kedd, május 31, 2016
Teremtés, evolúció vagy mindkettő?
Meggyőződésem hogy nem beszélhetünk egészséges hitről ott, ahol nincs bibliai világkép vagy ahol a teremtésre vonatkozó kijelentéseket legalább alapszinten nem értik meg.
Ezért szeretnék most egy átfogó anyagot a figyelmetekbe ajánlani Prof. Tóth Tibortól. Akinek a témában könyve is kapható Tudomány, Hit, Világmagyarázat címmel. Tisztában vagyok vele, sok remek irodalom elérhető mindkét fő világnézeti oldalon. Ezt az alábbi anyagot, én jónak és hasznosnak tartom, és úgy látom kellő alapot ad, egy esetleges további kutatáshoz.
Itt elérhető: Teremtés, evolúció vagy mindkettő?
Kapcsolódó írások:
Világhírű magyar agykutató véleménye
Mondhatjuk az evolúcióelméletről, hogy tény?
Ezen a blogon is van egy témához kapcsolódó írás.
Ezt is ajánlom A tudományimádat tünetei
Itt DIVINITY még több remek poszt is elérhető a témában.
itt is van (több részes) írás. ez pedig egy friss poszt ateisták véleménye: itt olvasható
A különböző világnézetek ütköznek, és ezt el kell tudni fogadnunk. E világnézeteket képviselő emberek, e ténytől függetlenül, még vidáman leülhetnek egy jó kávé mellé diskurálni.
Ezt nemrég találtam.
hétfő, május 30, 2016
Még mindig a karizmatikusságnál maradva.
Megemlíteném, sokan félre értették a videóban Dr Ruff T mondatát.
Hogy ö többféle nyelveken is szól, ráadás akkor, amikor ö akarja. Megértem,
hogy azok a testvéreim, akik bizonyos karizmáktól bármi okból kifolyólag távol
vannak. Azoknak ez a mondat pökhendinek tűnhet. De tudnotok kell nem az! Szerintem kevés dolog áll távolabb tőle, mint a kevélység.  A
személyes imanyelv ismeri az adott ajándékon belüli fejlődést, kiteljesedést.
Ennek egy totál megtapasztalható eredménye a kezdeti kapott nyelv kiteljesedése
és más nyelvekkel történő bővülése. A magam tapasztalata is az, hogy több
nyelvet is megtudok különböztetni szellemi imáim során. /most nehogy azt
gondold, hogy az értelemmel való imát nem tartom szelleminek. :)/ Picit olyan
ez a jó értelemben való dicsekedés/büszkeség, mint József köntöse. Ö se volt
szomorú, hogy ilyen csodás ajándékot kapott, hanem mint gyermek örömmel
újságolta.  A gond nem Józseffel volt és
nem is a köntössel, a testvérei hozzáállása, nem volt megfelelő. Az írás egyértelművé teszi hogy a
nyelveken szóló, szól nyelveken, nem a Szent Szellem. Ha a Szent Szellem szólna
nyelveken, akkor valóban Istenkáromlás lenne minden olyan feltételezés, hogy én
a hívő irányítom a Szent Szellemet, ahogy nekem tetszik. De pont ezért
hívom fel rá a figyelmet, hogy nem a Szent Szellem szól nyelveken, hanem a hívő
ember, hit által, és itt a lényeg, úgy ahogy a Szent Szellem adja néki a szót a
szellemén keresztül. Ezt egy
olyan  ajándék, a személyes imanyelvet, amit a keresztény életben való
növekedés és épülésünk érdekében kapunk. Ami egyben ajtó is a további Szellemi
ajándékokra, amelyeket már a Szent Szellem osztogat, úgy ahogyan Ö jónak látja
és akkor, amikor Ö akarja. Hiszen ezek az ajándékok a közösséget és másnak a
hasznát szolgálják. Míg a keresztségkor nyert nyelveken szólás, magunk
épülésére, áldására, erő vételre, védelemre és növekedés érdekében kapjuk. Tehát, hogy ne legyen zavar, meg kell különböztetnünk azt a
nyelveken szólást, amelyet hitem szerint, minden keresztény megkap/megkaphat és
ez általában a Szent Szellem keresztség vagy betöltekezés velejárója. A
betöltekezés történhet közvetve vagy közvetlenül Isten Szellemének akarata
szerint. S egyértelmű jele a túlcsordulás a megtelés, ami egy személyes
imanyelv megtapasztalásával jár együtt.  Egészen más a Pál által, az 1 korinthus
levél 12: 30-ban említett nyelveken szólás ajándéka. Noha a személyes imanyelvi
nyelveken szólás nem egyszer beléphet és be is lép az ajándék szintű nyelveken
szólásba. Ott a hívő már
nem magának szól nyelveken, nem magát építi, hanem Isten a közösség felé akarja
használni, természetfeletti módon a Szent Szellem egy vagy több ajándékán
keresztül. Az ilyen
nyelveken szólásra igaz, hogy nem mindnyájan szólnak nyelveken, és ha mégis van
szóló, akkor egy vagy kettő legyen, és feltétlen magyarázza is meg vagy ö vagy
más hívő, természetesen a nyelvek magyarázásának ajándékában, nem pedig
önkényesen. Hiszen csak így épülhetnek a testvérek belőle. A gyülekezetben vagy a
magánéletben, amikor nem a közösséghez szól a hívő, a magyarázat nem indokolt.
Bár az én magánvéleményem, az hogy kívánhatja/kérheti a magyarázó ajándék
működését. Magam az tudom mondani, nem egyszer kaptam már, hit által így, igen
megerősítő segítséget.
Ma olvastam egy
tudományos elemzést, igaz nem az első volt, találkoztam már ilyennel, ami Isten igéjét és az
azon belül megfogalmazott dolgokat boncolgatta. Kedvelem a tudományokat, de
leginkább csak akkor ha, nem lépik át a saját kompetenciájuk területét. Ha
átlépik, nem örülök, mert általában többet ártanak, mint használnak az adott
dolognak, és nem egyszer teljesen félreértve vonnak le konzekvenciákat.
Valamint Isten igéjében nem azért hiszünk mert a tudomány azt igazolni látszik.
Még akkor is így van ez ha sok azonos következtetésre jutnak mint a biblia.
