A
három keresztfa három kategória, ami átöleli az emberiség egészét.Amikor
az Úr Jézus értünk hozott engesztelő áldozatára sor került, és életét adta
önként szeretetéből fakadóan nem egyedül lett keresztre feszítve. A jobb és bal
keze felől is egy-egy latort, aznap elérte az ítélete és megkereste a halál.
Három embert lett megfeszítve, ami három igen éles határvonallal elválasztott
embersorsot mutat be nekünk, és igen fontos üzenete van számunkra. Kezdjük a
középső keresztfán megfeszített emberrel, akit Jézusnak és oly sokszor ember
fiának is neveztek. Mint tudjuk, az örökkévaló Krisztus, aki minden szempontból
áldandó Isten, kiüresítette magát, és nem vette számba, hogy az Istennel, az
örökkévalóság Atyjával egyenlő/egylényegű, emberré lett. Az Ige megjelent
testben és lakozott közöttünk, ahogy azt olvassuk. Azaz több mint kétezer évvel
ezelőtt, Krisztus Isteni személye, egy héber és még érintetlen hajadonon
keresztül, a Szent Szellemtől megfoganván, emberré lett, és az Isteni szónak
megfelelően Jézusnak lett elnevezve. Nagyon nagy fontossággal bír, ugyancsak
az-az igazság is, hogy a Názáreti Jézus Krisztus test szerint Zsidó származású,
amint meg is van írva: „Az Üdvösség a Zsidók közül támadt.” Tehát nem Indiai,
nem Afrikai és nem szilaj Magyar ember volt, kackiás bajusszal, bármennyire is
szeretnék sokan. De kétségtelen, Jézus Krisztus származásának igazságán, túlmutat
az a tény, hogy Ő az Isten, aki megjelent testben, akinek a személyében az Atya
Isten kijelentette/láthatóvá tette magát az egész emberiség számára. S akik e
kijelentést elfogadják, megtapasztalják, hogy:
"Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. Mert
akik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöztétek fel. Nincs zsidó,
sem görög; nincs szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan
egyek vagytok a Krisztus Jézusban. ” Tehát a középső kereszten megfeszített
tökéletes, bűntelen ember, (Isten, ha nem lett volna emberré, nem tudott volna
meghalni értünk és nem tudott volna megváltani minket, elveszetteket) nem egy a
vallási vezetők soraiban, hanem azok felett álló, Isten bizonyságtételével bíró,
dicsőséges megváltója az egész emberi nemnek. Ő az uraknak ura, és a királyoknak
királya! Több mindenről kéne még itt írnom, de tovább kell haladnunk. Tehát térjünk
rá, az Úr Jézus mellett jobb és bal felől megfeszített bűnösökre. Ezek az
emberek, mint az el is hangzik, méltán, azaz jogosan lettek elítélve a kor
törvényeinek áthágása miatt. Azt is gondolhatnánk két éppen lebukott bűnöző,
akik semmiben nem különböznek egymástól. De mint látni fogjuk, a két ember szívbéli
gondolkozása, hitcselekedete és sorsa között, hatalmas különbség mutatkozik meg,
azokban az igazán nehéz órákban. Míg Jézus az Isten dicsőségét, igazságát,
akaratát és országát képviseli, addig a két lator az egész emberiségnek a
kiábrázolója. Ugyanis minden kor, minden embere felsorakozik, valamelyik lator
mögé.
