyertük a tetszését valakinek, akinek
(helyesen) tetszeni is akartunk. A probléma ebben az esetben akkor kezdődik, amikor
arról a gondolatról, hogy „elnyertem a tetszését, minden rendben van” áttérünk
arra, hogy „milyen nagyszerű valaki vagyok, hogy ezt megtettem” Minél inkább el
vagyunk ragadtatva magunktól, és minél kevésbé a dicsérettől, annál rosszabbá
válunk. Ha már csak magunkban van örömünk és egyáltalán nem törődünk a
dicsérettel, akkor eljutottunk a mélypontra, ennél még a hiú ember is magasabb
ponton áll, mert őt, még érdekli a mások dicsérete, még nem telt el önmagával teljesen.
„Az összeomlást gőg előzi meg, a bukást pedig
felfuvalkodottság!”
„Ha igaz fedd engem: jól van az; ha dorgál engem: mintha
fejem kenné.”
Köszönöm a figyelmeteket!
kedd, október 16, 2018
Gondolatom az ökumenikus törekvésekről.
Legyen téma az ökumenizmus. Ha megengeditek, felvázolom
röviden, hogy én hogy állok ehhez a kérdéshez. (Igaz régebben is írtam már ezzel kapcsolatosan pár mondatot.)Nagyon jó ha az ember nyitott/érdeklődő
és támogató. Ez mind benne van abban, hogy a másikat különbnek tartjuk, ahogy
azt a szentírás javasolja. Ez nem kényszer, aki ezt valóban megéli Isten
szeretetében, annak ez áldás!
A sónak az asztalon a helye, ott pedig sok mindent találni,
aminek pont sóra van szüksége. Feltétlen
el kell mondanom, hogy az mellett, hogy szívesen gondolkozom együtt, más
felekezetbe tartózó Istent kereső és az Ő igazságát helyesen értelmezni
szándékozó embertársaimmal. Mégis, igaz az, hogy a teljes evangéliumban általam
felismert és megértett igazságoktól az Isten előtt való jó lelkiismeretem
megőrzése miatt, eltérni nem akarok. Így amikor akár mely felekezet, a személyes
üdvösséget érintő kérdésben (véleményem szerint) elfordul az igazságtól, és a
szentírás összességéből nem igazolható tant képvisel, vagy az általam Isten
embereinek tartott személyeket lesajnálja, kötelességemnek tartom, hogy azt
szóvá tegyem és meghagyva a másik fél szabadságát, de mindenképp
elhatárolódjam. (Nem mondom, hogy másnak ezt kell cselekednie, a hit az nem
utánoz. Én így kezelem ezt, még ha esetleg tévedhetek is.) Tehát semmiképp nem
tudom elfogadni, a tárgyiasított és megmagyarázott istenkeresést, a
maga-választotta istentiszteletet.
„Senki tőletek a pálmát el ne vegye, kedvét találván
alázatoskodásban és az angyalok tisztelésében, amelyeket nem látott, olyakat
tudakozván, ok nélkül felfuvalkodván az ő testének értelmével. És nem
ragaszkodván a Főhöz, Akiből az egész test, a kapcsok és kötelek által
segedelmet vévén és egybeszerkesztetvén, nevekedik az Isten szerint való
nevekedéssel. Ha meghalván a Krisztussal, megszabadultatok e világ elemi
tanításaitól, miért terheltetitek magatokat, mintha e világban élők volnátok,
efféle rendelésekkel: Ne fogd meg, meg se kóstold, még csak ne is illesd. (Amik
mind a velük való élés által elfogyasztásra vannak rendelve), az emberek
parancsolatai és tanításai szerint? Amelyek bölcsességnek látszanak ugyan a
magaválasztotta istentiszteletben és alázatoskodásban és a test gyötrésében; de
nincs bennük semmi becsülni való, mivelhogy a test hízlalására valók.”
Tehát nem csak az e világ elemi tanításaitól de a vallási világ számomra nem igazolt tanításaitól is elfordultam. Elhatárolódóm a tárgyiasítás a látható,
tapintható istenközvetítést minden formájától, mert bálványimádást eredményez/eredményezhet.
