péntek, június 23, 2017

„De én még is tudom, az Istenfélőknek lesz jó dolguk.” - ppt letölteni



Gondolataim egy videó mellé!



Pár napja kaptam ezt a videót. Az igazság az, hogy nem ismeretlenek ezek a féligazságokat tartalmazó anyagok számomra. Meg sem tudom számolni, mennyi ilyennel van teli a háló, és milyen sok embert zavarhat össze, akik a látottak alapján így kiálthatnak fel: MOST MI VAN!!!
Természetesen ez a téma sem tabu, érdemes átbeszélni, mert valamit szépen megfésülni csak úgy lehet ha, megfogjuk a hajkefét, és elkezdünk fésülni vele, a megfelelő helyen. Csupán egy kérésem van, kulturáltan véleményezzünk, pró és kontra egyaránt.

Ha esetleg felmerül valakiben, hogy mi szükség ezt nyíltan átbeszélni, annak elmondanám, hogy nem nyíltan, az emberek, mind a világiak mind a keresztények erről beszélnek lépten-nyomon. Véleményem szerint igen nagy akadálya az evangelizálásnak az a köztudatban lévő gondolkozás, miszerint: „a gyülekezet csak elveszi a pénzedet” „rajtatok gazdagodnak meg”
„nyúlják a tízedet” és a másik agyon hangoztatott, mindent tudni vélő figyelmeztetés. Ezek hamis apostolok, hamis próféták, hamis pásztorok. és napestig sorolhatnám. Természetesen, meggyőződésem, hogy amikor ezt a témát boncolgatjuk, nagyon kell figyelnünk, hogy ne essünk át a ló túlsó oldalára. Nyilvánvaló, hogy amivel élni lehet, azzal lehet visszaélni is.
De az ítéletalkotásunknál, legyünk nagyon körültekintőek, és igen jól tájékozottak az adott kérdésben. Ha ezt nem tudjuk felvallani, és biztosítani akkor nem érdemes állást foglalni, mert megcsalhat a saját szívünk. A szellemi dolgokban is igaz az, hogy nem elég csak arra támaszkodnunk, amit látunk és hallunk. Továbbá sok esetben az ilyen anyagok elkészítése mögött, nem kétlem, féltés, jó szándék, segíteni akarás, található. Persze a legtöbb esetben nem! A csámcsogni való anyagok legtöbbször azért készülnek, mert a készítő így viszonylag gyorsan kerülhet a figyelem középpontjába. Van, hogy a készítés motívuma mögött csaló/tagadó szellemek vannak, akik sátán malmára hajtva a vizet, azon igyekeznek, hogy egy adott helyen Isten akaratát, vezetési tervét meghiúsítsák. Félelmet elbizonytalanodást, megbotránkozást és zavart keltve a hívő és érdeklődő emberekben. Az ilyen anyagok jellemzően két téma köré sorakoznak. Az egyházi pénz, és a Szellemben történő szolgálatok.
Ez érthető, hiszen a működőképes igazi egyház alappillérei ezek is sok más dologgal egyben.

A tízed nem kötelező, úgy ahogy a szombati nap, megtartása sem, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy akkor ezek olyan igazságok, amelyeknek nincs a mai hívőre nézve mondandójuk, vagy mindenképp el kéne, az ilyen igazságoktól határolódni.
Számos hívő van, aki a szombati napot kiemelten kezeli, nem a törvény miatt, hiszen már nincs alatta, hanem hitből tartva azt.  „Aki ügyel a napra, az Úrért ügyel: és aki nem ügyel a napra, az Úrért nem ügyel. Aki eszik, az Úrért eszik, mert hálákat ád az Istennek: és aki nem eszik, az Úrért nem eszik, és hálákat ád az Istennek.” Tehát a lényeg ezekben a dolgokban az, hogy hitből tegye, amit tesz és semmi képen ne törvényből. Onnan lehet leginkább felismerni, hogy ki tart egy bizonyos dolgot a törvény súlya miatt és az üdvössége érdekében, hogy azt önmagán kívül másnak is, mindenképpen kötelezővé, üdvösségi kérdéssé akarja tenni. Ilyenkor figyelmeztetni kell, nem jól cselekszik: „Mert a törvény vége Krisztus minden hívőnek igazságára.” Valóban vannak olyan területek, amelyek ténylegesen mindenkire egységesen érvényesek és üdvösségi kérdések, pl. a megtérés/ újonnan születés, keresztség, szentségre törekvés, a szeretet által munkálkodó hit felmutatása. De a szombat vagy bármelyik nap tartása az nem ide tartozik.  