De
nézzük is meg röviden, a két lator közötti égbekiáltó különbségeket. (Azt már
letisztáztuk, hogy mindketten bűnös és halált érdemlő emberek, ebben nem volt
köztük különbség!) Az egyik kételkedve káromolja Jézus, és látni akar,
bizonyítékot akar Jézus Istensége felől, a másik elismeri Jézus bűntelen
voltát, de nem csak emberi szinten, hiszen Urának szólítja, és a halál utáni jövőre
nézve, segítségül is hívja. Az egyik hitetlenül szól, a szíve, lelkiismerete
érintetlen az igazság fényétől. A pillanatnyi földi időre vonatkozó gondolkozással
bír: „csak ezt ússzam meg valahogy” de azért próba szerencse odakiált Jézusnak,
HA csakugyan az vagy, akinek mondtad magad, HA Krisztus vagy, akkor tegyél már
valamit, old meg, hogy ez a rémálom véget érjen. De a HA, az nem hit! A ha, az
kételkedés, kétségbevonás, a gonosz megváltatlan szív jellemzője, azaz
hitetlenség. Az pedig hatalmas probléma, mert lehetetlen hit nélkül Istennek
tetszeni. A másik lator szíve, gondolkozása, hite és reménysége, teljesen más
volt. Ő hittel szólt, hittel hívta segítségül az Úr Jézus Krisztust, és bizony
még a földi dimenzióban egyértelmű megerősítést is kapott. Az Isteni válasz határozott
volt számára. Még ma velem leszel, miután ennek az egésznek vége van itt a
földön. Mivel is fejezhetném be ezt a gondolatmenetet, minthogy megkérdezzem
konkrétan tőled, kedves olvasó, te melyik lator mögött állsz? Aki kételkedik,
vagy aki hisz az Úr Jézus Krisztusnak.
Bizony nagyon nem mindegy, ezért kérlek gondold át, és köszönöm a figyelmedet.
Ahhoz, hogy ne csalódjál, meg kell értened és meg kell élned
a bibliai hitet. Ahol ez elmaradt, hajlamosak a hívők úgy kezelni a hitet, mint
egy bankjegyet, vagy mint egy könyvespolcon lévő könyvet. Gondolják, ha szükség
van rá, előveszik, és használják. (például, fél éve nem imádkozott, nem töltött
időt, sem Isten dicsőséges közösségével, sem Isten szavával. Esetleg hébe-hóba
rapszodikusan, kénytelenségből, tett valamit, a lelkiismeret megnyugtatására.)
Majd hirtelen, egy nap, ott áll valami igazán nem várt és nem jó dolog, (ez nem negatív megvallás, az ige mondja hogy sok baja van az igaznak) történés, esemény, kellős közepében, és mint egy szerencse bankjegyet, elkezdi
tenni az addig is jól tudott szent, Isten előtt kedves cselekedetek egyikét,
esetleg az összeset, amit ismer. (Mindjárt nem kell könyörögni, hogy keresse
az Urat, hirtelen annyiszor fogja segítségül hívni Jézus nevét, mint addig
soha.) De mivel a hit, (kivéve a hit ajándéka) nem így működik, mert az egy
aktív, szívből feltörő, folyamatosan megélt, Istennel való engedelmes életmód,
ezért félő, hogy emberünk csalódni fog. Ha elmarad a csalódása, és mégis
megoldást kap, az csak, és egyedül, Isten irgalmának lesz köszönhető. És nem
mindegy? Mondhatod. Az eredmény a lényeg. Nem! Nem mindegy! Nagyon nem mindegy,
Isten azt akarja, hogy gyermekei hitből éljenek, hit által éljenek.
Az
irgalmával pedig ne éljünk vissza, mert gondot okozunk magunknak. (Egy földi
apa is szívesen rendet rak a kis kétéves gyermeke körül, de egy tízéves gyermek
felé ezen a téren már vannak jogos elvárások.) Mert az igaz ember hitből él.
Aki nem hitből él csak arról tesz bizonyságot, hogy még nem igazult meg,
illetve engedetlensége folytán, gondok keletkeztek az Istennel való
kapcsolatában. Szóval ne éljünk úgy, hogy egy bizonyos ideig komolyan vesszük Istent,
majd egy bizonyos ideig félre állítjuk, mintha soha meg se ismertük volna. Én
éltem így, és rengeteget vesztettem, te kikerülheted ezt a csapdát.
Mert számos kiégett és kiábrándult keresztényt látni, akik
helytelen hozzáállásuk miatt, a hit félreértelmezése miatt (mert nem jelent meg
cselekedetekben, csak a nyelvükön) csalódva, kifelé, vagy csak magukban, azt
kiabálják, hogy nem működik. Ez nálam nem működik. Nem kellene ennek így lenni
atyámfiai, mondaná Pál. A hit és a cselekedet mindig kéz a kézben jár. Vagy,
ahogy mondani szokták, a hit, amely nem tesz semmit, nem ér semmit. Szánj rá
időt és tanulmányozd a bibliai hittel kapcsolatos igazságokat. Legyen benne sok
örömöd és Isten áldjon meg.
Noha tudjuk a mi mennyei atyánkról, hogy könyörgést
meghallgató Isten. Aki már akkor tudja mit szeretnénk kérni, miért keressük Őt,
amikor még, meg sem fogalmaztuk azt a szánkkal. Mégis a hívő ember, ha nincs
résen, el tud keseredni, és el tud bizonytalanodni, ami igen veszélyes állapot,
mert ilyenkor a szívéből kilopható a hit. Szerintem mindenki tudja, miről
beszélek. Az imában Istenhez forduló ember, egyik gyakori hibája, hogy elrebeg
egy imát, és kész passz a dolog le is van tudva, hiszen Isten nem süket.
Sokszor hallottam hívőket úgy beszélni, hogy ha másodszor imádkozol ugyanazért,
akkor az hitetlenség, és más hasonló butaságokat. Az valóban igaz, hogyha
életveszélyben, vagy azonnali beavatkozást igénylő történésbe kerül egy hívő, legtöbbször
elégséges akár csak az Úr Jézus hatalmas nevét segítségül hívva, kiáltanunk. De
az ilyen helyzeteket nem vehetem alapul, mert nem ez az általános. Az általános
az sokkal inkább az, amikor zörgetünk, A zörgetés pedig nem egy vagy két koppintás,
ezt hamar be lehet látni. „Mert aki kér,
mind kap; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.”Testvéreim, a
kérés, a keresés, a zörgetés nem egy másodperces dolog, a legtöbbször egy időt
és folyamatosságot igénylő cselekedet. Az ó szövetségben ezt olvassuk: „Monda
azután: Vedd fel a nyilakat. És felvette. Ő pedig monda az Izrael királyának: Lőj
a földbe, és bele lőtt a földbe háromszor; azután abbahagyta. Akkor
megharagudott reá az Isten embere, és monda: Ötször vagy hatszor kellett volna
lőnöd, akkor megverted volna a Siriabelieket a megsemmisülésig; de így már csak
háromszor vered meg a Siriabelieket.” Ha megnézed, igazolható hogy a kevés is működött,
csak éppen jóval alul maradt Isten tökéletes akaratának és áldásának. Értsd meg
a dolgoknak ideje, van! Gondolj csak erre az igeversre: „Hogy ne legyetek
restek, hanem követői azoknak, akik hit és békességes tűrés által öröklik az
ígéreteket.” Itt látható, hogy problémának,
meghiúsító erőnek mondja Isten, a békességes tűrés hiányát, és még valamit, a
restséget. Ugyanis amikor nem biztosítjuk a dolgoknak járó időt, akkor restek,
lusták, közömbösek vagyunk. Igy pedig nehézkes lesz jó eredményt elérni. A
hitednek legtöbbször kézen kell fogni a türelmet, és együtt kell haladniuk a kijelölt
cél felé. A bibliában azt látjuk az áttörések, az imaválaszok, a szabadulások,
gyógyulások, váltakozó időszakaszokat kívántak meg. Így olvashatjuk: „abban az
órában, vagy azon órában, „és azon a napon” és „másnapra”, vagy „harmadnapra”,
vagy „abban az esztendőben”, de igaz ritkán, de előfordul, hogy egy-egy
imaválasz beteljesedése hét esztendőt vagy esetlegesen több évtizedet is
igénybe vett. Tehát nem szabad elfelejtened, hogy Isten nem véletlen hívja fel
a figyelmünket arra, hogy a valós bibliai, Isten igéjéből megnyert hitünk mellé,
kitartást, állhatatosságot, jó reménységet (ami a jövővel kapcsolatos) kell
ragasztanunk, mert csak így lesz száz százalékos az eredmény feletti örömünk.
Isten áldását kívánom az életetekre, és köszönöm a
figyelmeteket.
Számos ember tanácstalan
a maszkkal és az oltással kapcsolatosan.Valahol ez érthető, mert tényleg rengeteg információ, és féligazság (jobb esetben) éri az embert, mind két oldalról.
Valamint beszélgetéseimben számosan kérdezik, hogy beoltassák e magukat. A
maszkkal kapcsolatban azt gondolom nem a szubjektív véleményünk a fontos, akár
egyetértek vele, akár nem, a vírus létezik, így a maszkviselésnek megvan a
létjogosultsága, és pont. Ez akkor is igaz, ha bizonyos intézkedéseket
túldimenzionáltnak vélünk. Akár úgy van, akár nem, nem lehetek felelőtlen, és
nem játszhatok mások egészségével, netalán ha tévedek a feltételezésemben.
Tehát én magam is hordom a maszkot és másokat is, erre kérek. Az oltással
kapcsolatosan viszont lényegesen nehezebb és összetettebb feladatunk van, hogy
jó döntést hozzunk. A felelősség az adott emberé, sokan szeretnék, hogy más
mondja meg nekik, hogy tegyék, vagy ne tegyék. De ez olyan horderejű, amiben a
legfontosabb irányfény szerintem, az, ami így szól: „Te néked hited van: tartsd
meg magadban Isten előtt. Boldog, aki nem kárhoztatja magát abban, amit
helyesel.” Egy másik ilyen igazság, így szól: „Aki pedig kételkedik, ha eszik,
kárhoztatva van, mert nem hitből eszik. Ami pedig hitből nincs, bűn az.” A
kételkedés a félelem a dolgok/döntések, sietettet elhamarkodása, amúgy sem jó
alap egy döntés meghozatalához.
Még egy ilyen irányfény: „Aki
azért tudna jót cselekedni, és nem cselekszik, bűne az annak.” Csak annyit
fűznék hozzá, mind magunk felé és mind mások felé szükséges, hogy döntéseinkben
áldások legyünk, cselekedeteinkben jót tegyünk. Persze még számos ige van, amit
fáklyaként használhatunk, hogy minél korrektebb lépést tegyünk az ügyben, épp
ezért imádkozva, az igére figyelve szükséges Isten akaratát keresnünk és
cselekednünk. Itt szeretném még arra is felhívni a figyelmeteket, illetve
inkább csak emlékeztetni, hogy amiképpen hívő életetek során soha nem csalódtatok
Isten hűségében és szeretetéből fakadó tökéletes gondviselésében, úgy most se
gondoljátok, hogy a sötétebb órák idején, a bizonytalanságban és a kialakult
káoszban, magatokra hagyna. Testvérem, jól figyelj rám, ez még akkor is igaz,
ha az Úrral való kapcsolatodban a részedről nem minden stimmel. Isten jó! Isten JÓ! Még a gonoszokra is
felhozza a napját és esőt ad, hogy legyen kenyér számukra is. Mennyivel inkább
gondoskodik és segíti a te életedet, aki megbékültél vele, szent fia Jézus
Krisztus által. Ne félj, és ne legyél kicsinyhitű. Ne csüggedj el lelkedben,
sokkal inkább erősítsd meg magad az Úrban, ahogyan Dávid is tette a szorult
időszakaiban. Tudom, hogy nem adtam én se konkrét választ a
kérdésben, de nem is állt szándékomban, nem csak azért, mert nincs kompetenciám
erre, hanem azért is, mert ilyen kérdésekben sokkal inkább, egy személyes
hitből (meggyőződésből, és sok tanácsos által való konzekvencianyerésből)
fakadó, felelősségteljes döntést kell hozni minden embernek. (A sok tanácsos
közé értem a szakembereket, szellemi példaképeket a konkrét tapaszaltokkal
rendelkezőket még akkor is ha köztük is lesz pro és kontra vélemény.)
Meg kell értenünk, olyan időket élünk,
amiben minél inkább meg kell tanulnunk Isten vezetésére figyelni, egyre kevésbé
opció, az utánzás, a más hitének az oldalvizén való hajózás, Isten személyes
Isten és a kapcsolatotok személyességéből fakadóan az Ő szavát akaratát és
Szellemének vezetését kell megragadnunk. Ennek a felelősségét, azt gondolom,
nem lehet kiadni a kezünkből, máséba áttéve. Isten adjon nekünk vezetést és
bölcsességet, amikor eljön az ideje, hogy helyes döntést hozzunk, hiszen ebben
a kérdésben sem lehet általánosítva, egy kaptafa szerint cselekedni. Egészen
bizonyos vagyok benne, lesz, akinek mindenféleképpen szükséges az oltás Pl.
olyan helyen dolgozik, hogy elvárás lesz tőle, ha maradni akar a munkakörében. A
másik oldalon, ott lesznek azok, akik, még ha akarnának se kaphatnak oltást,
mert egészségi állapotuk és annak speciális kezelése ezt nem engedi. De
képtelenség kivesézni egyesével az előfordulható utakat, nekünk a sajátunkat
kell felismerni, megérteni, hogy jó lelkiismerettel és szívből/hitben tudjunk
áldásos döntést hozni. Jó egészséget és Isten vezetésének felismerését kérem
magam és mindenki más számára is.
(Egy odafigyelős, picit nehezebb témát
hoztam most a hétvégére.)
Nem a hit és nem a kegyelem
tartja meg a hívőt, hanem az Örökkévaló Isten. Lényegileg fogalmazva, csak egy
megváltói ár van, amit Isten meghatározott és elfogad, az pedig nem más mint
Jézus Krisztusnak az Isten bárányának a vére! A vért nem lehet, sem a hittel sem
a kegyelemmel, sem semmi mással kicserélni, vagy háttérbe szorítani.
Egyedül és kizárólag Isten az,
aki meg tud tartani téged, az érted hozott engesztelő áldozat által. Az, hogy
ehhez a te bevonásoddal a bibliai hitet, és a szeretetéből felkínált kegyelmet
felhasználja/alkalmazza, nem ellentmondás. Ő az üdvösség, Ő maga az örök
élet! Nem rakhatod Isten helyére sem a hit igazságát, sem a kegyelem igazságát. Nem a hitben hiszünk, és nem önmagában a kegyelemben hiszünk, hanem a
megváltásunkat véghezvivő Jézus Krisztusban, mint értünk és miattunk
megfeszített, testé lett Igében.Ugyan úgy, egy szellemi alapelven
áll ez, mint az, hogy a hit cselekedetek nélkül halott! Azaz olyan mintha nem
is lenne.
„Mert nem végeztem, hogy
egyébről tudjak ti köztetek, mint a Jézus Krisztusról, mégpedig mint
megfeszítettről.” Nem tehetjük Jézus tökéletes emberi és Isteni személye, és a
tőle elválaszthatatlan megváltói munkájának helyére, sem a hitet, sem a
kegyelmet, ahogy egy ideje divat sok helyen. (szuper kegyelem tana) Akik
ezt cselekszik, szükségszerűen szembekerülnek az Isten beszédével, és
eltávolodnak annak teljes igazságától. Fontos megérteni ezeket a szellemi
igazságokat, és a helyükön kezelni. A törvényre azért van szükség, hogy
világosan felismerjük, hogy mennyire rászorulunk a kegyelemre, ezért nem lehet
szétválasztva képviselni ezeket. A megtérést meg kell előznie egy világos
bűnfelismerésnek és bűnbánatnak. Azaz nem szétválasztható. Ha nincs az első
nincs a második sem. A bibliai hit nem a hitben hisz! A helyes bibliai hit, nem
helyezi Istent, egy rosszul értelmezett kegyelem mögé, másodikként. Hanem
Istent, mint aki a kegyelmet adja, megtartja az Őt megillető első és kizárólagos
helyen.
Egy olyan ember, aki úgy tart
igényt a kegyelem ajándékára, hogy közben nem törekszik az életében
felszámolni, mindazt, amit Isten bűnnek mond. Félő, hogy csalódni fog. Mert a
kegyelem ajándékának az átvétele, a megtéréshez van kötve. A szellemünkre nézve átvettük mert megkaptuk a megváltásunkat. A lelkünkre még munkáljuk, ezt lejjebb kifejtem. A testünk pedig vár a megváltásra mert tapasztalati szinten még nem birtokoljuk. Sajnos ma, sokan
Isten népe között, úgy vélik, ha elmondták a megtérő imát, akkor ez után bármit
is gondolnak, tesznek, az már nem érinti az üdvösségük kérdését, mert annak
ajándékát átvették hit által. Nos van ebben igazság! De csak és kizárólag
azoknak az embereknek, akiknek amúgy, már nincs lehetősége a földi életben levetkőzni
a romlott természetüket, mert a halállal való találkozásuk elérkezett. Ilyen
volt a lator, a Jézus melletti keresztfán. Ilyen az a haldokló ember a kórházi
ágyon, aki segítségül hívja az Úr nevét, és megtérésre jut. Az ilyen embereknek
már nincs lehetősége megteremni a megtérésének a gyümölcsit. Ezért nincs is
elvárva tülök. De a teljes szentírás fényében meg kell érteni a hívőknek, hogy
mindazoktól, akiknek van lehetőségük átöltözni (levetni, felszámolni a romlott
természetük cselekedeteit és felöltözni, megvalósítani hitbeli cselekedettekkel
az Isten akaratát) azoktól Isten el is várja ezt az engedelmességi folyamatot.
Ezért is mondja a szentírási kijelentés, hogy: Szentség nélkül nem látjuk meg
Istent. Ezért olvassuk, hogy a menyegzőn egy embertől meg van kérdezve, „hogy
van, hogy meztelen van? Hogyan, hogy nincs ruhád? Ezért mondja János a
jelenések könyvében, hogy lesznek, akik kint maradnak, akik nem léphetnek be az
Isten országába. Át kell ezeket gondolnod testvérem, mert ezek az intések nem
hitetlen embereknek, hanem a megtérési imát már elmondott hívő embereknek
szólnak. A Bűneiben megmaradó, azzal nem harcoló ember, nem ragaszt a hitéhez
cselekedeteket, ezért pedig nagy árat fizethet. Nem kárhoztató szavak ezek, nem
akarom, hogy bárki félre értse, csupán át kell gondolnunk a dolgokat, mert
kimondhatatlanul nagy a tét.
„Az pedig az örök élet, hogy
megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus
Krisztust.” Istent Szent, ez mindenki előtt nyilvánvaló igazság. És a négy
szellemi lény, amelyek közül mindegyik hat-hat szárnnyal bír, köröskörül és
belül teljes szemekkel; és meg nem szűnik nappal és éjjel ezt mondani: Szent,
szent, szent az Úr, a mindenható Isten, aki volt és aki van és aki eljövendő.
Tehát Istent, ha mi hívők egyre inkább megismerjük, annál inkább elkezdünk
hozzá hasonlítani minden területen. Mintegy elváltozunk az Ő ábrázatára.
A szentség területén is. Ezért
fogunk tudni itt a földön úgy járni, ahogy Jézus tette! „Azért, amiképpen
vettétek a Krisztus Jézust, az Urat, akképpen járjatok Ő benne,” Meg kell
értenünk, mindannyian sokféle bűnben éltünk különböző mélységekben a
megtérésünk előtt és után is, sajnos. De miután „vettük a Krisztust” megtértünk elkezdtük
megismerni Őt és akaratát, az ige felszólít, hogy ahogy vettük, ahogy folyamatában
megismerjük Istent, az Urunkat és megváltónkat, úgy járjunk benne, azaz a vele
lévő kapcsolatban. Márpedig Őt nem hazugnak, nem szeretetlennek, nem házasságtörőnek,
nem homoszexuálisnak, nem a másikat leigázónak, nem önzőnek, és nem
engedetlennek, stb. ismertük meg, hanem Szentnek. Isten minden gyermekétől azt
várja, hogy amiképpen Ő maga mi is szentek legyünk, és ahogy Ő járt, úgy járunk,
éljünk mi is ezen a földön.
Köszönöm a figyelmeteket. Áldott
hétvégét kívánok számotokra.
Meg kellett állapítanom, hogy bejegyzést még nem kezdtem videóval itt a bogon. Ez is elérkezett.
Amennyiben az időd engedi, és megnézted, a felrakás miértjét is elolvashatod, lejjebb.
A videó linkje: https://www.youtube.com/watch?v=Chm8mqu_Qj4
Remélhetőleg sokáig elérhető marad.
Ki szereti, ki nem. A magam részéről rendkívül kedvelem a természetfilmjeit.
A maga nemében egy géniusz a területen. Az elhangzott mondatain (idézet) gondolkoztam
el, és rendkívül korrektnek tartom az ő szájából. A hangyákat hozza példának, így
tudva, tudatlanul teljesen bibliai példát említ. (láttam tőle, az Ant
Mountain-t még régebben, hatalmas és lenyűgöző) Íme a videóból vett idézet:
”Vakok, mert meg sem fordul a fejükben, hogy én ott állok,
és nézem, mit csinálnak. Nincsenek meg a megfelelő érzékszerveik, amelyek
lehetővé tennék ezt. És néha én is úgy érzem, hogy talán nekem is hiányoznak
érzékszerveim. Nem tudhatom, hogy bárki más beleszól–e ebbe az egészbe. És ezt
igen magabiztosan jelenthetem ki. Teljesen biztos vagyok benne, hogy nincs
olyan dolog ebben a világban, aminek csodálatához ne lennének meg az
érzékszerveim. Ez lenne az én álláspontom.”
A professzor megemlít valamit, aminek, mint egy érzékszervnek, a hiányában van.
Néha tudatos is nála ez a hiány. Anélkül, hogy bár mit is adnék
a professzor úr szájába, amit nem mondott és gondolt. Úgy érzem, pont a hit valóságát
fogalmazta meg, mint olyan érzékszervet, ami ugyan felsejlett már előtte, de hiányában
van, hiszen minden más érzékszervével teljes körűen átfogja és értelmezi a látható
világot, amire oda is szánta az életét. De ne általánosságban említsük most meg
a hitet, mert az igen félreérthető, és félre is értik az emberek. Nézzük, meg
mit mond a biblia a hitről: „A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a
nem látott dolgokról való meggyőződés.”
Szokták mondani, ha hiszel látni is fogsz, de a szentírás tovább viszi ezt a fonalat miután már láttál, nem lesz szükséged a hitre. Tehát a hit egész egyértelműen ad egy látást, egy biztos látást, ami tudásba torkollik.
A reménylett (a jövőre nézően elvárt) dolgok, és a nem látott
dolgok (valóságok)felől a biblia szerint lehet egy kijelentésünk, lehet egy
biztos tudásunk, mert a meggyőződés, be kell látni tudás is egyben. Itt most
lényegtelen, hogy helyes vagy helytelen tudás ez, szerintem helyes, ezért
vagyok keresztény. De ez most tényleg másodlagos. A lényeg, hogy létezik a
biblia szerint egy meggyőződés, amit bátran hívhatunk tudásnak is, még akkor is,
ha sokan a tudást, a tudományt és a hitet két kizáró dolognak tartják. Nos a
professzor úr arról számol be, hogy e világon az öt érzékszervével minden
látható és csodálni való dolgot be tud fogni. Nem zárja ki, lásd hangyák
példája, hogy létezhet egy nem látható, nem érzékelhető külső megfigyelő, mint
a példájában, saját maga. De mivel ez a valaki nem az őt érzékszerven keresztül
tapasztalható meg, Ezért nem veti el, de nem is tesz erőfeszítést, lépést, a
megismerés (meggyőződés) hogyan tovább, irányába. Pedig egy ilyen, a teremtett
világról, ilyen páratlan és mély tudással rendelkező embertől én azt várnám,
hogy a szelleméből/ szívéből a szentírás igazságaihoz közelebb hajolva, annak
igazságait átgondolva, félre rakva (a nem alaptalan) vallásos ítéleteit, és
(egy párat megfogalmaz a videóban is) megragadja a hitet. Hiszen tudjuk mit is
állít a szentírás:” Mert ami az Isten felől tudható nyilván van ő bennük; mert
az Isten megjelentette nékik: Mert ami Istenben láthatatlan, tudniillik az ő
örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból
megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.”
Azt is feltétlen meg kell jegyeznem, hogy a dolgok további
állása, soha nem Istenen múlik. Mint tudjuk, Ő adta és adja kinek-kinek a hit
mértékét. Sok esetben fel is sejlik az, de aztán elvész a homályban. Éppen az történik,
amit Winston Churchill megfogalmazott. „Az ember időnként belebotlik az
igazságba, de legtöbbször feltápászkodik, és tovább megy.”
Szokták mondani, nincs lehetetlen, csak tehetetlen. Ám a szentírás felhívja a figyelmünket egy érdekes dologra, ezzel kapcsolatosan. Isten, aki
maga a hit Istene (legyen Isten szerinti hitetek, mondja az írás) Tehát a
hittel teljes és mindenható Isten, azt mondja a gyermekeinek, de mindenki másnak
is, hogy van egy dolog, ami lehetetlen. Igen szó szerint: lehetetlen,
képtelenség, nem lehetséges. Ez pedig nem más, mint hit nélkül, élő/valós
kapcsolatba kerülni Istennel. Azt gondolom, ha Isten valamire azt mondja, hogy
lehetetlen, akkor az igen fontos dolgot tanít meg nekünk. Egy tucat fordítást
néztem meg, a legtöbb a lehetetlen szót használja a Zsidó levél 11:6-ban ami
így hangzik:” Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; mert aki Isten elé
járul, hinnie kell, hogy ő létezik és megjutalmazza azokat, akik őt keresik.”
Amin most reggel elgondolkoztam, az ennek a gyakorlati része, az ember feladata.
Mi is ez? Isten elé járulni! Őt keresni! Ez igen gyakorlati tevékenység, ha számodra
nem az, akkor vélhetőleg, most sok problémára, nehézségre és szárazságra az
életedben, választ is találtál. Az ige kiemeli, hogy elé járulni, és Őt keresni
csak hittel tegyük, mert ennek hiányában, elmarad a megjutalmazás. Ami érdekes,
hogy akiben nem hiszünk az elé nem járulunk, azt nem keressük. Ha ezt mégis
megteszi valaki, az bír egyfajta hittel. (csak lehet, hogy holt hittel) Ha még sincs
eredmény, akkor vagy nem Ő elé járult, Mert Isten nem hazudik. Ha azt ígérte
megjutalmaz, akkor megjutalmaz. Vagy elméletben ugyan, az Igaz Isten elé járult,
csak éppen nem szívbéli cselekvő hittel, hanem egy passzív elfogadó hittel. Olyannal,
mint amilyen annak a példázatbeli fiúnak volt. „A másikhoz is odamenvén,
hasonlóképpen szólt. Az pedig felelvén, monda: Én elmegyek, uram; de nem ment el.”
Ez a fiú értelmével elfogadta a kérést és befogadta a
helyzetet, csak éppen a gyakorlatban nem tette meg, amit megtehetett volna.
Ezért a hite halott hit volt. Magamban is, és sokszor keresztény testvéreimben
is megtalálom ugyanezt a problémát. Ennek fényében pedig igen erős
megvilágítást kap az Úr ezen beszéde:” Ha engem szerettek, az én
parancsolataimat megtartsátok.” „Aki ismeri az én parancsolataimat és megtartja
azokat, az szeret engem; aki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is
szeretem azt, és kijelentem magamat annak.
Monda néki Júdás (nem az Iskáriótes): Uram, mi dolog, hogy
nékünk jelented ki magadat, és nem a világnak? Felelt Jézus és monda néki: Ha
valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és
ahhoz megyünk, és annál lakozunk. Aki nem szeret engem, nem tartja meg az én
beszédeimet: és az a beszéd, amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyáé,
aki küldött engem.”
Amikor az ember a tükör előtt állva meglátja, hogy mennyire kócos
és rendezetlen, nem elsírja magát, hanem előveszi a fésűt, valamint rendbe
szedi magát. (persze ha ezt sírva teszi, az sem bűn) Ez a mi részünk, kimenni a
példázat béli szőlőbe.