Olyan területre viszi a hívő embert, ami a szentírás fényében teljesen jogosan
megkérdőjelezhető. Isten pedig azt kéri tőlünk, hogy mindentől, ami gonosznak
látszik, tartsuk távol magunkat. Isten
országa jelenleg, nem látható módon, a hitre jutott emberi szívben van jelen,
és nem külsőségekben! Szintén nem értek egyet a Római Katolicizmusban
megtalálható több tantétellel és hitgyakorlattal, melyek egy olyan rendszert
képviselnek, melyekben azt találom, hogy nem lehet maradéktalanul figyelembe
véve a szentírás igazságigényét, megélni a hívő életet. Ezért a rendszertől,
elhatárolódom, és az oda tartózó Istent kereső embertársaimnak, igyekszem, mint
oly sokan, régen és ma is, felhívni a figyelmet a van tovább és van mélyebb
kapcsolat Istennel, lehetőségére. Tehát az ökumenikus törekvésekre, ebből a
szempontból határozott nem a válaszom. Kötelességemnek érzem, hogy Isten
akaratával nem egyező rendszerektől és tanításoktól, elhatárolódjam, azon
világosság szerint, ami nekem megadatott a szentírásból. Tehát magam
különbséget teszek a felekezetek, irányzatok rendszere és az egyén, mint hívő
ember között. A rendszert megfigyelhetem, kielemezhetem, és ha nem látom
megállni a szentírás alapján, akkor nem fogadom el. (A hívő embert hitem szerint másként kell megközelítenem.) Hiszen mint tudjuk nem a
felekezetek irányzatok adnak üdvösséget, hanem Krisztus egyedül! Jézus az aki
feltámaszt majd ama napon, és nem az egyház. Az üdvözítés jogát nem adta át az
Úr Jézus se más személynek, se az eklézsiának. Az egyéneket érintő üdvösség tekintetében
sokkal inkább magammal kell foglalkoznom, hiszen mindenki maga ad számot,
magáról az Istennek. Az üdvösség elérése amúgy is, emberek számára lehetetlen
feladat. Istennél azonban lehetséges. „A tanítványok pedig ezeket hallván,
felettébb álmélkodnak vala, mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát? Jézus pedig
rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden
lehetséges.” Magamat ehhez tartom, ez a legbölcsebb véleményem szerint. Isten, aki a szívek és
vesék vizsgálója, aki mindentudásában Ismeri az övéit, áldja meg azokat, akik
segítségül hívják az Ő nevét, bármely helyen, és bizalommal vannak Ő hozzá.
Hogy ki mennyire tanítvány és mennyire őszintén követi az Úr Jézust, csak
felületes véleményem lehet. Tudni egészen pontosan, hogy ki a valós családtag,
azt csak az Atya tudja.
Áldott legyen örökké, aki szeretetében saját fiát adta
értünk, engesztelő áldozatul, hogy ne legyünk Isten nélkül valók –e
világon.
Köszönöm a figyelmeteket!
vasárnap, október 14, 2018
Biztos, hogy illetékes vagy?
„Kóbor ebet ragad fülön, aki felháborodik a perpatvaron, amely őt nem illeti.”
„Kóbor kutyát ragad fülön, aki olyan perbe avatkozik, amihez semmi köze.”
Ne avatkozz olyan dologba, amire nincs vezetésed a Szent
Szellemtől. Az akarás a javítási szándék megléte jó, de ez még nem vezetés. A helyreállítás idejét, menetét és az abban résztvevő személyeket
is Isten jelöli ki. Ha neked nem szólt, és nem küldött, bölcsebb, ha a dologgal
kapcsolatosan, megmaradsz a közbenjárás szintjén. Amikor találkozol/felismersz egy problémát az egyházban, az
nem azt jelenti, és nem jogsit fel arra, hogy azt neked kell megoldanod. Ha belépsz
egy olyan helyre, ahol nagyon aktuális lenne egy tisztasági festés, nem állsz
neki festeni, még ha profi szobafestő is vagy, akkor sem, hiszen senki nem kért
meg rá, illetlenség is lenne.
Fontos, hogy amikor segíteni szeretnénk, az is Isten
vezetése alatt legyen, csak így fog sikerülni a szálkát kivenni abból a
bizonyos szemből. Vezetés nélkül, csak nagyobb problémát teremtünk, mint amit
megoldani szeretnénk. Rengeteg példát látni erre. Itt megjegyzem a segítség az, amire a másiknak valóban szüksége
van, és nem az, amit én úgy vélek, hogy segítség. A kettőnek egyeznie kell. Ha
valaki ki van száradva, azzal hogy adok, neki egy csodaszép öltönyt, nem segítek
rajta.
Szintén figyelembe veendő szellemi igazság, hogy amikor
Pétert szükséges volt meginteni, a helytelen magatartása miatt, nem akárki
tette ezt meg, nem „Kovács Pistike” önkéntes. Hanem Pál apostol! Kaliberhez
kaliber szükségeltetik. Ez még a világban zajló kapcsolatrendszerekben is
többnyire így van. Szeretném, ha megértenéd, mert igen fontos. Ha olyan
ringben/harcban vagy, szállsz be, ahol Isten nem akar látni, akkor kevesebb vagy igen leszűkült
a védelmed. Aztán így, amikor a nem neked való ringben, nem a te súlycsoportodban véletlen ütés ér, esetleg padlóra kerülsz, magadon kívül senkit sem hibáztathatsz.
Szellemiekhez szellemieket kell szabni, kaliberhez kalibert. Ne értsd félre nem
azt mondtam, hogy a „ringen” kívül élj, egy passzív nem látok, nem hallok, hívő életet.
Hiszen Isten gyermekeként már katona is vagy, már sportoló is vagy, már a „ringben” harcoló is vagy.
De ez legtöbbször abban kell, hogy megnyilvánuljon, hogy teljes szívből
közbenjársz az adott helyzet Isten akarata szerinti megoldásáért. Legyen meg
Isten akarata! Ne egyik, vagy másik félre koncentrálj. (hiszen nem ismered a motívumokat, a részleteket stb. nehogy elfogult vagy részre hajló legyél.) Hanem Istent kérd, aki mindeneket
ért és pontosan átlát az adott dologban, hogy kegyelméből lépjen be a helyzetbe
és ragyogtassa fel az igazságot. Ezzel rendkívül fontos és Isten akaratában lévő dolgot teszel, amiből áldásod származik.
Köszönöm a figyelmedet.
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)




