Mi emberek az időben élünk, az Örökkévaló, (mármint Isten) mint
ahogyan neve is utal rá, az örökkévalóság tejhatalmú Ura, életre hívója és fenntartója!
Az időben létező ember és az örökkévalóságban jelenlévő Isten kapcsolatát az
olvasás példáján keresztül is meg lehet ragadni. Az időben élő és az örökkévaló
kapcsolata, hasonlít az olvasó és az általa olvasott könyv eseményeihez való
szellemi és lelki viszonyuláshoz. A könyv olvasása során egy bizonyos időrendet
ismer fel és követ az olvasó. Van, amikor a múlt eseményeiről olvas, van,
amikor a jelenben zajlanak az események és van, amikor a jövőre nézve kap
tájékoztatást a lapok olvasása során. De a teljes képbe beletartozik maga az olvasó,
aki a könyvön kívüli, egy másik az olvasott könyvhöz mérve /az igazi/ valóságban
létezik. Amikor az emberünk olvas ez az ö jelenében, történik! Ez akkor is igaz,
ha a könyvben éppen a múltról olvas, vagy a könyvben megjelenő bármelyik idősíkról.
Az olvasó egy teljesen más valóság része, s mivel a könyv eseményein kívül való,
ezért akárhol is kezdi el a könyvben az olvasást, az számára mindig a jelen. Éppen
ehhez hasonlóan, Istennél nincs múlt és jövő. Istennél a jelen van!  Istennél a most van! Ö egy szempillantásban
átfogja az idősíkokat, legyen az bárhol a látható, vagy a láthatatlan teremtésben.
Isten örökkévalósága az állandó jelen, de érthető, hogy mi, akik a térben és időben
bezárva létezünk, igen nehezen tudunk bármit is kezdeni, olyan „fogalmakkal”, mint
az örökkévalóság vagy az örök élet. Ezen valóságok bármilyen színtű
megragadásához, az igazságból származó kijelentésre van szükségünk. De az is
igaz, hogy abból a tudásból, hogy Isten számára a mi életünk, mindig az Ő szemei
előtt, zajlik, az állandó jelenben, hatalmas vigasztalást nyerhetünk! Ugyanis az
Ö dicsőséges, és jó akaratú személye, kész az Úr jézus értünk hozott engesztelő
áldozata miatt, most és bármikor az életünkbe beavatkozva, rendet tenni, minket
helyreállítani. Áldott legyen a mi Atyánk, az örökkévalóság Istene!
vasárnap, július 17, 2016
kedd, június 21, 2016
Gondolatom az ima szükségességéről
Miért kell kérnem Isten beavatkozását a dolgokba?
Mivel az oldal olvasói között vannak olyan, szimpatizálok, illetve fiatalabb keresztények, akik számára még nem egyértelmű, hogy miért is kell imádkozni, közbenjárni, kiáltani Istenhez. Miért kell külön és folyamatosan kérni az Urat, hogy cselekedjen annak érdekében, hogy az Ö akarata legyen/valósuljon meg a világban, hogy emlékezzen meg a szükségeinkről és töltse be/pótolja ki azokat.
Mivel az oldal olvasói között vannak olyan, szimpatizálok, illetve fiatalabb keresztények, akik számára még nem egyértelmű, hogy miért is kell imádkozni, közbenjárni, kiáltani Istenhez. Miért kell külön és folyamatosan kérni az Urat, hogy cselekedjen annak érdekében, hogy az Ö akarata legyen/valósuljon meg a világban, hogy emlékezzen meg a szükségeinkről és töltse be/pótolja ki azokat.
Ezért írnék most pár gondolatot. Nem szeretem, a kell szót, aki megérti az ima csodálatos
lehetőségét/kiváltságát, annak e szent, szellemi cselekedet végzése, nem azért
fog történni, mert kell, sokkal inkább azért, mert amikor imádkozik
egyértelműen részt vesz Isten akaratának a kiterjesztésében/mozgásba hozásában,
és ez igen csodálatos dolog.
Isten mindentudó látja a szükségeket, miért kell külön, még
kérnem is? Ő dönti el mikor, és mit akar cselekedni. Úgyis az lesz, amit már
eldöntött. stb. Sokszor hallottam már e mondatokat, de akik így gondolkoznak,
tévednek. Isten egyértelművé tette hogy a földet az embernek adta, azaz
használati jogot kapott rá. Egyben megbízta konkrét feladatokkal melyek
elvégzése esetén a helyes működés, fejlődés, adott lesz. Most itt nem térnék ki arra, hogy az ember már a kezdetben
kudarcot vallott és ezt a hatalmat átruházta az Isten és az ember ősi
ellenségének a sátánnak.
Ennek következtében az igazságot szerető és érvényesíteni akaró embereknek szükségessé vált az Isten akarata szerinti imádkozás rendszeres gyakorlatba ültetése, annak érdekében, hogy ez által elismerje rászorultságát Isten kegyelmére. Valamint a közbenjárásával ki kell fejeznie azt az alázatot is Isten felé, amivel elismeri, hogy nem magában bízik és nem a saját erejére támaszkodik a gonoszság erejével/a bukott szellemvilággal szemben vívott küzdelmében.
Amikor a hívő ember ezt hitel isten akarata szerint megteszi, lehetőséget biztosít Isten számára, hogy beavatkozzon a legkülönfélébb élethelyzetekbe/ problémákba és megoldást hozzon. Igen azt írom, lehetőséget biztosít Isten számára, mert igaz, hogy Isten bármikor beavatkozhat minden és bármely dologba mindenhatóságából kifolyólag, mégis azt kéri a gyermekeitől, hogy rendszeresen kérjenek, imádkoznak, és járjanak közben magukért és másokért. Nagyon fontos megérteni tehát, hogy amióta az ember átruházta a gyakorlati hatalmat sátánnak a föld/világ felett. /az ige egyértelműen tanítja hogy sátán lett az e világ fejedelme/ Sajnos ez még akkor is igaz még egy ideig, hogy tudjuk a Názáreti Jézus Krisztus totális és végérvényes vereséget mért sátánra és az egész lázadó világmindenségre, a golgotai kereszten elszenvedett kereszthalála által!
Sátán kiépített a bukott/bűnös emberrel karöltve egy olyan mindenre kiterjedő és átfogó rendszert, amely érinti az emberi élet minden területét, azt megfertőzve és bepiszkítva, különböző mélységű törvénytelenséggel és lázadással.
Ennek következtében az igazságot szerető és érvényesíteni akaró embereknek szükségessé vált az Isten akarata szerinti imádkozás rendszeres gyakorlatba ültetése, annak érdekében, hogy ez által elismerje rászorultságát Isten kegyelmére. Valamint a közbenjárásával ki kell fejeznie azt az alázatot is Isten felé, amivel elismeri, hogy nem magában bízik és nem a saját erejére támaszkodik a gonoszság erejével/a bukott szellemvilággal szemben vívott küzdelmében.
Amikor a hívő ember ezt hitel isten akarata szerint megteszi, lehetőséget biztosít Isten számára, hogy beavatkozzon a legkülönfélébb élethelyzetekbe/ problémákba és megoldást hozzon. Igen azt írom, lehetőséget biztosít Isten számára, mert igaz, hogy Isten bármikor beavatkozhat minden és bármely dologba mindenhatóságából kifolyólag, mégis azt kéri a gyermekeitől, hogy rendszeresen kérjenek, imádkoznak, és járjanak közben magukért és másokért. Nagyon fontos megérteni tehát, hogy amióta az ember átruházta a gyakorlati hatalmat sátánnak a föld/világ felett. /az ige egyértelműen tanítja hogy sátán lett az e világ fejedelme/ Sajnos ez még akkor is igaz még egy ideig, hogy tudjuk a Názáreti Jézus Krisztus totális és végérvényes vereséget mért sátánra és az egész lázadó világmindenségre, a golgotai kereszten elszenvedett kereszthalála által!
Sátán kiépített a bukott/bűnös emberrel karöltve egy olyan mindenre kiterjedő és átfogó rendszert, amely érinti az emberi élet minden területét, azt megfertőzve és bepiszkítva, különböző mélységű törvénytelenséggel és lázadással.
Ezért ebben a kialakult helyzetben Isten úgy látta jónak,
hogy a hitből való imádságok azok, amelyek ebből az Istennel szembehelyezkedő
nyílt lázadásban lévő világból ki tudnak törni és Jézus nevében elmondva, meghallgattatás
tudnak elérni Isten trónja előtt. Remélem ez a pár mondat, segít megérteni,
hogy mennyire fontos és jogosan elvárt jog és kötelesség a hitből való ima,
rendszeres végzése minden hívő számára, önmagáért, szeretteiért, és mindenki
másért is, Isten vezetésére figyelve.
Köszönöm a figyelmedet.
Köszönöm a figyelmedet.
hétfő, június 06, 2016
A búza és a konkoly
Egy nagyon érdekes dolgot olvastam a konkollyal
kapcsolatosan. Mégpedig azt, hogy a Búza jobban növekedik a konkoly
jelenlétében, mint nélküle.
A BÚZA ÉS A KONKOLY
 Jézus példázata (Máté 13:24-30)
Más
példázatot is adott eléjök, mondván: Hasonlatos a mennyeknek országa az
emberhez, aki az ő földébe jó magot vetett;
De
mikor az emberek alusznak vala, eljöve az ő ellensége és konkolyt vete a búza
közé, és elméne.
Mikor
pedig felnevekedék a vetés, és gyümölcsöt terme, akkor meglátszék a konkoly is.
A
gazda szolgái pedig előállván, mondának néki: Uram, avagy nem tiszta magot
vetettél-e a te földedbe? Honnan van azért benne a konkoly?