Az ige azt mondja: „Érzéki ember pedig nem foghatja meg az Isten Lelkének dolgait: mert
bolondságok néki; meg sem értheti, mivelhogy lelkiképpen ítéltetnek meg.”  Mondom, örülök hogyha a világban a tudósok, bibliai
dolgokkal is foglalkoznak, de a fenti ige alól, ők sem kivételek. Azok Istennek
fiai akiket a Szent Szellem vezet nem pedig akiket a tudomány és annak
megállapításai. Ráadás nagyon érdekelne, hogy az a nyelveken szóló hívő, aki az
Atyával való intimitásából kilépve, tudományos vizsgálatra adja az Atyától
kapott szellemi ajándékait, az mennyire kérdezte meg erről az Istent. De
visszakanyarodva.
E témánál mindig
szeretem megjegyezni, senki ne gondolja, hogy azért mert én nyelveken szóló
karizmatikus ember vagyok bárkit is másodrangú kereszténynek, vagy kevésbé
szelleminek gondolok. Erről a nyelveken szólás bejegyzésemben már írtam a
blogomon. De egyszerűen nem tehetem meg, hogy ne beszéljek, ne írjak e sok port
kavart témáról, hiszen az írás is erre utal: „Mert nem tehetjük, hogy amiket
láttunk és hallottunk, azokat ne szóljuk. Én ezeket egy világi háttérből
megtérve halottam, láttam és megtapasztaltam a magam életében is egész
gyakorlati módon. Nem lenne korrekt erről hallgatni, csupán egy állbékesség kedvéért. 
Köszönöm a
figyelmeteket. 
vasárnap, május 29, 2016
A karizmatikusság témájához.
Előzmények: Vitaest a karizmatikusságról címmel, nem régen megtartott előadás. Nagyon fontos mérföldkő volt.  Valamint egy általam igen kedvelt, blogger/teológus, (Ez az oldal)témához kapcsolódó bejegyzései.   
A legjobb hozzáállásom ellenére se tudok
mit kezdeni, azokkal akik a megszűnés elméletére építik a teológiájukat.
S azt vallják, hogy a csodák ideje lejárt, és így a nyelveken szólást is
elutasítják. Más a helyzet azokkal, akik jobb esetben egy pszichikai túlfűtöttségnek, azaz lelkinek,
így nem Istentől valónak tekintik. Rosszabb esetben összemosva a valóban ördögi
nyelveken szólással, az Istentől valót is, a sátántól eredőnek tartják. Velük szerintem amennyiben hajlandóak erre, érdemes elbeszélgetni, hiszen az írás utal rá hogy egymás hite által épülünk. Arra már többször
utaltam, hogy a hamisítvány megléte egyben igazolja az eredetit is. De sajnos,
ahogy az írás mondja a pszichikai ember számára az Isten Szellemének dolgai
megfoghatatlanok, érthetetlenek, bolondságok, és így ezekkel kapcsolatosan
leginkább tévesen hoz ítéletet.  Aztán található
a hívő közösségekben olyan keresztény réteg, aki a karizmatikus keresztényekkel
együtt, tarthatatlannak látják a megszűnés elméletet. Ők még nyitottak is
lennének és a szívükben izgalmat, örömet tapasztalnak, e témánál. De a beléjük
nevelt előítéletek és félelmek miatt ezt elnyomva, inkább nem kockáztatnak. De a baj az ilyenkor, hogy döntésüket/gondolkozásukat nem a hit hanem a félelem irányítja. 
Az első és második  pontnál Sytka posztjában, lényeges hogy megértsük a nyelveken szólásról
számos ige beszél. Az hogy a Márk evangéliumának utolsó fejezete hozzátoldás és
így kevésbé figyelembe vehető, szerintem másodlagossá válik annak fényénél,
hogy az írás eleve azt mondja, hogy két vagy három bizonyságra erősíttessék meg,
amit igazságnak fogadunk el. A nyelveken szólás, a démonűzés a kígyók felvétele,
a kézrátétel, a méreggel szembeni ellenálló képesség sem csak a 16 fejezet
hozzáfűzésében található meg. Például az apcsel 28. fejezetében maga Pál
apostol tapasztalja, meg, hogy kígyót illetett, és mégsem esik össze holtan. Természetesen nem Istent kísértve, hanem véletlen történt a dolog.
„De néki, minekutána a kígyót lerázta a tűzbe, semmi baja
sem lőn.” 
A méregivásra hirtelen egy ószövetségi eset jut eszembe. De
ez amúgy se számít, hiszen az írás fel nem bontható.  „Mikor azután feladták a férfiaknak, hogy
egyenek, és ők enni kezdének a főzelékből, felkiáltának és mondának: Halál van
a fazékban, Isten embere! És nem bírták megenni.” Itt is egyértelmű a méreggel
való találkozás a beleevés és hogy végül is megmenekedtek.
 Ha a csodák bármilyen
szintű megértésére törekszünk, a materialista gondolkozás mellett, ami nem más,
mint hitetlenség, a szőrszálhasogatást, és az előítéleteket is fel kell számolnunk.
Az együttgondolkodás alapját teremtjük meg ezzel a felszámolással. (Ezt nem
Sytkára, a poszt írójára értem, Ö egy igen mély és széles látókörű teológus,
akinek látásaiból és józanságából sokat épültem.) Még azt is fontosnak tartom
itt megemlíteni, hogy átvitt értelemben a beszédre is ( hazugság, álnok beszéd,
átok,) utal úgy a szentírás, hogy kígyóméreg. De mi védelmet kapunk tőle, ha
ragaszkodunk az igazsághoz. A Harmadik pontban magam is hasonló látásra
jutottam. Talán nálam, akinek az életében 25 éve jelen van a nyelveken való
szólás, az óvatosság már nem kap annyi szerepet, ne értsd félre nem
elbizakodottság nem felfuvalkodás ez, csupán tudom kinek hiszek és kinek
szolgálok, minden tökéletlenségem ellenére. Ö pedig nem más, mint az Úr Jézus
Krisztus!  Kicsit úgy vagyok ezzel, karizmatikus keresztényként, mint az a hamis pénzel foglalkozó osztály FBI-os tisztje, akit megkérdeztek egyszer. Hogy
hogyan képes felismerni a rengeteg hamis pénzt. Mert irdatlan sok van! 
Nagyon fontos igazság volt a válasza: „ Nézze, viszonylag könnyű dolgom
van, mivel ismerem az igazi pénzjegyeket, így feltudom ismerni a hamisat, még ha nagyon hasonlít akkor is észreveszem az eltérést. 
E pár mondatni megjegyzésem zárásául Egy jól ismert igevers: "Kövessétek a szeretetet, kívánjátok a lelki ajándékokat,
leginkább pedig, hogy prófétáljatok.Mert aki nyelveken szól, nem embereknek szól, hanem az
Istennek; mert senki sem érti, hanem lélekben beszél titkos dolgokat." 
A nyelveken szólással kapcsolatosan, egy régebbi posztomat  itt olvashatod el.  
A vitaest videóját a karizmatikusságról pedig itt találod. 
Sytka írása pedig itt olvasható.
Köszönöm a figyelmedet. 
szerda, május 18, 2016
Gondolatom a tapasztalati teológiáról
Egy vitaest margójára. 
Friss élmény bennem a tegnapi karizmatikusságról tartott
vitaest és csak úgy hullámzanak bennem a gondolatok, legerősebben, az hogy
mennyire de mennyire megfosztott bennünket az ördög az ilyen kulcsfontosságú
tisztázó jellegű beszélgetésektől, látásegyeztetésektől. Hogy milyen okból az
többrétű, de sajnos elérte évtizedeken keresztül hogy az ilyen beszélgetések
vitaestek ne tudjanak megvalósulni. Többnyire a megszégyenüléstől való félelem,
a jaj mi lesz ha nem tudok jól érvelni, ha kiderül hogy nem nekem van igazam. De
a felekezeti gőg, vagy a más véleményen lévő emberrel szembeni előítélet, beskatulyázás,
és a konkrét szeretetlenség is, szintén okolható itt. A második legerősebb
felismerés bennem most jelenleg az, hogy velem együtt Isten népének mennyire szükségeltetik,
hogy az Isten igéjének a tanulmányozásában mind inkább elmélyedjünk, a lehető
legmélyebb szintekig. Egyszerűen magunkhoz kell ölelni a teológiát, és annak
minél több ágát, de nem egy bálványként, hanem mint Isten akaratában lévő
eszközt. Hogy minél hitelesebben szerezzünk dicsőséget az ö nevének! Az igazat
megvallva az első 20 évemben a teológia, mint olyan nem nagyon volt azon a
helyen az életemben ahol kellett volna lennie. Ez nem azt jelenti, hogy nem
voltam hiteles keresztény a magam minden harcaival együtt. Csupán éltem a mindennapi
keresztény életvitelt több-kevesebb sikerrel. De a mély teológiai képzésre nem
fektettem hangsúlyt, noha rengeteget olvastam. Valahogy így alakult, a munka a
három gyermek és a család teendői mellet. Természetesen leginkább a pünkösdi
karizmatikus teológia alap könyveit ismertem meg. Az utóbbi öt-hat évben lett
ebben egy áttörés és változás. Ma már sokkal nagyobb hangsülyt fektetek a saját
magam képzésére, nyitottan és Isten áldása alatt.
Mivel mindig igyekeztem a Biblia általam megértett/megismert
igazságait, a gyakorlati életembe átültetni, így a teológián belül a
tapasztalati teológia az, amihez az elmúlt évtizedekben a leginkább közöm lett.
Természetesen az Isten munkájának végzése közben elsajátított illetve felmerülő
tapasztalatokat rendkívüli figyelemmel, józansággal és a biblia igazságainak
fényében kell megvizsgálni/kiértékelni minden esetben. De ennek létjogosultsága
szerintem nem vitatható és háttérbe szorítását illetve figyelmen kívül hagyása egyszerűen
nem megengedhető. Az eddigi élettapasztalatom az, hogy az íróasztal mögötti teológiát
és a mindennapi keresztény gyakorlatban megélt tapasztalati teológiát
folyamatosan együtt kell vizsgálni és kiértékelni és alkalmazni. Ez vezet ma
leginkább Isten akaratának mélyebb megértéséhez szerintem. 
 Tapasztalati teológiát,
ma még mindig nem veszik kellően komolyan, Pedig a teológiának ezt a fajtáját
sem szabad negligálni, szubjektivitása miatt, főkként, amikor minden
szempontból komolyan vehető hívő emberek számolnak be ugyanazokról a
megtapasztalásokról.  Ezeket csípőből,
leördögizni, hamisnak tekinteni igen nagy butaságnak tartom, és nem kis
kockázattal is jár, hiszen ha netalán a Szentlélek munkája, és én mégis bármi
okból félre dobom, sátántól valónak titulálom, félő, hogy Istennel szembe helyezkedem. Netalán
a Szent Szellem káromlása, forogna fent. Ez nagyon komoly dolog! Mivel bizony
ez üdvösségi kérdés, nem szabad elhamarkodottnak lenni, ilyenkor, ha a megítélendő
ajándék, szolgálat, megnyilvánulás, oly annyira eldönthetetlen, hogy most kitől,
mitől lehet, milyen szellem van mögötte. Én a magam részéről azt javaslom, hogy
karanténba kell zárni, pontosan, ugyanúgy ahogyan azt a kiemelten fertőző
esetekben szokták fizikai betegség esetén. Ezek után összeülhet a konzílium
Jézus ott lesz közöttük és nyilván segítségükre lesz a dolgok helyes megítélésében.
Egyben így időt is biztosítottunk arra, hogy kiderüljön valóban fertőzött volt,
vagy csak olyan tüneteket mutatott, esetleg totál félre értés volt a személy
nem beteg, úgy ahogy azt gondoltuk. Tehát mindenképp ezt látom helyes
hozzáállásnak.
 De a fent vázolt problematika
miatt, nem bölcs valamit csak azért, mert számomra ismeretlen vagy nem, logikus
vagy nem szemet gyönyörködtető látvány, azonnal leírni és démoni dolognak kikiáltani.
Gondoljunk csak arra, amikor Jézus földre köpött és sarat készítve rákente azt
a vak ember szemére. Ez nem túl gusztusos, de ha itt leragadnánk, elvesztenénk
ennek az embernek a szeme világának a megnyerését. Olyan intő próféciát mondani,
egy az egyház számára pénzt adó embernek, aki pár perc múlva holtan esik össze,
enyhén szólva biztosíték kiverő esemény, mégis Istentől való ítélet volt. A
lényeg én azt javaslom, ne ítéljünk elhamarkodottan, csupán látás szerint, mert
nem lenne Isten akarata. Ráadás van egy óriási lehetőségünk is Istennél! Azt
javasolja az ige, hogy akinek nincs bölcsessége, kérje Istentől, azt javasolja
az írás, hogy kívánjam a Szellemi ajándékokat ebben a szellemek megítélését is
lehet kérni/kívánni más ismeret ajándékokkal egyetemben. Ez hatalmas lehetősége
a hívőknek, arra hogy sikeresen vegyék fel a harcot a természetfeletti és a
természetes szinten egyaránt a sötétséggel, a káosszal és a bűnnel szemben. 
E rövid kitérő után nézzük a tapasztalati teológia
hitelességének alapját.  
„Mert nem tehetjük, hogy amiket láttunk és hallottunk,
azokat ne szóljuk.”
„Ami kezdettől fogva vala, amit hallottunk, amit szemeinkkel
láttunk, amit szemléltünk, és kezeinkkel illettünk, az életnek Igéjéről.”
„Amit hallottunk és láttunk, hirdetjük néktek, hogy néktek
is közösségetek legyen velünk, és pedig a mi közösségünk az Atyával és az ő
Fiával, a Jézus Krisztussal.
Ezeket, az igeverseket figyelembe véve, szerintem igen is
van létjogosultsága a tapasztalati teológiának. Természetesen ebben a kérdésben
is látok egyfajta félelmet, ami motiválja az elutasítókat, nyilván nem minden
alap nélkül. Hiszen igen nagy káoszt, értetlenséget és megbotránkozást okoztak
a hiteles ajándékokkal rendelkező, de motívumaikban, életvitelükben igen is megkérdőjelezhető,
abban visszaélő emberek. Ehhez még hozzá jön a valóban hamis ajándékokkal tért
nyerni akaró sátánt kiszolgáló erős emberek, és ténylegesen kész a teljes a káosz a
természetfeletti kérdésében. 
De saját jól felfogott érdekünkben, azért azt nem tehetjük
meg, hogy ez miatt az egészet úgy ahogy van leírjuk, csupán azért mert nagyon
össze van csomózva és mi kényelmi szempontból nem akarunk a kicsomózással
fáradozni, mert mint az életben is, inkább odavágnánk a földhöz az összegubancolódott
csomóhalmazt. Ebben a hamisítványokkal teleaggatott témában/kérdésben pontosan
a hamisítványok mutatnak rá az eredeti a hiteles ajándékok/karizmák és
szolgálatok kulcsfontosságára/ létezésére, meglétére Isten népe között. Sátán
nyilván nem helyezne ekkora hangsúlyt a zűrzavar és a hamis ajándékok életre
hívására/fenntartására, ha nem félne, hogy a keresztények ennek hiányában, meg
tanulnak Isten erejében és ajándékaiban szolgálni. Na ha valamitől fél a bukott
szellemvilág, az pontosan ez a lehetőség. Ezért számukra mindent megér hogy az
Isten szentjeit e területen homályban, félelemben, meg nem értésben tartsák. Nekünk
meg szerintem az a dolgunk hogy kicsomózzuk amit összekuszáltak, értelmes
szeretetben lévő párbeszédekkel leüljünk és mint nekünk és kortársainknak
kijutott feladat, megvitassuk/ helyre tegyük azokat a pontokat/területeket
amelyek a kereszténységben belül, eddig csak a szeretetlenséget a félelmet, meg nem értést, és az Isten akaratán kívüli távolságtartást szolgálták. Mindezzel megerőtlenítve Isten
népét és munkavégzését. Nem egyszerű ez a feladat, de nem lehetetlen!
Köszönöm a figyelmeteket.  
szombat, május 07, 2016
Gondolatom a Cölibátusról.
Most mindenképp eltekintek attól, a hogy az ige eleve kéri,
hogy ne hívjunk senkit atyának. 
„Atyátoknak se hívjatok senkit e földön; mert egy a ti
Atyátok, aki a mennyben van.”
Eltekintek, mert lehet ez is a hagyomány része, ami az RK
egyházban szinte az Isten igéjének a tekintélyével egyenlő. A lényeg amúgy is a
cölibátuson van. Illetve ami miatt gondoltam, hogy megosztom és elmondom a
véleményem az a videóban a 10: 47- 12: 15 ig terjedő szakasz. A videót több
mint tizenötezer ember látta. És sajnos valószínűsíthető, hogy azzal a tudattal
vannak azóta, hogy a cölibátus a teljes papságra érvényes. Pedig ez csak a RK
egyháznak a tanításában szerepel, és feltétlen meg kell említenem, hogy a
bibliából nem megalapozott tanításként hivatkoznak rá. Ezen a fenti videóban
való igekiemelés sem változtat. (nagyköveti példa) Nem csak, azért mert a két
vagy három szabályának sem felel meg, hanem mert teljesen szemben áll az Írás
egészével és tanításával. 
Nézünk meg egy-két igeverset, ami ide kapcsolódik.   
„Szükséges annak okáért, hogy a püspök feddhetetlen legyen,
egy feleségű férfiú, józan, mértékletes, illedelmes, vendégszerető, a tanításra
alkalmatos;
Nem borozó, nem verekedő, nem rút nyereségre vágyó; hanem
szelíd, versengéstől ment, nem pénzsóvárgó; Ki a maga házát jól igazgatja,
gyermekeit engedelmességben tartja, minden tisztességgel;” 
„Csak amint kinek-kinek adta az Isten, amint kit-kit
elhívott az Úr, úgy járjon. És minden gyülekezetben ekképpen rendelkezem.”
„Amik felől pedig írtatok nékem, jó a férfiúnak asszonyt nem
illetni.
De a paráznaság miatt minden férfiúnak tulajdon felesége
legyen, és minden asszonynak tulajdon férje. A feleségének adja meg a férj a
köteles jóakaratot; hasonlóképpen a feleség is a férjének. A feleség nem ura a
maga testének, hanem a férje; hasonlóképpen a férj sem ura a maga testének,
hanem a felesége. Ne fosszátok meg egymást, hanemha egyenlő akaratból bizonyos
ideig, hogy ráérjetek a böjtölésre és az imádkozásra, az után ismét együvé
térjetek, hogy a Sátán meg ne kísértsen titeket, mivelhogy magatokat meg nem
tartóztathatjátok.
Ezt pedig kedvezésképpen mondom, nem parancsolat szerint.
Mert szeretném, ha minden ember úgy volna, mint én magam is;
de kinek - kinek tulajdon kegyelmi ajándéka vagyon Istentől, egynek így, másnak
pedig úgy.” 
„nincsen-e arra jogunk, hogy keresztyén feleségünket
magunkkal hordozzuk, mint a többi apostolok is és az Úrnak atyjafiai és Kéfás?”
 
Bizony még Péter apostolnak is volt és az Úr testvéreinek is
tulajdon feleségük. Szerintem elég ennyi igevers és szövegkörnyezetük elolvasása, hogy átgondoljuk a cölibátus
általános mindenkit érintő, kötelezőszerű tarthatatlanságát. Csak egyféle
cölibátust tudok elfogadni a biblia alapján. Azt, amelyet kegyelmi ajándékként
ad Isten némelyeknek. Némelyeknek! Ugyan úgy, ahogy a többi kegyelmi ajándéknál
írja Pál, hogy egynek ez másiknak amaz. Nem mindenki kapja a cölibátus ajándékát.
 „Mert szeretném, ha minden ember úgy
volna, mint én magam is; de kinek - kinek tulajdon kegyelmi ajándéka vagyon
Istentől, egynek így, másnak pedig úgy.” Ha mindenkire érvényes lenne a papi
cölibátus akkor Pál e szavai és a fenti igeversek érthetetlenek lenének. De ez
távol legyen! A cölibátus helytelen és az írásokkal összeegyeztethetetlen kikényszerítéséből
eredő Személyiségi/lelki problémákra, szexuális eltorzulásokra, nem szándékozom
kitérni, ezek többnyire mindenki előtt ismeretesek. Zárásul annyit szeretnék
megjegyezni nem a RK atyámfiaival, van gondom. Mindenki csak a neki megadatott módon
és világosságban tud járni, ez pedig a szívtől és az igazság szeretetétől függ. Mindannyiunkban rész szerint van az ismeret, mindannyiunkban vannak vakfoltok, és kevésbé átlátott dolgok. Amit én problémának látok, az a tradíciónak és a hagyományoknak az a része,
amelyek az Írást, Isten beszédét félre tolják, felülírják, és szembe
helyezkednek vele.   
 „Mert most embereknek
engedek-e, avagy az Istennek? Vagy embereknek igyekezem-e tetszeni? Bizonyára,
ha még embereknek igyekezném tetszeni, Krisztus szolgája nem volnék.”
Arról nem is beszélve, hogy: „Mert akit az Isten küldött, az
Isten beszédeit szólja.” 
Hodász András Római Katolikus pap cölibátust védő
igeértelmezése.
Videó itt: https://www.youtube.com/watch?v=X84BC3QXcuY
„Mi a helyzet a cölibátussal? Hadd hozzak ide egy idézetet
Jézus Krisztustól:
‘A feltámadás után nem nősülnek, férjhez sem mennek, hanem
úgy élnek, mint Isten angyalai.’ (Mt 22, 30)
A mennyországban tehát az emberek nem nősülnek, férjhez sem
mennek, hanem úgy élnek mint Isten angyalai.
Szeretnék idehozni nektek egy nagyon egyszerű, ismerős
példát, ez pedig a nagykövetség képe. A nagykövetségről mindannyian tudjuk,
hogy egy olyan terület, ahol az anyaország szabályai és törvényei érvényesek.
Ha én bemegyek az amerikai nagykövetségre, akkor én amerikai területen állok.
Rám ebben az esetben az Amerikai Egyesült Államok törvényei érvényesek.
A cölibátus olyan, mintha én a mennyország nagykövete lennék
itt a Földön: én már a mennyország szabályai szerint élek, ahol nem házasodnak
és férjhez sem mennek. Ha rám nézel azt kell, hogy lásd – és én igyekszem úgy
élni, hogy ez így legyen – hogy van mennyország.  “ 
Idáig az idézet. Forrás: http://777blog.hu/hirek/zsenialis-peldaval-allt-ki-egy-pap-colibatus-mellett/
Megjegyzem az ige azt mondja hogy a menyben megdicsőült testben van a létezés, valamint: "És az Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak."
Megjegyzem az ige azt mondja hogy a menyben megdicsőült testben van a létezés, valamint: "És az Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak."
Ha követem a fenti gondolatmenetet akkor a "nagyköveteknek" már itt megdicsőült testben a halálnak nem kiszolgáltatva, fájdalom gyász és könny nélkül kellene élniük. 
Kívánom, hogy Isten gazdag áldása legyen Hodász Andráson, de
úgy vélem ez akkor tudna jobban megvalósulni, ha a teljes íráshoz jobban ragaszkodna,
és nem engedné, hogy azt bármi is kiszorítsa, vagy avval szembe helyezkedjen.   
Köszönöm a figyelmeteket.  
hétfő, május 02, 2016
Isten erős, hatalmas és hadakozó!
Jó ideje olvasgatom Sytka írásai, a megmondoka blogon. 
Legutóbbi, érdekes sorozatában, az Isten háborúival  kapcsolatosan volt egy elgondolkoztató megjegyzése, egy hozzászólásban, amin, nem egyszer filozofáltam már én is.  Idézem: "És mielőtt valaki felvetné, hogy akkor
miért nem háborodok fel Isten kegyelmén is, hiszen az is legalább ilyen
érthetetlen. Nos, ez igaz, ám a kegyelem szinkronban áll Krisztus személyével,
tanításaival, karakterével - itt azért elég nagy az összhang az Atya és a Fiú
között. Bár Jézus is tudott dühös, sőt agresszív lenni, de soha nem ölt és nem
is akart megölni senkit, és mást sem buzdított erre. Az ószövetségi istenképben
viszont egyszerre fér meg egymás mellett a kegyelmes, igazságos és szerető Atya
a vérengző, népeket elpusztító, ártatlanokat vízbe fullasztó Atya képével.
Engem ez a disszonancia zavar és gondolkodtat el."
  Az én meglátásom nem annyira közkedvelt, lehet
abszurdnak is tartják talán. De én az évtizedek alatt nem találtam, sok
emberrel együtt gondolkozva sem, annál egyszerűbb és logikusabb választ erre a
problémára. Miszerint az ó szövetségben nem volt lehetőség az emberekből kivetni,
kiűzni a démonokat, és a gonosz bukott angyalokkal való kapcsolattartásukat, más módon
fékezni, mint ilyen első látásra kegyetlen és könyörtelen beavatkozásokkal. (tudom ezekben, sokan nem hisznek) Én igen!
Valamint nem volt 
KEGYELEM dicsőségének az a hatalmat adó ereje, ami ma a jó angyalok
emberekért végzett tevékenységét és mellettük való
beavatkozást ilyen nagymértékben engedélyezi. „Hanem járultatok Sion hegyéhez,
és az élő Istennek városához, a mennyei Jeruzsálemhez, és az angyalok ezreihez”
Ezek az „angyalok ezrei” ma részt vesznek a szellemi harc területein az emberek
oldalán, és így a démonizálódás, főleg a közös nagy tömegeket egyszerre érintő,
erősen korlátozva van Isten jóságából kifolyólag. A gonosz angyalok
megkötözött/leláncolt részével is itt kell számolnunk. Ez is jelenleg a
kegyelem korszakának kedvez. 
Valószínűsíthető, hogy az ó szövetségi időben, az emberek, közösségek egy szint után,
nemcsak maguk álltak totálisan szembe Isten akaratával, hanem másokat is erre
vezettek. Ebbe mint tudjuk, bekapcsolódtak a bukott angyalok és többek között gonosz tanácsokkal látták el a lázadókat. Valamint megrontották őket lelki és testi területen egyaránt. Ez pedig amikor elért egy olyan szintet ami már veszélyeztette Isten
örök rendjét és további, jövőbeni terveit. Akkor kénytelen volt ezen embereket,
gonosz közösségeket (ha egy bizonyos szintű démonizálodás mellett még
beszélhetünk egyáltalán emberről és nem csak egy bábúról, melynek
legtökéletesebb példánya maga az Antikrisztus.) „félre tolni”, mint hadakozó,
harcos Isten /hiszen így is aposztrofálja magát/ mivel ezen emberek harcba,
ellenszegülésbe merészkedtek teremtőjükkel és annak örök-érvényű akaratával. A gyermekeket is elérő ítéletért, ki kell mondani a tisztátalan szellemvilággal lepaktáló szülök a felelősek. Ha életben maradnak, csak idő kérdése hogy a befolyásukra jogalapot szerzett démonok ugyan úgy, ahogy a szülőket, Isten akarata és törvénye ellen fogják fordítani. Ez egy ördögi kör volt.   Az újszövetségben
ez a helyzet, alapvetően megváltozott! „És mindnyájan elálmélkodnak, annyira,
hogy egymás között kérdezgették, mondván: Mi ez? Micsoda új tudomány ez, hogy
hatalommal parancsol a tisztátalan lelkeknek is, és engedelmeskednek néki?” (új
tudomány, nem volt azelőtt erre lehetőség, csupán enyhíteni lehetett a
démonikus gyötrést ideig, óráig.)
Lehet követ ragadni de elmondom egy másik gondolatomat is.
Az írás azt mondja nem test és vér ellen van nekünk tusakodásunk, hanem sátán királyságát
képviselő lények ellen.
Tehát nem emberek ellen. De mivel mindenki, aki létezik, a
minden szellemek Atyjától való. Senki nincs, aki független lenne Istentől. Még
a bukott szellemvilágban sem. Mégis vannak akik fellázadtak Isten ellen és vele
szemben helyezkedtek/álltak fel. Ezen teremtmények hierarchikus rendjének
legvégén, véleményem szerint megjelennek a bukott emberiség azon egyedei, akik
noha még testben vannak, de oly mértékben azonosultak már a szívükben sátán
terveivel és céljával, (aminek például egyik, egyértelmű jele a kéjjel való
tudatos tömeggyilkolás, vagy egy másik ismertetőjük ezeknek az erős embereknek hogy antikrisztusi hamis vallások szószólói, és az emberek szívét így zárják el az élet urától Jézustól) hogy minden zokszó nélkül besorolhatóak az ellenség a
sátán királyságát tudatosan építő/szolgáló szellemi lények sorába.  Ilyenkor szokták mondani, hogy de nekik is van megtérési lehetőség miért zárom ki őket. Nos nem kizárom őket de azt látni hogy valahogy nem élnek eme lehetőséggel. Nem igazán látok megtért Hitlereket, Sztálinokat nem igazán látok megtérni hamis vallási vezetőket stb stb. Legyünk reálisak a jelen kor "erős emberei" közül nem igazán látunk egy két kivételtől eltekintve konkrét megtérőket. Persze ez nem véletlen van így. A gonoszságban el lehet érni olyan pontot ahonnan már nincs vissza út, nem a kegyelem hiánya miatt, hanem a gonoszsággal való betöltekezés miatt.    
„Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok
kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem
állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól,
a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.”
Nem kell ezt a gondolatot elfogadni tőlem, csupán hangosan gondolkoztam, de jelenleg így látom. 
A konkrét szellemi harcok fajtáinak gyakorlati alkalmazásával, az Istendicsőítésekkel
valamint a gonosz szellemek által befolyásolt megkötözött emberek felé való
szolgálattal, az angyalok segítségével, igen nagy mélységben, ha nem is teljesen, de megoldódott a „félreállítás”  szükségességének kérdése. Így van lehetőség a megtérésre a megszabadulásra. Ez is, Isten irántunk való felfoghatatlan nagy irgalma. Megjegyzem a tudatosan gonosz/vérszopó embereknél továbbra sincs más megoldás,
nem marad más lehetőség, mint a köznép érdekében, likvidálni őket. PL isis, boko haram, stb harcosainál.  Be kell látnunk nem nagyon van mit tennünk az ilyen embereknél, még akkor sem ha még ilyen mélységekből is emel ki Isten kegyelme embereket.
Bár ebben is rendkívül távol kerültünk Isten akaratától, ma
a torzult humanista államhatalom  végrehajtó szervei, elég érdekesen
cselekszenek, elég, ha csak a több mint 70 embert legyilkoló Breivik esetére
gondolunk. Tehát azt gondolom. Isten öl és elevenít, de soha nem gyilkol, és
nem vérszopó, mint a kánaáni és más hamis istenek a világtörténelemben. 
Egy régebbi írásomat e témában : itt Isten Öl és elevenít. De nem gyilkol. olvashatod el. 
E témához kapcsolódik Ananiás és Safiara esete akik az Istennek való hazugság után, holtan estek össze. Az ok az volt, hogy nem akárki hanem Sátán foglalta el Ananiás szívét. A felesége pedig szövetségben, közösségben volt vele ebben a gonoszságban. (a gonoszságnak ezen a szintjén nincs kegyelem és nyilván szabadító szolgálat se jöhet szóba, pont ezért.) 
Megjegyzem keresztény körökben is nagyon kevés szó esik arról a tényről, hogy Isten szentségéből fakadó tűz/kenet bizony ölni is tud. A kenet mind a javunkra és ha Istennel szembe megyünk akár ellenünk is megnyilvánulhat. (nem a bűnök szintjét értem ez alatt, azokért tudunk bocsánatot kérni és meg tudunk Isten kegyelméből térni belőle. Hanem az Isten örökkévaló rendje elleni lázadás, az azzal való szembehelyezkedést, amit Isten nem tűr el mert üdvtervét veszélyezteti. ) Jób könyvéből tudjuk, hogy van Istennek egy örök rendje, ha valaki ezt el akarja homályosítani, vagy szembe helyezkedik vele, Isten haragjával és erejével fog találkozni, legyen az gonosz angyal, egy "erős" ember vagy akár ki. Ez nem a legegyszerűbb téma elismerem, de attól még így van.  Isten kijelenti magát mint erős és hadakozó (a gonoszsággal és a gonoszságot kiszolgálókkal) harcoló Isten.  
"Kicsoda ez a dicsőség királya? Az erős és hatalmas Úr, az erős hadakozó Úr."
"Az Úr, mint egy hős kijő, és mint hadakozó felkölti haragját, kiált, sőt rivalg és ellenségein erőt vesz."
Megköszönve a figyelmeteket áldott jövőhetet kívánok! 
csütörtök, április 21, 2016
Nem minden hívő van megtérve is.
 /nincs szándékomban összezavarni, ezért kérlek az olvasásnál jobban figyelj/
Ma sokan elmondják, hogy hisznek. Színészek, politikusok,
rock sztárok stb. Ez jó hír! De van ebben, az én hiszek dologban egy félre
értés. Sokan azt képzelik, a hit a lényeg, és nem a megtérés. 
Pedig a megtérés
valóságán felépülő hit az ami hiteles. A konkrét cselekedetek amelyek a hitet
élővé, valóságossá teszik, mindig is számítottak a Biblia szerint. A biblia
cselekedetekben megmutatkozó hitet vár el mindenkitől, akinek erre lehetősége
van. A csak szavakban megélt hit az olyan ritka helyzetekben fogadható csak el,
melyeknél a hitre támaszkodó embernek nincs lehetősége cselekedni. Ilyen
helyzet volt a latoré, akinek nem állt már többé módjában az, hogy az igét a mindennapi
életvitelében megvalósítsa. Valamint ez igaz a haldokló ember imájánál is. Ezen
kívül Jézus azt mondja: „Az szeret engem, aki az én parancsolataimat megtartja.”
Az ige megtartásához, az ehhez, való erővételhez viszont meg kell térni, más út
nincs. Megtérés nélkül az ember csak megáll a hit küszöbénél, és ha
szerencsés szögben van, akkor egy-két dolgot helyesen meglát, de semmi több, és
az élete nem változik meg, nincsenek Isten akaratában lévő cselekedetek az
életében. Az úgynevezett megtérő ima elmondása, a legjobb kezdet, de ha nem
követi cselekedetekben is megnyilvánuló engedelmesség, gyakorlatban
megnyilvánuló megtérés, vízkeresztségi parancs felhívásának való engedelmesség,
bűnös életmód, és az egyes bűnök felszámolásának megkezdése. Akkor az egész
elvetélhet. Nincs automatikus bűnbocsánat, még akkor sem, ha hiszel Jézus
Krisztusban. Ha nem engedelmeskedsz neki, azzal hogy elfogadod a létezését és
ebben ki is merült a hited, félő hogy kevésnek fog bizonyulni. Megteheted hogy
kockáztatsz, jogod van hozzá, nekem meg ahhoz hogy elmondjam, túl nagy a tét,
hogy tévedjünk.
Tudjuk, hogy a hit cselekedetek által válik teljessé. Kíváncsi
lennék a válaszodra: A holt hit, szerinted hány embert fog megtartani? Az
embernek nem csak szája van. Azaz nem csak beszélnie kell valamiről hanem, a
beszédének és az életvitelének egyeznie szükséges. Nem arról beszélek hogy a keresztényeknek nem kell időnket bűnbánatot tartaniuk. Az igaz hogy nem szükséges vétkeznünk, de mutass egy olyan keresztényt akinél ez mindig kivitelezett állapot. Az ó természet levetkőzése és az új felöltözése idő. Tehát kérlek ne értsd félre amit írok. („Mikor pedig látá, hogy a farizeusok és
sadduceusok közül sokan mennek ő hozzá, hogy megkeresztelkedjenek, monda nékik:
Mérges kígyóknak fajzatai! Kicsoda intett meg titeket, hogy az Istennek
elkövetkezendő haragjától megmeneküljetek? Teremjetek hát megtéréshez illő
gyümölcsöket. És ne gondoljátok, hogy így szólhattok magatokban: Ábrahám a
mi atyánk! (Ma is rengetegen hirdetik, mi is Isten gyermekei vagyunk.) Mert
mondom néktek, hogy Isten eme kövekből is támaszthat fiakat Ábrahámnak. A
fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, amely jó
gyümölcsöt nem terem, kivágattatik, és tűzre vettetik.”)  A bűnök elhagyása, a velük való birkózás, a belőlük való megtérés, az
eredj el, és többé ne vétkezzél, maximális figyelembevétele az, ami beteljesíti
a bűnbocsánat elnyerését.  
„Hanem a ti vétkeitek
választanak el titeket Istenetektől, és bűneitek fedezték el orcáját ti
előttetek, hogy meg nem hallgatott.” Nem az Ö benne való hit hiánya, hiszen a
Biblia abból indul ki, hogy az Isten létének elfogadása alap/egyértelmű. Nagyon
könnyen átadjuk Istennek a felelősséget, azzal hogy azt mondjuk, hiszek.
Hiszem, hogy van Isten, hiszem hogy Jézus az Isten fia. Mégsem tett eddig semmit
az életemben. Én várom, hogy megmutassa magát. Kész, a felelősség átpasszolva! Isten nálad a labda, ha akarsz, majd csak teszel valamit! Sokan gondolkoznak
így sajnos. És valóban, mindaddig nem is nagyon tud semmit tenni Isten, ameddig
a bűnbocsánatot, amit csak Jézus tudott megszerezni számodra, át nem veszed, megtérés és hit által. A megtérésre (ami konkrét cselekedet) ugyan akkora hangsúlyt kell tenni, mint a
hitre! „És mondván: Betölt az idő, és elközelített az Istennek országa;
térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban.”  „Ettől fogva kezde Jézus
prédikálni, és ezt mondani: Térjetek meg, mert elközelgetett a mennyeknek
országa.” Nézzük az apcselt: „Péter pedig monda nékik: Térjetek meg és keresztelkedjetek
meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek bocsánatára; és veszitek
a Szent Lélek ajándékát. Mire szol a felhívás? Megtérésre! Ha az ember megtérés
nélkül hisz, a mocsaras lápon sétálgat, az oázissal helyett.  „És
megtértek és meglátjátok, hogy különbség van az igaz és a gonosz között, az
Isten szolgája között és a között, aki nem szolgálja őt.” Mi tudja ezt a
felismerést megadni? A megtérés, nem a hit! Persze a kettőt nem lehet teljesen szétválasztani, hiszen átfedik egymást. 
De van egy még erőteljesebb igevers: „Te hiszed, hogy az Isten egy. Jól
teszed. Az ördögök is hiszik, és rettegnek.” Látható, hogy van hit a negatív
szellemvilágban is, de megtérés az nincs. Igaz nem is lehet, mivel ezt a
kiváltságot, ennek a lehetőségét, csak mi emberek kaptuk meg, Isten
felfoghatatlan kegyelméből. Ha már itt tartunk abba belegondoltatok már, hogy
az okkult emberek hogyan kapcsolódnak, és vesznek erőt és természetfeletti
befolyást ahhoz, hogy itt a földön a gonoszt szolgálják, és hátráltassák az
igazság munkáját.  Ők is hit által, bizony.  Csak hogy az ö démonikus hitük
legalább két dologból felismerhető, az első, hogy nem Isten beszédéből nőtt
ki/és táplálkozik, még ha van is bizonyos igeismeretük. A második, pedig az
hogy az ilyen természetfeletti hit mellett nincs megtérés, nincs jelen a
belsőből fakadó szívbéli megkeseredésből eredő késztetés, arra hogy Isten
akaratát cselekedjék! Azaz mi nincs? Megtérés! De mint utaltam rá náluk, erre
nincs is lehetőség, csak a példa miatt mondom. 
Ezen igazságok fényében
könnyebb értelmezni már ezt az igerész is: „Nem minden, aki ezt mondja nékem: Uram! Uram! Meggyen be a mennyek
országába; hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. Sokan mondják majd
nékem ama napon: Uram! Uram! Nem a te nevedben prófétáltunk-e, és nem a te
nevedben űztünk-e ördögöket, és nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te
nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket;
távozzatok tőlem, ti gonosztevők. Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és
megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, aki a kősziklára építette
az ő házát:” Igen régóta keresem ennek az igeversnek az értelmét, mélyebb
megértését, mert ugye leggyakrabban ezt vágják a Szent Szellem ajándékaiban
mozgó/cselekvő hívők fejéhez. Teszik ezt olyan emberek, akik szégyen, de hivő
léttükre (persze ez nem azt jelenti, hogy megtérve is meg vannak, mint azt
fentebb láttuk) nem tudnak különbséget tenni a között, ami a Szent Szellem
munkája és egy joga rituálé ördögi transz állapota között. De arra hogy a Szent
Szellem munkáját káromolják vagy annak határát súrolják, arra, nem restek. Ez az igevers: „És megtértek és
meglátjátok, hogy különbség van az igaz és a gonosz között, az Isten szolgája
között és a között, aki nem szolgálja őt.” leleplezi az ilyen embereket, hogy
nincsenek megtérve,( a gondolkozásuk ezen a területen nincs megújulva,) mert nem tudnak különbséget tenni. Lehet, hogy hisznek, de
a Szent Szellem való betöltekezéssel, és a Szellem ajándékainak gyakorlati megélésében járatlanok, azzal nincsenek tisztában. Ezen a területen nem jól látnak, sajnos
hitetlenül gondolkoznak/értelmeznek, mivel a tradicionális teológiájuk
megkötözi őket. Például a megszűnés elmélet, és más hasonló teológiai
feltevések. Sajnos az a gond, hogy nem helyesen hasogatott igéket fogadtak
magukba, és így az Isten akarata szerinti hit sem tudott kifejlődni a
szívükben. Ahol nem beszélnek a teljes evangéliumról, aminek része a gyógyulás
és a gonosz szellemektől való szabadulás, ott az emberek nem hisznek ezekben a
mások által megtapasztalt/ átélt csodákban, amelyekről a biblia is egyértelműen
beszámol. A rossz hit, helyet készít a félelemnek, ez meg is mutatkozik az
antikarizmatikus gondolkozásban. A jó szándékot nem
kétlem, de óvatosságra intésük mögött igen gyakran a félelem és a helytelen
igeértelmezés van jelen. (Helytelen igeértelmezés, túlhangsúlyozás, esetleg
csúsztatás minden felekezetben, gyülekezetben megtalálható, már csak abból
kiindulva is, hogy mindenkiben rész szerinti a tudás. Ez nem tragédia, ha az
ember engedi magát korrigálni, kész módosítani ott ahol tévedett, hiszen ez
Istennek tetsző.) De egy pillanatra térjünk vissza ezen igerészhez: „Uram!
Uram! Nem a te nevedben prófétáltunk-e, és nem a te nevedben űztünk-e
ördögöket, és nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te nevedben?” „És akkor
vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti
gonosztevők.” Jézus itt két dolgot említ, meg, Sohasem ismerte ezeket, az
embereket, és hogy gonosztevők. Tudjuk, hogy az Úr ismeri az övéit, az övéi
hallgatnak rá, ezeket nem ismeri és nyilván nem is hallgatnak rá. Tehát
komolyan feltételezhető hogy ezek az emberek, nincsenek megtérve. Nekem a skéva
fiai, és a hozzájuk hasonló vallásos emberek jutnak eszembe.   „Elkezdték
pedig némelyek a lézengő zsidó ördögűzők közül az Úr Jézus nevét hívni azokra,
akikben gonosz lelkek valának, mondván: Kényszerítünk titeket a Jézusra, kit Pál
prédikál. Valának pedig némelyek Skévának, egy zsidó főpapnak fiai heten, akik
ezt mívelik vala. Felelvén pedig a gonosz lélek, monda: A Jézust ismerem,
Pálról is tudok; de ti kicsodák vagytok?” Ezek Jézus nevében űztek démonokat,
és tele a világ rengeteg ilyen „skéva fiaival” Ahol igazából nem démonűzés,
csupán démonok megnyilvánulása történik. A kettőt, szintén sok keresztény
összekeveri.
Ezek az emberek ráadás még gonoszak is voltak. A gonoszság amúgy az emberek általános jellemzője, annyiban, amennyiben ahogy az ige mondja :"mert az ember szívének gondolata gonosz az ő ifjúságától
fogva;"A János evangéliumból
tudjuk hogy kik a gonoszok: "Ez
pedig a kárhoztatás, hogy a világosság e világra jött, és az emberek inkább
szerették a sötétséget, mint a világosságot; mert az ő cselekedeteik gonoszak
valának.”
Megtérni miből kell? A bűnökből, a gonosz cselekedetekből, tehát megint
csak a megtérés hiányát látjuk ezen embereknél. Inkább a sötétséget szeretik és
nem Jézust, aki a világ világossága! Isten megtérésre (még a hívő élet folyamán
is szükséges a lábmosás) és az örömhírbe vetett szívbéli hitre, hív minket. Az ö
Juhai pedig hallják az Ö hangját! 
Köszönöm a figyelmeteket. 
Áldott hétvégét kívánok mindenkinek!         
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)





