Van egy
általános alapelv a bibliában, miszerint a gyümölcseiről megismerni a fát. Azaz
minden tevékenységnek/történésnek lesz egy igen jól besorolható eredménye.
Olyan előfordulhat, hogy maga a fa nem nyeri el a tetszésemet, vagy épp nekem
nagyon szimpatikus, de igazából, nem ez számít. Amire figyelnem kell az nem a
fa, hanem az a gyümölcs, ami megterem rajta. Nos, ha ez jó és áldásos, még ha
nekem nem szimpatikus fáról szedhető le, Jézus szerint, akkor is érdemes nem elutasítani,
hiszen jó gyümölcs. A női szolgálattevők
esetében is, nem szabad csak, arra az igeversre építeni, ami egy adott helyen
egy adott szituációra fogalmazódott meg.
Az ige
igazságait figyelembe kell, hogy vegye a keresztény ember. De általánosításra
én azt gondolom, egy – egy igevers nem jogosítja fel az embert. Ezért kell a
teljes szentírást figyelembe venni (nem árt minél alaposabban megismerni) és
ezért kell, egész személyes módon megtanulni a Szent Szellemre való figyelést a
hívő életben. Ezután pedig felekezettől függetlenül, a több szem többet lát
elvet követve, minden lényegi és többséget érintő kérdésben meg kell
vizsgáltatni a saját vezetésem konzekvenciáit.Ez a hozzáállás, jól működik, és mivel a kölcsönös tiszteleten és
szereteten alapul, valamint józanságon, és az igazság minél korrektebb
megismerése a vágy. Így azt tapasztalni,
hogy Istentől is áldás jön rá, és helytálló vélemény eredmény születik meg így.
Mind a bibliát mind a történelmet figyelve, számos csodálatosan eredményes
szolgálatot, hölgyek töltöttek be. Lehet ezért szemöldököt ráncolni
némelyeknek, de attól még ez tény, hogy szolgálatukat Isten elfogadta és hitelesítette,
számtalan ember életében. A betű, ahogy az írás utal rá, öl. A Szent Szellem
vezetését kell keresnünk, mert Ő nem törvénykezik, nem ragad ki igerészeket, és
Isten országát munkálja. Nem úgy, mint azok, akik a női szolgálatok által
termett gyümölcsöket, és tömeges áldásokat, farizeusi módon egy tollvonással
semmissé tennék, és ez által milliókat fosztanának meg az Isten áldástól.
A házasság tervével Istennek az volt a célja, hogy két
különböző nemű embert, teljes valójukban összekovácsoljon és egységbe hozzon. Mind
szellemi szempontból mind testi vonatkozásban. Egy igei kapcsolatban egy nő és
egy férfi közösen alkotnak Isten szemében, EGY TELJES EMBERT, ami a
leghitelesebben tudja visszaadni és képviselni itt a földön Isten képmását. A
szexualitásban való örömszerzési egyesülés, és az utódlás is, csak egy nő és egy
férfi aktusában tud megvalósulni úgy, hogy az betöltse Isten akaratát. Minden
más út, és próbálkozás, ami Isten eme tervét figyelmen kívül szándékozik
hagyni, saját magát korlátozza és ítéli fájdalomra. Isten tervének figyelmen
kívül hagyása, még a helyes felállású kapcsolatban is problémákat és fájdalmat
generál, nem még egy olyanban, ami alapjaiban mond ellent Isten szándékának. Az
ilyen kapcsolat csupán emberi okoskodásra és abból fakadó lázadásra épül, a Szentírás egészének és egységének felbontása és az igeversek szándékos félremagyarázásával párhuzamban, amennyiben a felek magukat hívőknek mondják. Számos beszélgetés és gyakorlati példa figyelemmel kísérése után, bátran mondom Isten akaratát két
azonos nemű és egymással kapcsolatban élő személy, a kiteljesedés és az Isteni rend
szempontjából nézve, nem tudja megvalósítani és betölteni, még akkor sem, ha
elmondásuk szerint és láthatóan is, őszintén és valóságosan szeretik is
egymást.
Ahhoz, hogy be tudjuk tölteni Isten akaratát a
házasságunkban, nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt, aki adta a házasság
intézményét. Az Ö útmutatása és teremtői bölcsessége nélkülözhetetlen egymás
megismerésének gyakorlatában. Jézusnak az a tanácsa, hogy úgy cselekedjünk
másokkal, ahogy szeretnénk, hogy hasonló esetben velünk is bánjak, nem csak a házasságon
kívül áll meg. Sőt, mivel ebben a kapcsolatban tapasztaljuk meg leginkább a
másik fél hibáit, gyengeségeit, és jellemproblémáit, ezért pont a házasságon belül
van a legnagyobb szükség, a türelemre, a toleranciára, és a szeretetteljes
megbocsájtás készségére.
A másik gyengeségeinek megismerése, lelepleződése, és azok
nem bibliai, szeretetlen megközelítése, kimondhatatlan sok házasság tönkremeneteléért
felelős. Ez megmagyarázza egyben azt is, hogy miért történhet az meg, hogy mindig a hozzánk legközelebb álló személytől/személyektől kaphatjuk a legnagyobb és legfájdalmasabb pofont. A megbocsájtani tudás és annak elfogadása, adott esetben, a biblia
szerint, felfoghatatlanul hatalmas erő, mely temérdek csodában nyilvánult már
meg, az emberi kapcsolatokban. Rendkívül fontos tehát a sikeres kapcsolatok érdekében, ha megtanulunk megbocsájtani, és ha úgy alakulna, mi magunk is bocsánatot kérni és elfogadni.
(A bejegyzésem általánosságban beszél és érti a megbocsájtást, és tisztában vagyok azzal a ténnyel, hogy van amikor a megbocsájtás, nem ilyen területen jön szóba. Abban az esetben például a házastársi hűtlenség esetében, a megbocsájtás mellett, tudom a helyreállás nem mindig tud megvalósulni, még ha tettek is ez felé őszinte lépéseket.)
„Minden mérgesség és fölgerjedés és harag és lárma és
káromkodás kivettessék közületek minden gonoszsággal együtt; Legyetek pedig
egymáshoz jóságosak, irgalmasok, megengedvén egymásnak, miképpen az Isten is a
Krisztusban megengedett néktek.”
Gondolatom, a hívő és a gyülekezet kapcsolatáról. Be kell látnunk, valószínűleg, ameddig, Krisztus teste az
eklézsia épül. Mindaddig az emberek számos és különféle gyülekezetekbe fognak
járni. Ez összeegyeztethető azzal, hogy noha egy test vagyunk, mégis a testnek
sok (és igen különböző) tagja van. Például van, ahol a karitatív tevékenységre
kerül a nagyobb hangsúly, éppen így egy másik gyülekezetben a dicséret és az igeszolgálat
van a középpontban. Megint másik családiasabb, és az egy másfelé való szeretetbeli
szolgálatra fókuszál. De minden Isten akarata szerinti gyülekezetben, kisebb
nagyobb mértékben, a különböző területeken belül, de megtalálható az Isten
akaratának való engedelmesség, és annak hirdetése, mindenki irányába. Valamint számolnunk kell az
egyéni hívőkhöz köthető elvárásokkal, ragaszkodásokkal, személyes lehetőségekkel,
és más feltételekkel, melyek mind befolyásolhatják, hogy ki milyen közösséget
választ, ahol a hívő életének gyülekezeti részét, megélni szeretné. (bár sok esetben ez már eleve Isten vezetése is.) Azt
gondolom, hogy amelyik kertben, el lett ültetve a virág, az Isten akaratából,
(tehát ahol a megtérés történt) az legtöbbször meg is egyezik Isten akaratával,
a földi vándorlás, teljes idejére. Nem mondom, hogy ez egy fixen, mereven, bepecsételt keret. Van, hogy Isten vezetése, vagy az életkörülmények változása,
a gyülekezettel való kapcsolatban is változást hoz. De szeretném kiemelni! Kulcsfontossága miatt, igen alaposan és imádkozó szívvel kell átgondolni és
gyakorlatba ültetni, ha ilyenre sor kerül. Ez is egy olyan terület ahol nem nagyon engedheted meg a mellélövést.
Itt kitérnék egy mondat erejéig, arra, amikor, akár egyénileg, de leginkább (az
egymásra hatás miatt) csoportosan állnak fel, bármilyen vélt vagy valós ügyre hivatkozva,
és akarják elhagyni a gyülekezetet, azaz szakadást generálnak. Nem tartom
Istentől valónak az ilyen lépéseket. Átéltem és ma is az a véleményem, mint annak idején. Minden
gyülekezetnek vannak jó és kevésbé jó oldalai, van, amit jól és van, amit
kevésbé jól végez. Valamint olyan is van, hogy akár egyszer, akár többször
elront dolgokat, nem a legjobb lépést/döntést hozza egy-egy dologban. Mindig
mindenben a 100% elvárása, akár a vezetőktől, akár egy gyülekezet egészétől,
véleményem szerint kegyetlenség. Erre egyszerűen a megváltásunk jelen idejében,
képtelenek vagyunk. A másik gyakorlati észrevételem, attól hogy Istent nem
keresve, valaki bölcsesség nélkül, érzelmi vagy más okból, elhagyja a gyülekezetét,
attól még semmi sem fog változni azon a területen ahol változást szeretne elérni,
sőt, amennyiben helyes volt a meglátása, távozásával, leginkább pont hozzájárul
a probléma fennmaradásához. Hiszen ha bezáródik a „fiók” azután, mind a behelyezés
mind a kivétel, lehetetlené válik. De hogy visszakanyarodjak. Szeretném kiemelve
megfogalmazni a lényeget! A névleges vagy passzív gyülekezeti tagság nem sokat
ér. Egy igazi hívő ember, aki az is akar maradni, nem elégedhet meg egy passzív
gyülekezeti tagsággal. (ezt most magamnak is megfogalmazom, mert Isten rám
pirított, hogy igen elhanyagoltam a gyülekezetbe járást, különféle okokra hivatkozva.
Pedig próbáltam felmenteni magam, elhihetitek. :) ) Az a helyes, amikor egy hívő
ember az életét, a gyülekezet közösségével való kapcsolata, folyamatosan és
egyre mélyebben meghatározza. Ha a gyülekezete egyben életterévé is válik,
amennyire ez lehetséges. Hiszen leginkább a családja után, ez az a hely, ahol a
Szent Szellem működni akar benne és általa. Ez az elsődleges hely, ahol fejlődni
és kiteljesedni tud. Ez az a hely ahol leginkább dolgoznak rajta a saját
épülésére, és ez az a hely, ahova ö is befektethet a szolgálatával és minden
más módon, Isten akarata szerint, hogy a gyülekezete egyre erősebb, egyre szebb,
egyre virágzóbb és jó illatú legyen.
„Íme, mily jó és mily gyönyörűséges, amikor együtt lakoznak
az atyafiak! Mint a drága olaj a fejen, amely aláfolyik a szakállon, az Áron
szakállán; amely lefolyt köntöse prémjére; Mint a Hermon harmatja, amely
leszáll Sion hegyeire. Csak oda küld áldást az Úr és életet örökké!”
Még egy két mondat.
Ha bármi okból jelenleg nincs gyülekezeti otthonod, ne tűrd
el ezt a helyzetet, mert ez nem Isten akarata, és szellemi szempontból is
veszélyes.
Mit tegyél: Elsőként vidd Isten elé imában, és fejezd ki,
hogy ezen a területen is benne bízol és be akarod tölteni az Ö akaratát. Ha ezt
szívedből megtetted, állj fel és átgondolva és figyelembe véve a lehetőségeket
és az orientációdat, addig ne nyugodj, míg ezt, egy hónap alatt el nem intézed.
Ne halogasd.
Ha már van közösséged: Adj hálát érte! Ez mellett tegyél meg
minden telhetőt, hogy felismerd, hogyan és miként tudod a gyülekezet áldásait
Isten akaratában átvenni a magad számára, és hogyan és miként tudsz te áldás
lenni a közösséged tagjai és egésze számára.
Ha van közösséged, de a szellemedben folyamatosan azt érzed,
hogy nem vagy a helyeden:
(Nem sértődésről és érzelmi felindultságról beszélek)
Az első, mivel a tudomány és a bölcs döntés, az írás szerint
a tanácsosok véleménye által elősegíthető, ezért ne habozz átbeszélni akár két-három
tapasztalt testvéreddel is ezt a problémát. Természetesen nem ők azok, akiknek
engedned kell hogy helyetted döntsenek, és valószínű nem is akarják átvenni az
életedben a Szent Szellem vezetését, de érdemes megfontolni a véleményüket. Azt
hogy imában keresd, Isten vezetését, gondolom, meg sem kell említenem. Az a
tapasztalat, hogy a felállási szándék késztetése, legtöbbször, nem bizonyul
Istentől valónak, de ezzel nem mondom azt hogy nem lehet ilyen vezetése egy
Istenfélő az Úrra figyelő hívőnek. Ha pedig élethelyzet változás miatt kell a
gyülekezetváltáson gondolkoznod, meggyőződésem, ebben is kapsz útmutatást, ha
kérsz. Ezt a terhet sem kell egyedül hordoznod.
A legnagyobb és igen jól elrejtőző bálvány, amivel találkozhatunk, az mi magunk vagyunk! A mindenáron trónt követelő énünk. Annyiban, amennyiben elfordul Isten akaratától, illetve arra nem kiváncsi! A romlott kívánság kiszolgálásában megvalósuló bálványimádás után, a következő hatalmas
bálványtárgy a saját és a másik ember fizikai teste, szintén annyiban, amennyiben nem Isten akaratával megegyező módon van tekintve és kezelve! Ez a nagy helyzet és ez a világ,
hatalmas iramban és minden módon, támogatja és építi ezt a fertelmes nagy
bálvány! A szexuális forradalom óta, sátán hatalmas erőket csoportosít erre a területre.
Ma már ott tartunk, az elkorcsosulást munkáló gonosz angyaloknak, az alájuk
tartozó tisztátalan szellemeknek és az őket kiszolgáló embereknek köszönhetően,
nem elég a tisztátalanság, nem elég a pedofília, nem elég a zoofilia, nem elég
már semmi, semmilyen démoni tanítás! Genderizmus kell! Az majd megadja a kegyelemdöfést az emberiségnek.
Egy a nemiséget és az azzal járó helyes szexualitást felrúgó, azt sátáni és
örült módon összekeverni és felszámolni szándékozó világ teremtését láthatjuk a szemünk előtt! De e folyamat mögött, nincs semmi, ami Isten előtt kedves lenne! Isten SZENT! Isten
akarata SZENT és Isten örök rendje is SZENT! Ha valaki és bárki, e rend ellen
tör, ítéletet gerjeszt, mert a mennyei trón előtt, összeülnek az angyali ítélő
bírák, mint azt tették a régi időkben. Az írás azt javasolja, hogy minden
féltet dolognál jobban őrizzük meg a szívünket, (a megelevenített, Istennel, a kegyelem által
élő kapcsolatba került szellemi központunkat) mert oda árad be elsősorban, és
onnan tud kiáradni a személyiségünk minden területére az Istentől ránk áradó
élet. Természetesen ez az élet, leginkább az Isten beszédén, valamint a Szent Szellem
kinyilatkoztatásán keresztül ér el bennünket. Sajnos, én Istenfélelem hiányában
ezzel nem nagyon törődve, azt gondoltam, hogy játszhatok/kísérletezhetek, hogy
meddig is lehet elmenni, határokat megközelíteni. Mondanom sem kell, igen hamar megtapasztaltam,
hogy mit is jelent, ha az ordító oroszlán, elkezdi az ember elnyelését. Nem
bölcs a kívánságot dédelgetni és a határvonalon táncolni, mert egy
szempillantásban dolgozik a kígyó.