Ő
pedig monda nékik: Valamely ellenség cselekedte azt. A szolgák pedig mondának
néki: Akarod-é tehát, hogy elmenvén, összeszedjük azokat?
Ő
pedig monda: Nem. Mert amikor összeszeditek a konkolyt, azzal együtt netalán a
búzát is kiszaggatjátok.
Hagyjátok,
hogy együtt nőjjön mind a kettő az aratásig, és az aratás idején azt mondom
majd az aratóknak: Szedjétek össze először a konkolyt, és kössétek kévékbe,
hogy megégessétek; a búzát pedig takarítsátok az én csűrömbe.
És a magyarázat (Máté
13:36-43)
Ekkor
elbocsátván a sokaságot, beméne Jézus a házba. És az ő tanítványai
hozzámenének, mondván: Magyarázd meg nékünk a szántóföld konkolyáról való
példázatot.
Ő
pedig felelvén monda nékik: (a
szereposztás)
- Aki a jó magot
     veti, az az embernek Fia;
 - A szántóföld
     pedig a világ; 
 - a jó mag az
     Isten országának fiai; 
 - a konkoly
     pedig a gonosznak fiai.
 - Az ellenség
     pedig, aki a konkolyt vetette, az ördög; 
 - az aratás pedig
     a világ vége; 
 - az aratók pedig
     az angyalok.
 
Amiképpen
azért összegyűjtik a konkolyt és megégetik: aképpen lesz a világnak végén.
Az
embernek Fia elküldi az ő angyalait, és az ő országából összegyűjtik a
botránkozásokat mind, és azokat is, akik gonoszságot cselekesznek,
És
bevetik őket a tüzes kemencébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
Akkor
az igazak fénylenek, mint a nap, az ő Atyjoknak országában. Akinek van füle a
hallásra, hallja.
Egy kis növénytan:
A
konkoly megnevezés egy félrefordítás a Bibliában. 
Ami
ott görög nyelven szerepel, az: ζιζάνιον (dzidzanion) = konkolyperje, szédítő vadóc (Lolium temulentum), a búzához hasonlító, még
lisztté őrölve is bódító, narkotizáló, mérgező növény. Ez egyben mutatja az
ellenség szándékát és módszerét.
A
magyar köztudatba is az jött át, hogy ez egyenlő a vetési konkollyal (Agrostemma
githago), pedig nem. A szédítő vadóc görög nevéből (dzidzanion), származik a
francia zizanie = viszály szó.
A
konkolyperje mérgezéséről: 
·      
magvai mérgezőek
·      
toxikus
hatóanyaga a gitagin szapotoxin és az agrostemmasav szaponin
·      
az agrostemmasav
nagyobb mennyiségben ideg- és izombénító hatású, emellett vérkárosító
·      
ha takarmányba
kerül, a disznó- és szárnyas állományt károsíthatja,
·      
juhokra és nyulakra veszélytelen
Közönséges
búza.
Triticum
vulgare Vill. – (Tiszta búza.) – 3.
t. 5. k. Áttelelő egyéves. Egyéves. Kalásza szembetűnően 4-szögletű: kalászkája
rendesen 4-virágú, az alsó 1–3 virág termékeny. A leghidegebb néhány területeken
kívül mindenütt nagyban termesztik; hazánk egyik fő mezőgazdasági terméke.
Van őszi búza (T. hybernum L.), melynek pelyvái rövid
szálkájúak, esetleg szálkátlanok (tarbúza) és tavaszi búza (T. aestivum L.), melynek pelyvái mindig
hosszú szálkájúak. A nálunk uralkodó rövid tavasz, késői fagyok és a korán
beálló hőség miatt főleg őszit vetnek és csak ha ez valami okból nem sikerül,
vetnek tavaszit, sőt a tavaszi helyett is leginkább a »járó búzát« kedvelik,
melyet mind ősszel, mind tavasszal lehet vetni.
Szédítő
vadócz.
Lolium
temulentum L. – (Részeg- v.
részeges fű, üszögös konkoly.) – Egyéves. Meddő szárat soha sem hajt. Pelyvái a
kalászkánál hosszabbak, szálkásak v. szálkátlanok. Terem vetés közt, főleg
árpa- és zabföldön, az egész országban. 
Mérges hatását
már az ó-korban ismerték, azt azonban nem tudták, mitől ered ez a hatása.
1898-ban mind a magvaiban, mind a szárában, különösen a bütykök táján, a
növénnyel valószínűleg symbiosisban élő gomba fonalait fedezték fel és
újabban ezeknek tulajdonítják a szédítő hatását.
Elgondolkodtató:
A
konkolyperje, más néven a szédítő vadóc 
bekerülése (az ellenség, amikor ők alszanak, éjjel a jó vetést
felülveti gonosszal), 
hatásmechanizmusa (szédítés, bódulat, narkózis, mérgezés)
Az
ábrát nézve: a búza egyenes, négyzet-keresztmetszetű tömör kalásza szemben a
szédítő vadóc zik-zakos „termése” ( = gyümölcse).
