kedd, március 22, 2016

Gondolatom a bizonyságtevés alapjáról és a leggyakoribb hibákról.



A legelső és legfontosabb probléma, amikor vak vezet világtalant. Tehát egy olyan ember akar másvalakit elvezetni az élő Istennel való kapcsolatba, aki maga is nélkülözi ezt a kapcsolatot! Szorosan ide kapcsolható, amikor valaki megismerte már Istent, de mivel nem jár az Úr vezetésében, megtűrt bűnökben él, amiből esze ágában sincs megtérni, nincs „birkózása” a bűnnel, azaz hiteltelen. Világi nyelven bort iszik, és vizet prédikál. Annyi különbséget azért, az ilyen embernél észrevettem, hogy e súlyos probléma ellenére, ha nem is minden esetben, de Isten élő vize, ha zavaros és áporodott formában is, de ki tud folyni az ilyen edényéből, és áldás tud lenni. Valahogy úgy képzelem ezt, mint amikor egy sivatagban vándorló kiszáradt ember/ ez az Istent még nem ismerő ember/ végre talál némi igazi, iható vizet, még ha az áporodott és piszkos is, de legalább víz, igazi víz.  Ha ezzel él, túléli azt az időt ameddig Isten jobbat ad neki. Természetesen Isten akarata az, hogy tiszta, friss, és megfelelő mennyiségű víz legyen a mi edényünkben, a környezetünk megitatására. Azaz az Istent kereső emberek, hitelesen a teljes evangéliumot eléjük tárva szembesüljenek az Isten örömhírével. Isten, irgalmasságból ilyenkor azt a személyt, személyeket nézi,  azok hitére reagál, akik felé a szolgálat a bizonyságtevés történik, és a meglévő problémák ellenére, áldást tud adni befedezve a szolgáló/bizonyságtevő pocsék állapotát. Természetesen legtöbbször erre nem kerül sor, már csak azért sem, mert nem jellemző, hogy a fent vázolt emberünk bárkinek is bizonyságot tenne. De ha mégis előfordul ilyen szituáció, leginkább Isten irgalma és az adott ember hite az, amit Isten megjutalmaz! A repedezett, kicsorbult, koszos és kívül belül piszkos és valamilyen szinten egyértelműen képmutató cserépedényt Isten ez esetben nem tudja nagyon figyelembe venni. 
Tehát friss vizű, hiteles, élő vizet adó szép állapotban lévő edény legyél.

A következő bizonyságtevéskor előforduló gyakori hiba az, amikor nem az evangéliumot, hanem huszadrangú, még ha amúgy fontos dolgot /témát kezdünk el feszegetni. Ennek eredménye legtöbbször, a kiakadás, a sértődés, az igazi lényeg /örömhír/ teljes figyelmen kívül hagyása. Más szóval nincs eredmény, csak háborúság, további érthetetlenség a keresztény kinevetése illetve bolondnak nézése, nyíltan vagy a háta mögött.
Mire gondolok? Tegyük fel valaki, odamegy hozzád, hogy tetováltatni szeretné az édesanyám szót a karjába. Mit szólsz hozzá? / Az most lényegtelen hogy tudja vagy nem, hogy keresztény vagy. / 

Te azt mondod neki, hát figyelj a tetkó tök gáz, eszedbe ne jusson. Ez bűn és a bűn elválaszt istentől, mert utálja. Eredmény: A kérdező falnak csapódott, amit te állítottál neki figyelmetlenül. Valószínűleg a beszélgetésnek itt vége is, és az emberünk még távolabb került Istentől, mert az ö szemszögéből, pont most bizonyosodott meg arról, hogy ezekkel, a keresztényekkel tényleg nagy a baj, merevek, érzéketlenek, sötétek „hiszen én, csak anyám nevét akartam magamra varratni, mivel nagyon szeretem az édesanyámat. Nem is értem, miért baj ez?
Remélem sikerült átadnom a gondolatmenetet, ha a példabeli tetoválás, nem tetszik, helyettesítsd be mással, csak értsd meg a lényegét a mondandómnak.        
Az első rangú üzenet az evangélium hirdetése, nem pedig egy amúgy ténylegesen fontos, de huszadrangú dolog. A párbeszéd akár így is alakulhatott volna:
- Köszönöm hogy érdekel a véleményem, nézd nagyon nagyra értékelem, hogy így szereted az édesanyádat, hogy képes vagy még magadra varratni is a nevét. Tudtad, hogy a szülök, szeretete kedves dolog Isten szemével nézve is. / Fal sehol, a beszélgetés ebben az esetben valószínűleg folytatódik./
- Istent most hagyjuk ki, a te véleményed érdekel.
- Nézd, nem tudom kihagyni, mivel én igyekszem mindenben számolni Isten bölcsességével/igazságával. /ütközés az van, de fal továbbra sincs/
- jól van, csak válaszolj már, a karomon lejjebb vagy feljebb készíttessem, és simát vagy színeset kérjek.
- én lejjebb és színesben készíttetném, de van ennél egy mélyebb kimutatása is a szeretetnek, remélem tudod? Én ez mellett döntöttem és ezért is tartom többek között feleslegesnek az ilyen külsőségekre koncentráló kimutatást, mint a tetoválás. /két különböző gondolkozásmód találkozik épp, de nincs feszültség/  
- Mélyebb? Mire gondolsz?
- Isten azt kéri, hogy a szeretetünk leginkább a legbelsőnkből fakadjon fel az Ö segítségével.
Mit ér, ha a varrás rajtad van, de gorombán és indulatosan beszélsz anyukáddal. Vagy ha úgy látod szükségesnek, becsapod önérdekből. Ezért mondom szerintem, fontosabb, elsőnek Istenből merítve valóságosan szeretni és ezt megélni, ezek után ráérek átgondolni, hogy szükséges e az a varrás vagy nem. Bár, valószínűleg ha Istenre figyelsz ö ráébreszt, ebben is az ö akaratára, de nyilván ehhez a csodához közeledned kell hozzá. Ö régóta vár már rád!  
- Érdekes egy fazon vagy te hallod, erre még így nem is gondoltam.

Gondolom érthető, hogy ez utóbbi beszélgetés sokkal inkább helyesebb, és egy egészséges folytatást is magában hordoz. Ezért az a javaslatom, hogy első sorban az igazságot és azon belül is az örömhírt adjuk az embereknek, mint aranyalmát, ezüst tálon. Ne pedig huszadrangú témákon táncoljunk az igazságot furkósbotként lengetve.

Ha eddig nem tudtad, a környezeted, még akiről nem is gondolod az is rendszeresen mér, vizsgál, analizál, mindezt egy célból. Választ akar arra, hogy érdemes e kereszténynek lenni?  
Isten adjon nekünk bölcsességet, hogy igenlő válaszra jussanak!

Köszönöm a figyelmed.