Isten szentségével
kapcsolatosan most eszembe jutott egy olyan nap, amikor Isten elé álltam. Egy
szellemi szempontból igen megalázott és a pornográfiától és önkielégítéstől
letiport állapotban, így fordultam, a megváltómhoz, Jézus Krisztushoz.:
"Istenem
senki nem Ismer, úgy ahogy te. Te választottál engem ki, ebből a bukott
világból, megkerestél és lehajoltál hozzám. Lehetetlen, hogy tévedtél volna! Most
mégis mocskosan jövök eléd,, és ez igen mély gyötrelem, mert jóságodért nem ezt
érdemled. Csak nyelvel, szeretlek téged! Csak ígérgetek, újra és újra. Uram te
ismered a szívem! De ki kell mondanom előtted, magamat is szembesítve, nekem
tetszik ez az egész, hiszen játszani merek vele. Te ismered a harcaimat, az
ezernyi kudarcomat, hallottad minden ígérgetésemet, láttad bukásaim
folytonosságát. Uram nyilvánvaló, hogy nem szeretlek téged, hiszen nem
engedelmeskedem, és az ó természetem, nagyon is él. Úr Jézus, kudarcot
vallottam, be kell ismernem, kedvelem a bűn ideig-óráig való gyönyörűségét.
Uram csak azt tudom mondani, amit Péter mondott a csónakban, menj el tőlem,
mert még veled járva is bűnös ember vagyok. De ha kérhetem azt, hogy könyörülj
rajtam, akkor hozzád kiálltok Szabadításomnak Istene!"
Szellemileg igen nehéz
nap volt. De Isten nyomorúságomat, áldásomra fordította. El kell mondanom,
nagyon meglepődtem, mert a szívemben egy nagyon régen olvasott igerész elevenedett meg:
„Gondoljátok meg azért, hogy ő ily ellene való támadást
szenvedett el a bűnösöktől, hogy el ne csüggedjetek lelkeitekben elalélván.
Mert még végig nem állottatok ellent, tusakodván a bűn ellen. És
elfeledkeztetek-e az intésről, amely néktek, mint fiaknak szól: Fiam, ne vesd
meg az Úrnak fenyítését, se meg ne lankadj, ha ő dorgál téged; Mert akit szeret
az Úr, megdorgálja, megostoroz pedig mindent, akit fiává fogad. Ha a fenyítést
elszenveditek, akkor veletek úgy bánik az Isten, mint fiaival; mert melyik fiú
az, akit meg nem fenyít az apa? Ha pedig fenyítés nélkül valók vagytok, melyben
mindenek részesültek, korcsok vagytok és nem fiak.”
Az egyszerű fordításban így olvassuk:
„Gondoljatok Jézusra! Türelmesen elviselte, amikor a bűnösök
gonoszul bántak és makacsul ellenkeztek vele. Ha erre gondoltok, nem fogtok
belefáradni munkátokba, sem nem vesztitek el a kedveteket. Isten úgy bánik
velünk, mint a fiaival. A bűn elleni harcotokban még nem kellett szembenéznetek a
halállal. Isten fiai vagytok, és ő bátorít benneteket. De ezt a bátorítást
elfelejtettétek: „Fiam, vedd komolyan, ha az ÚR nevel téged, és ne veszítsd el
a kedved, amikor megfegyelmez! Mert az ÚR megneveli azokat, akiket szeret, és
megfenyít mindenkit, akit a fiává fogad.”
Fogadjátok el, és vessétek alá magatokat az ilyen nevelésnek! Tekintsétek
az Édesapátoktól jövő megfegyelmezésnek! Mert ez azt bizonyítja, hogy Isten úgy
bánik veletek, mint a fiaival. Hiszen minden fiút megnevel az apja. Mindenkinek
szüksége van a fegyelmezésre. De ha sohasem kaptok fegyelmezést, akkor nem is
vagytok igazán Isten fiai, csak törvénytelen gyerekek.”
Isten, bűnnel nem kísért, a bűn nem tőle ered, senki nem
mondhatja, hogy Isten valami okból vezetett bele, ebbe vagy abba a bűnbe. NEM
és ezerszer is NEM!
„Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem:
mert az Isten gonoszsággal nem kísérthető, ő maga pedig senkit sem kísért.
Hanem mindenki kísértetik, amikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága.
Azután a kívánság megfoganván, bűnt szül; a bűn pedig teljességre jutván halált
nemz.”
De tudnunk kell, hogy Isten a mi nevelésünkben/fegyelmezésünk
részeként fel tudja használni a mi, bűnös engedetlenségünket is. Mindaddig,
amíg össze nem törünk, be és el nem ismerjük, hogy mindenestől kegyelemre és
irgalomra szorultak vagyunk. Mert elveszett mivoltunk és romlottságunk, félelmetes mélységet mutat, ha test szerint járunk. Saját erőből pedig a szabadulás, kivitelezhetetlen. Ha ideig óráig sikerül is, létre jön más torzulás, és előjön egy másfajta bűn. Mindaddig nem léphetsz a növekedés
következő lépcsőfokára, ameddig sikeresen le nem vizsgázol azon a helyen és
abban amiben épp a kihívásod zajlik. Isten azt akarja, hogy felismerd és
elismerd magad előtt, hogy nem játszadozhatsz, nem tűrhetsz meg az életedben,
egy kis kovászt sem, mert annak padló lesz a vége! Ha valóban teljes szívedből
akarod, hogy Jézus úr legyen az életedben, és nem csak "uram uram" játékot akarsz.
Akkor az életedben/szívedben, semmit nem tarthatsz vissza Istentől, egy kicsin
zugot sem tarthatsz elzárva előle, mert akkor ott sötétség lesz, és a sötétség
hívni kezdi a szörnyeket és a hóhérokat. Egy kivalló katonája Istennek, Derek
Prince ezt úgy fogalmazta meg: „ a nem teljes engedelmesség, végül is
engedetlenség.”
Nos, a fiak, és nyilván
azért tértél meg, hogy Isten fiaként éld a hátralévő életedet, nem kedvelik az
engedetlenséget. Nem azért mert nem ismerik azt, (sajnos mindenki ismeri) hanem
mert jobban szeretik az Atyát és a Fiút, aki az örök élet! Szellemiekhez szellemieket
kell szabni az írás szerint.
A szent Istennel való kapcsolathoz pedig
nyilvánvaló, hogy szentség/szentségre való törekvés illik. Azzal, hogy
érintőlegesen írtam a fenti témáról, természetesen nem az szerettem volna
sugallni, hogy a szexuális bűnök, vagy akár más bűnök félvállról vehetőek, vagy,
hogy az ellenük való harc, gyerekfeladat lenne. Abból a szellemi szempontból
igen tanulságos napomból, a képvillantást, bátorításként adtam. Mindenképp
érdemes őszintén Istenhez fordulni, Ö ismer minket és tudja, hogy kit hogyan
kell nevelni. úgy érzem, ennyit helyezett most a szívemre az Isten Szelleme. Ha
azonban ezen a területen kérdésed, esetleg harcod van. Nyomatékosan szeretnélek
megkérni az Úr Jézus nevében, hogy bátorodjál fel! Keress és kérj segítséget.
Menj el pásztorlásra, vegyél rész ismert, szabadító szolgálatban jártas ember tanácsadásában,
mert szeretném elmondani neked az Isten örömhírét, melyről magam is bizonyság
vagyok! A legmélyebb és a legsötétebb engedetlenségből és lázadásból is van
SZABADULÁS az ÚR JÉZUSBAN! Nincs az a bűn, amit Jézus ne tudna darabokra zúzni!
De ebben neked is együtt kell működnöd Istennel, a mennyei Atyánkkal, mint
jóravaló és engedelmes gyermeke!
Köszönöm a figyelmedet, Isten áldjon és őrizzen!
Fenti gondolataim után pár héttel kaptam ezt az általam nem ismert tanítást. Igazság és felrázó tartalma miatt, itt is megosztom. A videó alatt a szöveg letölthető PDF formátumban, tanulmányozásra.
Az írás azt mondja, hogy akinek sok bűne bocsájttatott meg,
az jobban is szeret. Valószínűsíthető, hogy ez mindkét irányba, azaz
vertikálisan és horizontálisan is hatni tud. Mivel nekem sok bűnöm nyert bocsánatot, azt találtam
magamban, hogy a szeretetre és az irgalomra való képességem és érzékem, az
átlagnál valóban erősebb. Ebből aztán az következik, hogy ha bármilyen
területen, irgalmatlansággal és hideg szeretetlenséggel találkozom, akkor az hamar
kiakaszt, és egyben megpróbál. Egy másik dolog, ami rendkívüli módon irritál és felbosszant, az a
kevélység, a felfuvalkodottság. A játszom eszem, mentalitás. Ennél már csak az elszomorítóbb,
hogy ez a másokat lesajnáló, lenéző, viszonyulás az egyházban, Isten népe
között sem ismeretlen. Pedig ez nem más, mint nettó szeretetlenség és igen
feltűnő pökhendiség. Az én, vagyok valaki gondolkozás (amivel semmi bajom, mert
helyes) csak addig tud, értékében csillogni, ameddig nincs kárára a
környezetének, és nem válik szeretetlen felfuvalkodottsággá. A fent hordom az
orrom keresztény, senkinek nincs épülésére, a világban is visszataszító és így
az általános evangelizálásnál is komoly akadályt jelent. Mind a természetes
kapcsolatokban, de épp úgy, az online térben a lekezelő, felsőbbrendűséget
árasztó kommunikáció igen nagy akadály tud lenni és igen visszataszító is. Az
egyik ember a másiktól, bizony nagyon sok területen különbözik. De ez így van
jól, és ennek tudatosítása után a másik tiszteletére is hangsúlyt kell
fektetnünk. Ez alól, senkinek nincs felmentése. A keresztény élet, egyik formája sem alacsonyabb vagy
magasabb rendű a másiknál. Mindnek megvan a maga szerepe funkciója és
hatásköre. Az egyházban is rendkívül sok különbözőség fellelhető, amelyhez meg
kell tanulnunk alkalmazkodni, az úr vezetésében. Az egység nem egyformaságot
jelent, még csak nem is, mindenben egy gondolkozást. Bármilyen magasztos cél,
és a hozzá kiválasztott út, akkor sem gyúrhatja az embereket egy nagy halmazzá,
hiszen Isten nem véletlenül teremtet bennünket egyedi külsővel és belsővel. Megismételhetetlen
és igen komplex létezést adva.
„Atyafiúi szeretettel egymás iránt gyöngédek; a
tiszteletadásban egymást megelőzők legyetek.”
„Szájuknak vétke az ő ajkaiknak beszéde, fogattassanak meg
kevélységükben; mert csak átkot és hazugságot szólnak.”
„Azért fogadjátok be egymást, miképpen Krisztus is
befogadott minket az Isten dicsőségére.”
„Semmit nem cselekedvén versengésből, sem hiábavaló
dicsőségből, hanem alázatosan egymást különbeknek tartván ti magatoknál.”
„Ne szóljátok meg egymást atyámfiai. Aki megszólja
atyjafiát, és aki kárhoztatja atyjafiát, az a törvény ellen szól, és a törvényt
kárhoztatja. Ha pedig a törvényt kárhoztatod, nem megtartója, hanem bírája vagy
a törvénynek.”
Gondolom senki nem lepődik meg, ha az elején leszögezzük hogy
a karácsonyhoz hasonlóan a húsvét szó sem szerepel a bibliában, e szó fordításánál minden esetben a pészach
/pászka/ szerepel. A pászka kovásztalan
kenyeret/tésztát jelent. Pl : pászkabárány pászkaünnep Kovásztalan kenyerek ünnepe,
ahogy olvashatjuk a bibliában. Ezt a kulcsfontosságú napot/napokat a
kereszténység hajnala óta megünnepelték és ünneplik nagy örömmel mind a mai
napig. Amiképpen a zsidó nép megmenekült a halál angyalától Egyiptomban amikor
is az a pászkabárány vérével megjelölt
otthonokat nem tudta illetni. Hasonlóképp, Mi az Úr Jézus értünk hozott engesztelő
áldozatát és feltámadását elfogadva. Jézus szent és az Ádámi bűntől mentes vére
által megváltva szintén megmenekültünk a halál angyalától. Ahogy azt a zsidókhoz írt levélben is olvashatjuk. "Mivel tehát a
gyermekek testből és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak,
hogy a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik
az ördögöt, és megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem miatt
teljes életükben rabok valának." De a János evangéliumában is pont erről van szó: "Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az én
beszédemet hallja és hisz annak, aki engem elbocsátott, örök élete van; és nem
megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre."
Minden megváltatlan, Istent nem ismerő ember rab! Egész
életét megrabolja és megnyomorítja a haláltól való félelem! Még akkor is igaz ez,
ha tudva /tudatlanul mindenféle pótszerrel eme legbensőjében lévő tényt elnyomja,
vagy figyelmen kívül hagyja. Legbelül ez a benne lévő félelem előbb-utóbb,
ahogy napjait fogyasztja felszínre, tör. De nem akarok elkanyarodni. A húsvét/pészach pont azért örömünnep,
mert a Mi megváltásunkról és az Úr Jézus feltámadásáról szól! Kérlek, olvasd
ezt el ismét: Jézus Krisztus halála, eltemettetése és feltámadása által MEG VAGY VÁLTVA! Ha
ezt hitben elfogadod, és szívedben nem kételkedsz ebben, megtapasztalod, amiről
beszélek.
"Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő
egyszülött Fiát adta, hogy valaki, hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök
élete legyen. Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra, hogy
kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassák a világ általa. Aki hiszen ő
benne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem
hitt az Isten egyszülött Fiának nevében." Kérlek most ne rohanj, ne légy felületes! Gondolkodj el
ezeken a szavakon. A hátralévő Földi és az azutáni sorsod dől el ezen
kijelentésre adott válaszodon. A húsvét a
kereszténység egyik legfontosabb és legcsodálatosabb üzenetét hordozza.
De ahhoz hogy ezt világosan meglássuk szükséges megtisztítani a rárakodott népi
szokásoktól és hagyományoktól amiknek semmi, de semmi köze nincs a biblia
igazságaihoz, sőt azoknak sokszor pont ellentmond.
Talán jogosan megállapítható, hogy mára már, nem annyira az
a probléma, hogy az emberek ne hinnének Istenben/vagy a természetfelettiben.
Sokkal inkább, mint eddig bármikor, elmondhatjuk azt látni, hogy az emberek ezer
és ezerféleképp hisznek Istenben/istenekben és más általuk, e szintre emelt,
dolgokban. A materializmus az „Isten halott”, vagy épp a felvilágosodás
jelmondata: az "értelem mindenek felett" és a hasonló intellektuális
ágyúlövedékek, akár hogy is, de mindenképp elhalkulóban vannak. Az emberek kezdik megérteni hogy az izmusok nem kielégítőek. Azok, akiket
hitetleneknek, materialistáknak, ateistáknak gondolunk, ők igazából, nem
Istenben nem hisznek. (a szó valós értelmében) Hiszen tapasztalat nélkül, inkább az általuk istenről alkotott, illetve magukban logikailag felépített gondolatsorban, csalódva, nem hisznek. Tehát az Istenről való, helytelen gondolkozásból fakadó istenképből kiábrándulva, állítják magukról, hogy számukra olyan,
hogy Isten, nem létezik.
Isten mindig, mint tudjuk, jóval több, mint amit mi gondolunk róla,
amit megérthetünk felőle. Még a benne, helyes hittel rendelkező, felőle pontosságra törekvően
gondolkozó gyermekeinek is, meg kell érteniük, Isten felfoghatatlanul több és
mélységében megragadhatatlanabb, mint aminek mi gondoljuk és tapasztaljuk. De
paradox módon, mennyivel inkább figyelembe kéne venni ezt azoknak, akik Isten létezését,
bármi okból, elvetik. Én magam úgy látom tehát, hogy az Istentagadás mögött
sokkal inkább egy szándékosság, egy készakarva -ság, áll. Amire a Szentírás fel is hívja a figyelmünket.
„Mert készakarva nem tudják azt, hogy egek régtől fogva
voltak, és föld, mely vízből és víz által állott elő az Isten szavára”
„Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az
embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal
feltartóztatják. Mert ami az Isten felől tudható nyilván van ő bennük; mert az
Isten megjelentette nékik: Mert ami Istenben láthatatlan, tudniillik az ő
örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból
megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek. Mert bár az Istent
megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem
adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká lettek, és az ő balgatag szívük
megsötétedett. Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek; És az örökkévaló
Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek és madaraknak és négylábú
állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával.”
„A gonosz az ő haragos kevélységében senkit sem tudakoz;
nincs Isten, ez minden gondolata.” Nem
keres, nem kutat, nem jár utána a dolgoknak, nyilván könnyebb a tv előtti
karosszékből ex katedra kijelenteni, nincs isten. Azoknak az embereknek, akik valóban az igazságot keresik,
amely véleményem szerint nem szubjektív (Legfeljebb bizonyos időre és
időközönként. Megtérési élmények és más személyes jellegű csodák/Isteni
beavatkozásokra gondolok.) hanem sokkal inkább objektív, mindenki
számára adottak és végső soron ellenőrizhetőek. Krisztus megismerhető! Az Isteni bölcsesség és végül
is a dolog problematikája itt, ezen a ponton tör a felszínre. Ugyanis az
igazsághoz való eljutáshoz, illetve annak, nem csupán felületes
felismeréséhez az ahhoz való, kapcsolódáshoz túlnyomórészt nem
rációra / logikára (noha ez is rendkívül fontos a maga helyén) van szükség. Sokkal inkább az ember szellemére,
az ember legbelső, mindent átfogó, és önszántából nyitottá, alázatossá tett belsőlényegi-valóságára van szükség. Illetve a későbbiekben az ezen a szívbéli hozzáálláson
megszületett és növekvő, bizalomra és hitre.
Azért tértem ki erre a fontos igazságra, mert a fent vázolt alázatos és
korrekt, előítéletet és prekoncepciókat nélkülöző nyitott hozzáállás, pont a „nincs
Isten’ hangoztatóknál hiányzik leginkább. Ez pedig hatalmas gátat képez köztük
és a való igazság között, ami, ahogy Jézus utalt is rá, az Isten beszéde, a
teljes szentírás.
„Szenteld meg őket a te igazságoddal: A te igéd igazság.”
„A te igédnek summája igazság, és a te igazságod ítélete
mind örökkévaló.”
Továbblépve tudjuk: „Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek
tetszeni; mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy ő létezik és
megjutalmazza azokat, akik őt keresik.”
„Mert minekutána az Isten bölcsességében nem ismerte meg a
világ, a bölcsesség által az Istent, tetszik az Istennek, hogy az igehirdetés
bolondsága által tartsa meg a hívőket.” Ez a „bolondság” az újjászületés/felülről
születés, szükségességének igazsága! Ez
a hihetetlen történet nem más, mint a feltámadás igazsága a megváltásunk
örömhíre! Amivel szemben, egy a mindenkire érvényes kötelezettség, a megtérés!
„És mondván: Betelt az idő, és elközelített az Istennek
országa; térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban.” A megtérés nyitja meg az
ajtót az igazi Isten akarata szerinti hitre.
„E tudatlanságnak
idejét azért elnézvén az Isten, mostan parancsolja az embereknek, mindenkinek
mindenütt, hogy megtérjenek:” Isten szeretettel és kegyelemmel vár, gondolj
csak a tékozló fiú esetére.
„Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek
meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatára; és veszitek
a Szent Lélek ajándékát.”
A keresztény élet így / innen indul, a vallásosodás
képmutatásával, a farizeusi magatartással fel kell végre hagyni. Őszinte
megtérés, hitből történő megkeresztelkedés, és a Szentlélek pecsétjének
átélése szükségeltetik. E nélkül, sajnos gondban lesznek némelyek az Úr előtt.
„Bánjátok meg azért és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a
ti bűneitek, hogy így eljöjjenek a felüdülés idei az Úrnak színétől.”
Bűnbánatra és megtérésre van szüksége mindenkinek, és ami elválasztott Istentől,
a teremtődtől, bármilyen bűn és akadály volt is az, megsemmisül, és az életedre végre
rááradhat Isten áldása, amit oly régóta elkészített már számodra!
Kérlek hallgass rám, mindez, mindent megér!
„Ekkor monda Jézus az
ő tanítványainak: "Ha valaki jönni akar én utánam, tagadja meg magát és vegye
fel az ő keresztjét, és kövessen engem. Mert aki meg akarja tartani az ő
életét, elveszti azt; aki pedig elveszti az ő életét én érettem, megtalálja
azt. Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri is, de az ő
lelkében kárt vall? Avagy micsoda váltságot adhat az ember az ő lelkéért? Mert
az embernek Fia eljön az ő Atyjának dicsőségében, az ő angyalaival; és akkor
megfizet mindenkinek az ő cselekedete szerint.”
Volt két ember,(példatörténet) az egyik, amikor az istennel való
kapcsolatáról beszélgettünk, nagy lelkesen, és ahogy láttam, igen büszkén is,
azt újságolta, mennyi mindent tesz isten népéért, istenért, és
egyáltalán az igazság térnyerése érdekében. Valóban remek dolgokról számolt be. Jó volt hallgatni, mégis a beszélgetés végén így fordultam hozzá: Jóravaló
embernek látszol, mégis azt kell mondanom, igen nagy, hangsúlyeltolódás van a hívő életedben. Tudod az írás szerint, még a jó cselekedeteinket is isten
készíti elő nekünk, arról nem is beszélve, hogy nála nélkül, semmit nem
tehetünk, Így aztán meg kell mondanom, picit jogtalan büszkeséget érzek a
beszámolóidban, mert aki az Úrban dicsekszik, az a hangsúlyt, egyben istenre
helyezi és nem a saját cselekedeteire. Kegyelemből tartatunk meg hit által, és
nem cselekedetekből van a megigazulásunk. De beszéljen az írás maga:„Tudván
azt, hogy az ember nem igazul meg a törvény cselekedeteiből, hanem a Jézus
Krisztusban való hit által, mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk
a Krisztusban való hitből és nem a törvény cselekedeteiből; Mivel a törvény
cselekedeteiből nem igazul meg egy test sem. Ha pedig Krisztusban keresvén a megigazulást, mi magunk is
bűnösöknek találtatunk, avagy Krisztus bűnnek szolgája-é? Távol legyen. Mert,
ha amiket elrontottam, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem bűnössé. Mert
én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek. Krisztussal
együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus;
amely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki
szeretett engem és önmagát adta érettem. Nem törlöm el az Isten kegyelmét; mert
ha a törvény által van az igazság, tehát Krisztus ok nélkül halt meg.”
A másik ember, amikor szintén az Istennel való kapcsolatáról
kezdet mesélni, mindig megjegyezte, hogy ö bizony hisz! Hiszi a szentírás szavait, és bizony, ahogy
hallottam helyesen és pontosan idézte a megfelelő igeverseket. (Azt nem kérdeztem
honnan e mély írás ismeret, lehet meg kellett, volna. ) Egy idő után
megkérdeztem, lenne e kedve, elmesélni egy-két történetet, ami konkrétan öt
érinti, vele történt meg, és mint bizonyság elmondhatná. De továbbra is csak a
remek biblia idézetekkel számolt be, arról hogy ő hívő, és minden nap, rendszeresen
olvassa a bibliát. Bő félóra elteltével, a szívemből a számra, a következő
szavakat mondtam neki. Tudod jó dolog hallgatni az igét, jó olvasni az igét, de
ha nem építjük be az életünkbe, nem cselekedjük meg, amit átvettünk belőle,
akkor bizony nem sokat tud használni számunkra, hiszen olyan lesz, mint az a
bizonyos tükör, ami mikor belenézünk, megmutatja, a valós állapotunkat,
rávilágít, hogy mit is kellene cselekednünk, és hiszünk is neki. Mégis a
tükörtől eltávolodva, már nem a szerint élünk/cselekszünk, mint amit mutatott
nekünk.
Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy noha nem vagyunk a törvény alatt, az nem azt jelenti hogy törvény nélkül lennék! Minket a királyi törvény fog megmérni, amibe, legalábbis én így látom/értelmezem, hogy egyértelműen be van integrálva mind a tízparancsolat mind a hegyi beszéd igazságainak kijelentései. De erre most nem térnék ki részletesebben. Most akkor azt mondom, hogy pl a szombatot meg kell tartani? Nem! Ha valaki a törvény miatt tartja meg, és mást is erre buzdít, akkor nagyon nagyot téved, és az Írás, újszövetségi igazságától, véleményem szerint távol került. Számos igevers bizonyítja ezt. De ha pl hitből tartja meg, ahogyan az ige utal is rá: „Emez az egyik napot különbnek tartja a másiknál: amaz pedig
minden napot egyformának tart. Ki-ki a maga értelme felől legyen meggyőződve. Aki
ügyel a napra, az Úrért ügyel: és aki nem ügyel a napra, az Úrért nem ügyel.
Aki eszik, az Úrért eszik, mert hálákat ád az Istennek: és aki nem eszik, az
Úrért nem eszik, és hálákat ád az Istennek.”
Az írás, az ilyen, fentebb vázolt cselekedet nélküli viselkedést, többféle módon is leírja. „Azonképpen a
hit is, ha cselekedetei nincsenek, megholt ő magában.”
„Az igének pedig
megtartói legyetek és ne csak hallgatói, megcsalván magatokat. Mert ha valaki
hallgatója az igének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez,
aki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát: Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette,
milyen volt.”
„Mondván: Az írástudók és a farizeusok a Mózes székében ülnek: Annak
okáért, amit parancsolnak néktek, mindazt megtartsátok és megcselekedjétek; de
az ő cselekedeteik szerint ne cselekedjetek. Mert ők mondják, de nem cselekszik.”
A fenti két példa, tartalmaz ugyan feszültséget, de nem
ellentmondást, mint azt már előttem is, rengetegen kifejtették. Persze, ettől
még, időnkét hangsúlyozni kell, azt a nagyon fontos igazságot, miszerint hit
által igazulunk meg, de miután megigazultunk (hangsúlyozom hit által,
cselekedetek nélkül. „Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.”) isten
teljesen jogosan elvárja az Ö megigazult gyermekeitől, hogy igaz emberhez
méltóan éljenek és cselekedjenek, természetesen hit által. „Aki azért tudna jót
cselekedni, és nem cselekszik, bűne az annak.”
„Ami pedig hitből nincs, bűn az.”
A hit által megigazult ember pontosan avval hitelesíti a környezete számára,
hogy megigazult. Hogy isten akarata /vezetése szerint élve, cselekszi az isten
által a maga számára elkészített általános és egyedi, hitből való jó
cselekedeteket. Az általános alatt, azt értem, amit a szentírás isten
akarataként közöl velünk, az egyedi alatt pedig a saját magunkhoz személy
szerint köthető minket érintő, csak általunk elvégezhető cselekedeteket értem. Természetesen
a jó hozzáállás a Szent Szellem vezetése, hiszen Ö tudja egész pontosan, egyénre
lebontva, hogy kinek, mire kell az életében a hangsúlyt helyezni, az üdvössége
és a hitelessége érdekében. „Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.”