A
gombával fertőzöttség (ami évezredekig rejtve maradt)
A
disznóknak árt, de a juhoknak nem árt.
                                                                     Összeállította:
Zachár Krisztina 
Szerkesztette:  Kiss István
Dunakeszi, 2009
És még egy kis infó:
A konkoly - a nem igazi hívő - nagyon hasonlít a búzához - igazi hívő -, és sajnos ott van az egyházban, ott van a gyülekezetekben. Nem elkerülhető, ezt Jézus maga "ígérte" meg (Máté 13:24-30). Nincsenek szuper szent gyülekezetek. De mi is a konkoly, mint növény?
"A konkoly vagy vetési konkoly (Agrostemma githago) a szegfűfélék családjába tartozó, 50–70 cm magas, eredetileg a Földközi-tenger nyugati vidékéről származó, de világszerte elterjedt vetési gyomnövény. A kenyérgabonával keveredve komoly veszélyforrást jelentettek, mivel a sütés-főzés során a méreganyagok nem bomlottak le – 3-5 grammnyi lisztje már nyálkahártya-irritációt, fejfájást, görcsöket, keringési zavart, súlyosabb esetben fulladásos halált okozhat." (Wikipédia: konkoly szócikk)
Elég veszélyesnek látszik. Jézus mégis azt mondja, ne próbáld kiválogatni a búza közül, mert véletlenül a búzát is kitépnéd vele együtt. Nincs mit tenni.
De van-e valamilyen jó hatása?
Egy nagyon érdekes válasz ebből a cikkből, ami miatt az egész gondolat megszületett: "Emellett megemlítendő, hogy a vetési konkolynak pozitív allelopatikus hatása van a búzára nézve: konkoly jelenlétében a búza 20-50%-kal is nagyobbra nő."
Elképesztő, de a búza jobban növekedik konkoly jelenlétében... Ne panaszkodj a gyülekezeted számodra jelenleg konkolynak látszó tagjai miatt, inkább növekedj!
Forrás: Itt  és innen gyulekezetvezetes.blog
kedd, május 31, 2016
Teremtés, evolúció vagy mindkettő?
Meggyőződésem hogy nem beszélhetünk egészséges hitről ott, ahol nincs bibliai világkép vagy ahol a teremtésre vonatkozó kijelentéseket legalább alapszinten nem értik meg.
Ezért szeretnék most egy átfogó anyagot a figyelmetekbe ajánlani Prof. Tóth Tibortól. Akinek a témában könyve is kapható Tudomány, Hit, Világmagyarázat címmel. Tisztában vagyok vele, sok remek irodalom elérhető mindkét fő világnézeti oldalon. Ezt az alábbi anyagot, én jónak és hasznosnak tartom, és úgy látom kellő alapot ad, egy esetleges további kutatáshoz.
Itt elérhető: Teremtés, evolúció vagy mindkettő?
Kapcsolódó írások:
Világhírű magyar agykutató véleménye
Mondhatjuk az evolúcióelméletről, hogy tény?
Ezen a blogon is van egy témához kapcsolódó írás.
Ezt is ajánlom A tudományimádat tünetei
Itt DIVINITY még több remek poszt is elérhető a témában.
itt is van (több részes) írás. ez pedig egy friss poszt ateisták véleménye: itt olvasható
A különböző világnézetek ütköznek, és ezt el kell tudni fogadnunk. E világnézeteket képviselő emberek, e ténytől függetlenül, még vidáman leülhetnek egy jó kávé mellé diskurálni.
Ezt nemrég találtam.
hétfő, május 30, 2016
Még mindig a karizmatikusságnál maradva.
Megemlíteném, sokan félre értették a videóban Dr Ruff T mondatát.
Hogy ö többféle nyelveken is szól, ráadás akkor, amikor ö akarja. Megértem,
hogy azok a testvéreim, akik bizonyos karizmáktól bármi okból kifolyólag távol
vannak. Azoknak ez a mondat pökhendinek tűnhet. De tudnotok kell nem az! Szerintem kevés dolog áll távolabb tőle, mint a kevélység.  A
személyes imanyelv ismeri az adott ajándékon belüli fejlődést, kiteljesedést.
Ennek egy totál megtapasztalható eredménye a kezdeti kapott nyelv kiteljesedése
és más nyelvekkel történő bővülése. A magam tapasztalata is az, hogy több
nyelvet is megtudok különböztetni szellemi imáim során. /most nehogy azt
gondold, hogy az értelemmel való imát nem tartom szelleminek. :)/ Picit olyan
ez a jó értelemben való dicsekedés/büszkeség, mint József köntöse. Ö se volt
szomorú, hogy ilyen csodás ajándékot kapott, hanem mint gyermek örömmel
újságolta.  A gond nem Józseffel volt és
nem is a köntössel, a testvérei hozzáállása, nem volt megfelelő. Az írás egyértelművé teszi hogy a
nyelveken szóló, szól nyelveken, nem a Szent Szellem. Ha a Szent Szellem szólna
nyelveken, akkor valóban Istenkáromlás lenne minden olyan feltételezés, hogy én
a hívő irányítom a Szent Szellemet, ahogy nekem tetszik. De pont ezért
hívom fel rá a figyelmet, hogy nem a Szent Szellem szól nyelveken, hanem a hívő
ember, hit által, és itt a lényeg, úgy ahogy a Szent Szellem adja néki a szót a
szellemén keresztül. Ezt egy
olyan  ajándék, a személyes imanyelvet, amit a keresztény életben való
növekedés és épülésünk érdekében kapunk. Ami egyben ajtó is a további Szellemi
ajándékokra, amelyeket már a Szent Szellem osztogat, úgy ahogyan Ö jónak látja
és akkor, amikor Ö akarja. Hiszen ezek az ajándékok a közösséget és másnak a
hasznát szolgálják. Míg a keresztségkor nyert nyelveken szólás, magunk
épülésére, áldására, erő vételre, védelemre és növekedés érdekében kapjuk. Tehát, hogy ne legyen zavar, meg kell különböztetnünk azt a
nyelveken szólást, amelyet hitem szerint, minden keresztény megkap/megkaphat és
ez általában a Szent Szellem keresztség vagy betöltekezés velejárója. A
betöltekezés történhet közvetve vagy közvetlenül Isten Szellemének akarata
szerint. S egyértelmű jele a túlcsordulás a megtelés, ami egy személyes
imanyelv megtapasztalásával jár együtt.  Egészen más a Pál által, az 1 korinthus
levél 12: 30-ban említett nyelveken szólás ajándéka. Noha a személyes imanyelvi
nyelveken szólás nem egyszer beléphet és be is lép az ajándék szintű nyelveken
szólásba. Ott a hívő már
nem magának szól nyelveken, nem magát építi, hanem Isten a közösség felé akarja
használni, természetfeletti módon a Szent Szellem egy vagy több ajándékán
keresztül. Az ilyen
nyelveken szólásra igaz, hogy nem mindnyájan szólnak nyelveken, és ha mégis van
szóló, akkor egy vagy kettő legyen, és feltétlen magyarázza is meg vagy ö vagy
más hívő, természetesen a nyelvek magyarázásának ajándékában, nem pedig
önkényesen. Hiszen csak így épülhetnek a testvérek belőle. A gyülekezetben vagy a
magánéletben, amikor nem a közösséghez szól a hívő, a magyarázat nem indokolt.
Bár az én magánvéleményem, az hogy kívánhatja/kérheti a magyarázó ajándék
működését. Magam az tudom mondani, nem egyszer kaptam már, hit által így, igen
megerősítő segítséget.
Ma olvastam egy
tudományos elemzést, igaz nem az első volt, találkoztam már ilyennel, ami Isten igéjét és az
azon belül megfogalmazott dolgokat boncolgatta. Kedvelem a tudományokat, de
leginkább csak akkor ha, nem lépik át a saját kompetenciájuk területét. Ha
átlépik, nem örülök, mert általában többet ártanak, mint használnak az adott
dolognak, és nem egyszer teljesen félreértve vonnak le konzekvenciákat.
Valamint Isten igéjében nem azért hiszünk mert a tudomány azt igazolni látszik.
Még akkor is így van ez ha sok azonos következtetésre jutnak mint a biblia.
Az ige azt mondja: „Érzéki ember pedig nem foghatja meg az Isten Lelkének dolgait: mert
bolondságok néki; meg sem értheti, mivelhogy lelkiképpen ítéltetnek meg.”  Mondom, örülök hogyha a világban a tudósok, bibliai
dolgokkal is foglalkoznak, de a fenti ige alól, ők sem kivételek. Azok Istennek
fiai akiket a Szent Szellem vezet nem pedig akiket a tudomány és annak
megállapításai. Ráadás nagyon érdekelne, hogy az a nyelveken szóló hívő, aki az
Atyával való intimitásából kilépve, tudományos vizsgálatra adja az Atyától
kapott szellemi ajándékait, az mennyire kérdezte meg erről az Istent. De
visszakanyarodva.
E témánál mindig
szeretem megjegyezni, senki ne gondolja, hogy azért mert én nyelveken szóló
karizmatikus ember vagyok bárkit is másodrangú kereszténynek, vagy kevésbé
szelleminek gondolok. Erről a nyelveken szólás bejegyzésemben már írtam a
blogomon. De egyszerűen nem tehetem meg, hogy ne beszéljek, ne írjak e sok port
kavart témáról, hiszen az írás is erre utal: „Mert nem tehetjük, hogy amiket
láttunk és hallottunk, azokat ne szóljuk. Én ezeket egy világi háttérből
megtérve halottam, láttam és megtapasztaltam a magam életében is egész
gyakorlati módon. Nem lenne korrekt erről hallgatni, csupán egy állbékesség kedvéért. 
Köszönöm a
figyelmeteket. 
vasárnap, május 29, 2016
A karizmatikusság témájához.
Előzmények: Vitaest a karizmatikusságról címmel, nem régen megtartott előadás. Nagyon fontos mérföldkő volt.  Valamint egy általam igen kedvelt, blogger/teológus, (Ez az oldal)témához kapcsolódó bejegyzései.   
A legjobb hozzáállásom ellenére se tudok
mit kezdeni, azokkal akik a megszűnés elméletére építik a teológiájukat.
S azt vallják, hogy a csodák ideje lejárt, és így a nyelveken szólást is
elutasítják. Más a helyzet azokkal, akik jobb esetben egy pszichikai túlfűtöttségnek, azaz lelkinek,
így nem Istentől valónak tekintik. Rosszabb esetben összemosva a valóban ördögi
nyelveken szólással, az Istentől valót is, a sátántól eredőnek tartják. Velük szerintem amennyiben hajlandóak erre, érdemes elbeszélgetni, hiszen az írás utal rá hogy egymás hite által épülünk. Arra már többször
utaltam, hogy a hamisítvány megléte egyben igazolja az eredetit is. De sajnos,
ahogy az írás mondja a pszichikai ember számára az Isten Szellemének dolgai
megfoghatatlanok, érthetetlenek, bolondságok, és így ezekkel kapcsolatosan
leginkább tévesen hoz ítéletet.  Aztán található
a hívő közösségekben olyan keresztény réteg, aki a karizmatikus keresztényekkel
együtt, tarthatatlannak látják a megszűnés elméletet. Ők még nyitottak is
lennének és a szívükben izgalmat, örömet tapasztalnak, e témánál. De a beléjük
nevelt előítéletek és félelmek miatt ezt elnyomva, inkább nem kockáztatnak. De a baj az ilyenkor, hogy döntésüket/gondolkozásukat nem a hit hanem a félelem irányítja. 
Az első és második  pontnál Sytka posztjában, lényeges hogy megértsük a nyelveken szólásról
számos ige beszél. Az hogy a Márk evangéliumának utolsó fejezete hozzátoldás és
így kevésbé figyelembe vehető, szerintem másodlagossá válik annak fényénél,
hogy az írás eleve azt mondja, hogy két vagy három bizonyságra erősíttessék meg,
amit igazságnak fogadunk el. A nyelveken szólás, a démonűzés a kígyók felvétele,
a kézrátétel, a méreggel szembeni ellenálló képesség sem csak a 16 fejezet
hozzáfűzésében található meg. Például az apcsel 28. fejezetében maga Pál
apostol tapasztalja, meg, hogy kígyót illetett, és mégsem esik össze holtan. Természetesen nem Istent kísértve, hanem véletlen történt a dolog.
„De néki, minekutána a kígyót lerázta a tűzbe, semmi baja
sem lőn.” 
A méregivásra hirtelen egy ószövetségi eset jut eszembe. De
ez amúgy se számít, hiszen az írás fel nem bontható.  „Mikor azután feladták a férfiaknak, hogy
egyenek, és ők enni kezdének a főzelékből, felkiáltának és mondának: Halál van
a fazékban, Isten embere! És nem bírták megenni.” Itt is egyértelmű a méreggel
való találkozás a beleevés és hogy végül is megmenekedtek.
 Ha a csodák bármilyen
szintű megértésére törekszünk, a materialista gondolkozás mellett, ami nem más,
mint hitetlenség, a szőrszálhasogatást, és az előítéleteket is fel kell számolnunk.
Az együttgondolkodás alapját teremtjük meg ezzel a felszámolással. (Ezt nem
Sytkára, a poszt írójára értem, Ö egy igen mély és széles látókörű teológus,
akinek látásaiból és józanságából sokat épültem.) Még azt is fontosnak tartom
itt megemlíteni, hogy átvitt értelemben a beszédre is ( hazugság, álnok beszéd,
átok,) utal úgy a szentírás, hogy kígyóméreg. De mi védelmet kapunk tőle, ha
ragaszkodunk az igazsághoz. A Harmadik pontban magam is hasonló látásra
jutottam. Talán nálam, akinek az életében 25 éve jelen van a nyelveken való
szólás, az óvatosság már nem kap annyi szerepet, ne értsd félre nem
elbizakodottság nem felfuvalkodás ez, csupán tudom kinek hiszek és kinek
szolgálok, minden tökéletlenségem ellenére. Ö pedig nem más, mint az Úr Jézus
Krisztus!  Kicsit úgy vagyok ezzel, karizmatikus keresztényként, mint az a hamis pénzel foglalkozó osztály FBI-os tisztje, akit megkérdeztek egyszer. Hogy
hogyan képes felismerni a rengeteg hamis pénzt. Mert irdatlan sok van! 
Nagyon fontos igazság volt a válasza: „ Nézze, viszonylag könnyű dolgom
van, mivel ismerem az igazi pénzjegyeket, így feltudom ismerni a hamisat, még ha nagyon hasonlít akkor is észreveszem az eltérést. 
E pár mondatni megjegyzésem zárásául Egy jól ismert igevers: "Kövessétek a szeretetet, kívánjátok a lelki ajándékokat,
leginkább pedig, hogy prófétáljatok.Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az
Istennek; mert senki sem érti, hanem lélekben beszél titkos dolgokat." 
A nyelveken szólással kapcsolatosan, egy régebbi posztomat  itt olvashatod el.  
A vitaest videóját a karizmatikusságról pedig itt találod. 
Sytka írása pedig itt olvasható.
Köszönöm a figyelmedet. 
szerda, május 18, 2016
Gondolatom a tapasztalati teológiáról
Egy vitaest margójára. 
Friss élmény bennem a tegnapi karizmatikusságról tartott
vitaest és csak úgy hullámzanak bennem a gondolatok, legerősebben, az hogy
mennyire de mennyire megfosztott bennünket az ördög az ilyen kulcsfontosságú
tisztázó jellegű beszélgetésektől, látásegyeztetésektől. Hogy milyen okból az
többrétű, de sajnos elérte évtizedeken keresztül hogy az ilyen beszélgetések
vitaestek ne tudjanak megvalósulni. Többnyire a megszégyenüléstől való félelem,
a jaj mi lesz ha nem tudok jól érvelni, ha kiderül hogy nem nekem van igazam. De
a felekezeti gőg, vagy a más véleményen lévő emberrel szembeni előítélet, beskatulyázás,
és a konkrét szeretetlenség is, szintén okolható itt. A második legerősebb
felismerés bennem most jelenleg az, hogy velem együtt Isten népének mennyire szükségeltetik,
hogy az Isten igéjének a tanulmányozásában mind inkább elmélyedjünk, a lehető
legmélyebb szintekig. Egyszerűen magunkhoz kell ölelni a teológiát, és annak
minél több ágát, de nem egy bálványként, hanem mint Isten akaratában lévő
eszközt. Hogy minél hitelesebben szerezzünk dicsőséget az ö nevének! Az igazat
megvallva az első 20 évemben a teológia, mint olyan nem nagyon volt azon a
helyen az életemben ahol kellett volna lennie. Ez nem azt jelenti, hogy nem
voltam hiteles keresztény a magam minden harcaival együtt. Csupán éltem a mindennapi
keresztény életvitelt több-kevesebb sikerrel. De a mély teológiai képzésre nem
fektettem hangsúlyt, noha rengeteget olvastam. Valahogy így alakult, a munka a
három gyermek és a család teendői mellet. Természetesen leginkább a pünkösdi
karizmatikus teológia alap könyveit ismertem meg. Az utóbbi öt-hat évben lett
ebben egy áttörés és változás. Ma már sokkal nagyobb hangsülyt fektetek a saját
magam képzésére, nyitottan és Isten áldása alatt.
Mivel mindig igyekeztem a Biblia általam megértett/megismert
igazságait, a gyakorlati életembe átültetni, így a teológián belül a
tapasztalati teológia az, amihez az elmúlt évtizedekben a leginkább közöm lett.
Természetesen az Isten munkájának végzése közben elsajátított illetve felmerülő
tapasztalatokat rendkívüli figyelemmel, józansággal és a biblia igazságainak
fényében kell megvizsgálni/kiértékelni minden esetben. De ennek létjogosultsága
szerintem nem vitatható és háttérbe szorítását illetve figyelmen kívül hagyása egyszerűen
nem megengedhető. Az eddigi élettapasztalatom az, hogy az íróasztal mögötti teológiát
és a mindennapi keresztény gyakorlatban megélt tapasztalati teológiát
folyamatosan együtt kell vizsgálni és kiértékelni és alkalmazni. Ez vezet ma
leginkább Isten akaratának mélyebb megértéséhez szerintem. 
 Tapasztalati teológiát,
ma még mindig nem veszik kellően komolyan, Pedig a teológiának ezt a fajtáját
sem szabad negligálni, szubjektivitása miatt, főkként, amikor minden
szempontból komolyan vehető hívő emberek számolnak be ugyanazokról a
megtapasztalásokról.  Ezeket csípőből,
leördögizni, hamisnak tekinteni igen nagy butaságnak tartom, és nem kis
kockázattal is jár, hiszen ha netalán a Szentlélek munkája, és én mégis bármi
okból félre dobom, sátántól valónak titulálom, félő, hogy Istennel szembe helyezkedem. Netalán
a Szent Szellem káromlása, forogna fent. Ez nagyon komoly dolog! Mivel bizony
ez üdvösségi kérdés, nem szabad elhamarkodottnak lenni, ilyenkor, ha a megítélendő
ajándék, szolgálat, megnyilvánulás, oly annyira eldönthetetlen, hogy most kitől,
mitől lehet, milyen szellem van mögötte. Én a magam részéről azt javaslom, hogy
karanténba kell zárni, pontosan, ugyanúgy ahogyan azt a kiemelten fertőző
esetekben szokták fizikai betegség esetén. Ezek után összeülhet a konzílium
Jézus ott lesz közöttük és nyilván segítségükre lesz a dolgok helyes megítélésében.
Egyben így időt is biztosítottunk arra, hogy kiderüljön valóban fertőzött volt,
vagy csak olyan tüneteket mutatott, esetleg totál félre értés volt a személy
nem beteg, úgy ahogy azt gondoltuk. Tehát mindenképp ezt látom helyes
hozzáállásnak.
 De a fent vázolt problematika
miatt, nem bölcs valamit csak azért, mert számomra ismeretlen vagy nem, logikus
vagy nem szemet gyönyörködtető látvány, azonnal leírni és démoni dolognak kikiáltani.
Gondoljunk csak arra, amikor Jézus földre köpött és sarat készítve rákente azt
a vak ember szemére. Ez nem túl gusztusos, de ha itt leragadnánk, elvesztenénk
ennek az embernek a szeme világának a megnyerését. Olyan intő próféciát mondani,
egy az egyház számára pénzt adó embernek, aki pár perc múlva holtan esik össze,
enyhén szólva biztosíték kiverő esemény, mégis Istentől való ítélet volt. A
lényeg én azt javaslom, ne ítéljünk elhamarkodottan, csupán látás szerint, mert
nem lenne Isten akarata. Ráadás van egy óriási lehetőségünk is Istennél! Azt
javasolja az ige, hogy akinek nincs bölcsessége, kérje Istentől, azt javasolja
az írás, hogy kívánjam a Szellemi ajándékokat ebben a szellemek megítélését is
lehet kérni/kívánni más ismeret ajándékokkal egyetemben. Ez hatalmas lehetősége
a hívőknek, arra hogy sikeresen vegyék fel a harcot a természetfeletti és a
természetes szinten egyaránt a sötétséggel, a káosszal és a bűnnel szemben. 
E rövid kitérő után nézzük a tapasztalati teológia
hitelességének alapját.  
„Mert nem tehetjük, hogy amiket láttunk és hallottunk,
azokat ne szóljuk.”
„Ami kezdettől fogva vala, amit hallottunk, amit szemeinkkel
láttunk, amit szemléltünk, és kezeinkkel illettünk, az életnek Igéjéről.”
„Amit hallottunk és láttunk, hirdetjük néktek, hogy néktek
is közösségetek legyen velünk, és pedig a mi közösségünk az Atyával és az ő
Fiával, a Jézus Krisztussal.
Ezeket, az igeverseket figyelembe véve, szerintem igen is
van létjogosultsága a tapasztalati teológiának. Természetesen ebben a kérdésben
is látok egyfajta félelmet, ami motiválja az elutasítókat, nyilván nem minden
alap nélkül. Hiszen igen nagy káoszt, értetlenséget és megbotránkozást okoztak
a hiteles ajándékokkal rendelkező, de motívumaikban, életvitelükben igen is megkérdőjelezhető,
abban visszaélő emberek. Ehhez még hozzá jön a valóban hamis ajándékokkal tért
nyerni akaró sátánt kiszolgáló erős emberek, és ténylegesen kész a teljes a káosz a
természetfeletti kérdésében. 
De saját jól felfogott érdekünkben, azért azt nem tehetjük
meg, hogy ez miatt az egészet úgy ahogy van leírjuk, csupán azért mert nagyon
össze van csomózva és mi kényelmi szempontból nem akarunk a kicsomózással
fáradozni, mert mint az életben is, inkább odavágnánk a földhöz az összegubancolódott
csomóhalmazt. Ebben a hamisítványokkal teleaggatott témában/kérdésben pontosan
a hamisítványok mutatnak rá az eredeti a hiteles ajándékok/karizmák és
szolgálatok kulcsfontosságára/ létezésére, meglétére Isten népe között. Sátán
nyilván nem helyezne ekkora hangsúlyt a zűrzavar és a hamis ajándékok életre
hívására/fenntartására, ha nem félne, hogy a keresztények ennek hiányában, meg
tanulnak Isten erejében és ajándékaiban szolgálni. Na ha valamitől fél a bukott
szellemvilág, az pontosan ez a lehetőség. Ezért számukra mindent megér hogy az
Isten szentjeit e területen homályban, félelemben, meg nem értésben tartsák. Nekünk
meg szerintem az a dolgunk hogy kicsomózzuk amit összekuszáltak, értelmes
szeretetben lévő párbeszédekkel leüljünk és mint nekünk és kortársainknak
kijutott feladat, megvitassuk/ helyre tegyük azokat a pontokat/területeket
amelyek a kereszténységben belül, eddig csak a szeretetlenséget a félelmet, meg nem értést, és az Isten akaratán kívüli távolságtartást szolgálták. Mindezzel megerőtlenítve Isten
népét és munkavégzését. Nem egyszerű ez a feladat, de nem lehetetlen!
Köszönöm a figyelmeteket.  
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)