 A tizeddel kapcsolatosan pedig, Dereknek (Isten remek katonájának) egy frappáns gondolata ugrik be ilyenkor, aminek lényege, ne tízedet fizess az Úrnak, hanem akár huszadot, mivel az újszövetség jobb szövetség, mint az ó. Ez lényeglátó és kifejező, ne sajnáld Isten munkájától a támogatást, és a szegények felé való adakozásról se felejtkezzél el. Nem a tízed a lényeg, hanem az Isten munkájának a támogatása, aminek bevett alapja tízed. De ennek adását, nem törvényből teszed, hanem hitből. Ezért fordulhat elő az a gyakorlatban, hogy sok tízed fizető mégsem bővelkedik, mert törvényből és nem hitből adja, amit ad. Márpedig ami nem hitből van, az bűn. Ne alkudozzunk, ne kereskedjünk Istennel. Ő nem piaci kofa. Ha adod (és adj, mert igei) adj hitből akár tizedről, akár többről, bármennyiről is van szó, ami a szívedben van. A többit bízd Istenre. Most lehet, hogy van, aki felkiált: „neked elment az eszed!” De szeretnélek megnyugtatni nem ment az sehova, a nagy helyzet az, hogy sajnos még nem érted az ide tartozó bizalom, szellemi törvényszerűséget, miszerint a magvető vet, és a többi a föld alatt a sötétben zajlik tovább. Miután bizalommal vetettél, bizalommal kell lenned a vetést követő időszakban is. Azt pedig, ami ebből az elengedett magból kikel, felszínre jön, szintén bizalommal engedned kell, hogy arra használják Isten szolgái, amire vezetésük van. Egy hívő jót feltételez, jóra gondol. Nem érdekes? Nem feltűnő, hogy mindig a pénz területén mindig a  szellemi ajándékokban való szolgálatnál, történik az, ahol egy  ellehetetlenítő erő, bármit és mindent felhasználva, arra törekszik, hogy bizalmatlanságot, félelmet, hitetlenséget hozzon létre, építsen ki. Ezt tapasztalatból mondom. Ebbe én is bele szaladtam sajnos.     
Ahogy Isten munkájára te adakoztál, és leraktad az Úr lába elé, amit leraktál. Azzal a vetésedet bevégezted. Hogy ez után, mi történik, annak a felelőssége már nem a te válladon, hanem végső soron, az Úrén van. Ha valaki esetlegesen bármi módon visszaélne vele, az nem téged károsított meg, hanem Istent. Az pedig nyugodt lehetsz, Isten számon kéri. Amit meg kell értened, a te vetésed miatt áld meg téged az Isten, nem az miatt, ami azután történik azzal. Természetesen, józanság, vezetés, hit és bizalom, mint mindenben itt is szükséges, hogy tudjuk mit mikor és miért teszünk.   

A videóban, megint csak, bizonyos szolgálatok pásztorok vannak, hamis jelzővel illetve.
Tudjuk az írásból, hogy Isten azt kéri, hogy: „Presbiter ellen vádat ne fogadj el, hanem csak két vagy három tanúbizonyságra.” Itt nem presbiterekről van szó, tehát a fenti követelmény a minimum. Nem árt szigorúbbnak lenni. Ehhez hozzá tenném, és nem árt, ha a vádat megfogalmazó ember, maga is megfelel a következő kritériumoknak: Lehetőleg ismert legyen, több ember által ismert, akik bizonyítják, hogy a vádat megfogalmazó amúgy hozzáértő és véleménye autentikus.  A következő igei kritérium, hogy bármilyen nyilvánosság előtti megvádolás előtt, a vádoló félnek, minden lehetőséget megragadva, igyekeznie kell a megvádolt személlyel a dolgokat négyszemközt megbeszélni. „Ha pedig a te atyádfia vétkezik ellened, menj el és dorgáld meg őt négy szem között: ha hallgat rád, megnyerted a te atyádfiát; Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet vagy kettőt, hogy két vagy három tanú vallomásával erősíttessék minden szó.”  Itt megint előkerül, mint feltétel, az elfogadható vádalaphoz, hogy legalább két-három ember egybehangzóan, melléálljon a vádnak. Nos, beláthatjuk, hogy ezeknek a videóknak a készítői, szinte egytől egyig, szabadúszók. Legtöbbször a névtelenség homályában, Sokkal kevesebbet tudni róluk, mint azokról, akiket nagy elánnal lesajnálnak és befeketítenek. Valamint az is tény, hogy szinte mindig olyan emberek az ilyen anyagoknak a készítőik, akik még véletlenül sem raktak le az asztalra annyit és mutattak fel olyan eredményeket, mint azok, akiket támadnak. Nem tudom, mikor fogják megérteni az ilyen anyagokat készítő „igazságosztó” és „rendcsináló” emberek, hogy a jó szándék és a segíteni akarás a szellemi dolgokban nem elégségesek önmagukban, kijelentés és vezetés szükséges, bölcsességet hozzáragasztva. A harmadik alapelv, ami elvárható a megfedni szándékozó embertől, hogy kaliber legyen, és lehetőleg a dolgokhoz a maguk mélységében értő. Ez egybevág az első két kritériummal. Természetesen bármilyen embernél lehet az igazság, ha valóban nála van. De Péter és Pál ominózus példájából látjuk, hogy Pétert sem akárki fedte meg, amikor az jogos volt.
A fenti videó őt-pontot említ, amelyekben megcsillannak ugyan részigazságok, (hiszen amiről süt, hogy kamu, azt az emberek pár másodperc alatt félre lökik.) de világosan felismerhető hogy a videó bevágásokkal a dolgok összemosásosára van felépítve a gondolatsor. Istenfélő, az emberek javát igazolhatóan szolgáló emberek vannak belekeverve és összemosva olyan emberek eltorzult szolgálatával, akik valóban az istenfélelem hiányában szolgálati elhívás nélkül, vagy abból kiesve, valóban leleplezést és elutasítást érdemelnek. Valamint ahogy észrevettem egy két bevágás nem megtörtént istentiszteleti kép, hanem valamiféle kereszténységet kigúnyoló, vagy az elé tükröt állító filmrészletből való betoldás.         


Szóval talán annyi értékelhető az ilyen és hasonló videókban, hogy a józanság lámpájáról a port letakarítják. Szóval lehet akár valami haszna is,  a kérdés, mit ér a gyakorlatban az ilyen takarítás, ha a vázát közben összetöri, az asztalt összekarcolja, és a képet pedig leveri a falról. 











„De én még is tudom, az Istenfélőknek lesz jó dolguk.” - ppt letölteni

Nincsenek megjegyzések: