Gondolataim egy videó mellé!
Pár napja kaptam ezt a videót. Az igazság az, hogy nem
ismeretlenek ezek a féligazságokat tartalmazó anyagok számomra. Meg sem tudom
számolni, mennyi ilyennel van teli a háló, és milyen sok embert zavarhat össze,
akik a látottak alapján így kiálthatnak fel: MOST MI VAN!!!
Természetesen ez a téma sem tabu, érdemes átbeszélni, mert
valamit szépen megfésülni csak úgy lehet ha, megfogjuk a hajkefét, és elkezdünk
fésülni vele, a megfelelő helyen. Csupán egy kérésem van, kulturáltan
véleményezzünk, pró és kontra egyaránt.
Ha esetleg felmerül valakiben, hogy mi szükség ezt nyíltan
átbeszélni, annak elmondanám, hogy nem nyíltan, az emberek, mind a világiak
mind a keresztények erről beszélnek lépten-nyomon. Véleményem szerint igen
nagy akadálya az evangelizálásnak az a köztudatban lévő gondolkozás, miszerint:
„a gyülekezet csak elveszi a pénzedet” „rajtatok gazdagodnak meg”
„nyúlják a tízedet” és a másik agyon hangoztatott, mindent
tudni vélő figyelmeztetés. Ezek hamis apostolok, hamis próféták, hamis
pásztorok. és napestig sorolhatnám. Természetesen, meggyőződésem, hogy amikor
ezt a témát boncolgatjuk, nagyon kell figyelnünk, hogy ne essünk át a ló túlsó
oldalára. Nyilvánvaló, hogy amivel élni lehet, azzal lehet visszaélni is.
De az ítéletalkotásunknál, legyünk nagyon körültekintőek, és
igen jól tájékozottak az adott kérdésben. Ha ezt nem tudjuk felvallani, és
biztosítani akkor nem érdemes állást foglalni, mert megcsalhat a saját szívünk.
A szellemi dolgokban is igaz az, hogy nem elég csak arra támaszkodnunk, amit
látunk és hallunk. Továbbá sok esetben az ilyen anyagok elkészítése mögött, nem
kétlem, féltés, jó szándék, segíteni akarás, található. Persze a legtöbb
esetben nem! A csámcsogni való anyagok legtöbbször azért készülnek, mert a
készítő így viszonylag gyorsan kerülhet a figyelem középpontjába. Van, hogy a
készítés motívuma mögött csaló/tagadó szellemek vannak, akik sátán malmára
hajtva a vizet, azon igyekeznek, hogy egy adott helyen Isten akaratát, vezetési
tervét meghiúsítsák. Félelmet elbizonytalanodást, megbotránkozást és zavart
keltve a hívő és érdeklődő emberekben. Az ilyen anyagok jellemzően két téma
köré sorakoznak. Az egyházi pénz, és a Szellemben történő szolgálatok.
Ez érthető, hiszen a működőképes igazi egyház alappillérei ezek
is sok más dologgal egyben.
A tízed nem kötelező, úgy ahogy a szombati nap, megtartása
sem, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy akkor ezek olyan igazságok,
amelyeknek nincs a mai hívőre nézve mondandójuk, vagy mindenképp el kéne, az
ilyen igazságoktól határolódni.
Számos hívő van, aki a szombati napot kiemelten kezeli, nem
a törvény miatt, hiszen már nincs alatta, hanem hitből tartva azt. „Aki ügyel a napra, az Úrért ügyel: és aki nem
ügyel a napra, az Úrért nem ügyel. Aki eszik, az Úrért eszik, mert hálákat ád
az Istennek: és aki nem eszik, az Úrért nem eszik, és hálákat ád az Istennek.”
Tehát a lényeg ezekben a dolgokban az, hogy hitből tegye, amit tesz és semmi képen
ne törvényből. Onnan lehet leginkább felismerni, hogy ki tart egy bizonyos
dolgot a törvény súlya miatt és az üdvössége érdekében, hogy azt önmagán kívül
másnak is, mindenképpen kötelezővé, üdvösségi kérdéssé akarja tenni. Ilyenkor
figyelmeztetni kell, nem jól cselekszik: „Mert a törvény vége Krisztus minden
hívőnek igazságára.” Valóban vannak olyan területek, amelyek ténylegesen
mindenkire egységesen érvényesek és üdvösségi kérdések, pl. a megtérés/ újonnan
születés, keresztség, szentségre törekvés, a szeretet által munkálkodó hit
felmutatása. De a szombat vagy bármelyik nap tartása az nem ide tartozik.
A tizeddel
kapcsolatosan pedig, Dereknek (Isten remek katonájának) egy frappáns gondolata
ugrik be ilyenkor, aminek lényege, ne tízedet fizess az Úrnak, hanem akár
huszadot, mivel az újszövetség jobb szövetség, mint az ó. Ez lényeglátó és
kifejező, ne sajnáld Isten munkájától a támogatást, és a szegények felé való
adakozásról se felejtkezzél el. Nem a tízed a lényeg, hanem az Isten munkájának
a támogatása, aminek bevett alapja tízed. De ennek adását, nem törvényből
teszed, hanem hitből. Ezért fordulhat elő az a gyakorlatban, hogy sok tízed
fizető mégsem bővelkedik, mert törvényből és nem hitből adja, amit ad. Márpedig
ami nem hitből van, az bűn. Ne alkudozzunk, ne kereskedjünk Istennel. Ő nem
piaci kofa. Ha adod (és adj, mert igei) adj hitből akár tizedről, akár többről,
bármennyiről is van szó, ami a szívedben van. A többit bízd Istenre. Most lehet,
hogy van, aki felkiált: „neked elment az eszed!” De szeretnélek megnyugtatni
nem ment az sehova, a nagy helyzet az, hogy sajnos még nem érted az ide tartozó
bizalom, szellemi törvényszerűséget, miszerint a magvető vet, és a többi a föld
alatt a sötétben zajlik tovább. Miután bizalommal vetettél, bizalommal kell
lenned a vetést követő időszakban is. Azt pedig, ami ebből az elengedett magból
kikel, felszínre jön, szintén bizalommal engedned kell, hogy arra használják
Isten szolgái, amire vezetésük van. Egy hívő jót feltételez, jóra gondol. Nem érdekes?
Nem feltűnő, hogy mindig a pénz területén mindig a szellemi ajándékokban való szolgálatnál, történik
az, ahol egy ellehetetlenítő erő, bármit
és mindent felhasználva, arra törekszik, hogy bizalmatlanságot, félelmet,
hitetlenséget hozzon létre, építsen ki. Ezt tapasztalatból mondom. Ebbe én is
bele szaladtam sajnos.
Ahogy Isten munkájára te adakoztál, és leraktad az Úr lába
elé, amit leraktál. Azzal a vetésedet bevégezted. Hogy ez után, mi történik,
annak a felelőssége már nem a te válladon, hanem végső soron, az Úrén van. Ha
valaki esetlegesen bármi módon visszaélne vele, az nem téged károsított meg, hanem
Istent. Az pedig nyugodt lehetsz, Isten számon kéri. Amit meg kell értened, a
te vetésed miatt áld meg téged az Isten, nem az miatt, ami azután történik
azzal. Természetesen, józanság, vezetés, hit és bizalom, mint mindenben itt is
szükséges, hogy tudjuk mit mikor és miért teszünk.
A videóban, megint csak, bizonyos szolgálatok pásztorok
vannak, hamis jelzővel illetve.
Tudjuk az írásból, hogy Isten azt kéri, hogy: „Presbiter
ellen vádat ne fogadj el, hanem csak két vagy három tanúbizonyságra.” Itt nem presbiterekről
van szó, tehát a fenti követelmény a minimum. Nem árt szigorúbbnak lenni. Ehhez
hozzá tenném, és nem árt, ha a vádat megfogalmazó ember, maga is megfelel a
következő kritériumoknak: Lehetőleg ismert legyen, több ember által ismert,
akik bizonyítják, hogy a vádat megfogalmazó amúgy hozzáértő és véleménye
autentikus. A következő igei kritérium,
hogy bármilyen nyilvánosság előtti megvádolás előtt, a vádoló félnek, minden
lehetőséget megragadva, igyekeznie kell a megvádolt személlyel a dolgokat
négyszemközt megbeszélni. „Ha pedig a te atyádfia vétkezik ellened, menj el és
dorgáld meg őt négy szem között: ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát; Ha
pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet vagy kettőt, hogy két vagy
három tanú vallomásával erősíttessék minden szó.” Itt megint előkerül, mint feltétel, az
elfogadható vádalaphoz, hogy legalább két-három ember egybehangzóan,
melléálljon a vádnak. Nos, beláthatjuk, hogy ezeknek a videóknak a készítői, szinte
egytől egyig, szabadúszók. Legtöbbször a névtelenség homályában, Sokkal kevesebbet
tudni róluk, mint azokról, akiket nagy elánnal lesajnálnak és befeketítenek.
Valamint az is tény, hogy szinte mindig olyan emberek az ilyen anyagoknak a
készítőik, akik még véletlenül sem raktak le az asztalra annyit és mutattak fel
olyan eredményeket, mint azok, akiket támadnak. Nem tudom, mikor fogják
megérteni az ilyen anyagokat készítő „igazságosztó” és „rendcsináló” emberek,
hogy a jó szándék és a segíteni akarás a szellemi dolgokban nem elégségesek
önmagukban, kijelentés és vezetés szükséges, bölcsességet hozzáragasztva. A
harmadik alapelv, ami elvárható a megfedni szándékozó embertől, hogy kaliber
legyen, és lehetőleg a dolgokhoz a maguk mélységében értő. Ez egybevág az első
két kritériummal. Természetesen bármilyen embernél lehet az igazság, ha valóban
nála van. De Péter és Pál ominózus példájából látjuk, hogy Pétert sem akárki fedte
meg, amikor az jogos volt.
A fenti videó őt-pontot említ, amelyekben megcsillannak
ugyan részigazságok, (hiszen amiről süt, hogy kamu, azt az emberek pár
másodperc alatt félre lökik.) de világosan felismerhető hogy a videó bevágásokkal
a dolgok összemosásosára van felépítve a gondolatsor. Istenfélő, az emberek
javát igazolhatóan szolgáló emberek vannak belekeverve és összemosva olyan
emberek eltorzult szolgálatával, akik valóban az istenfélelem hiányában
szolgálati elhívás nélkül, vagy abból kiesve, valóban leleplezést és
elutasítást érdemelnek. Valamint ahogy észrevettem egy két bevágás nem
megtörtént istentiszteleti kép, hanem valamiféle kereszténységet kigúnyoló,
vagy az elé tükröt állító filmrészletből való betoldás.
Szóval talán annyi értékelhető az ilyen és hasonló
videókban, hogy a józanság lámpájáról a port letakarítják. Szóval lehet akár
valami haszna is, a kérdés, mit ér a
gyakorlatban az ilyen takarítás, ha a vázát közben összetöri, az asztalt
összekarcolja, és a képet pedig leveri a falról.
„De én még is tudom, az Istenfélőknek lesz jó dolguk.” - ppt letölteni

