hétfő, június 22, 2015

Huhuhu :) Mi ez a sok bagoly?

Gondolataim a bagoly  jelképével kapcsolatosan.



Már többször volt bennem hogy kicsit járjak utána egy mostanában lépten-nyomon felbukkanó bagoly szimbólumnak. Ugyanis ez az állatszimbólum a könyvek, a tanulás és az ezzel járó bölcsesség általánosan kapcsolt helyéről kitörve, elárasztotta a mindennapjainkat az élet szinte minden szegmensében megjelenve. Ha most belegondoltok szinte biztos, hogy pár nap leforgása alatt nem egyszer találkoztatok bagollyal valamilyen formában. / táskán, cipőn, vagy ruhák mintázatában, kulcstartón, ékszereken, pénztárcákon, játékokon, csomagoláson, tortákon, stb. stb. de a tetoválási szimbólumok között is igen rangos helyre került. S ami nem meglepő igen sokat fordul elő ezoterikus vagy okkult mintákkal együtt.  
Nem szükséges mélyebben belemenni de bagoly még akkor is egyértelműen a negatív/bukott szellemvilághoz kell sorolnunk, ha ténylegesen kihámozzuk a több évszázada rárakodott babonás hiedelmekből/társításokból.  A bibliában a nem fogyasztható nem tiszta állatok között szerepel. De ami szellemi szempontból érdekes, az-az hogy a bagoly a bibliában kietlen elpusztult ítélet alatt lévő helyen jelenik meg kísértetek és boszorkányok társaságában.

„És fölveri palotáit tövis, csalán és bogács a bástyáit, és lesz sakálok hajléka és struccok udvara. És találkozik vadmacska a vadebbel, és a kísértet társára talál, csak ott nyugszik meg az éji boszorkány és ott lel nyughelyet magának. Oda rak fészket a bagoly és tojik és ül tojáson és költ árnyékában, csak ott gyűlnek együvé a sasok!” 
Több fordítást is megnéztem az újabbakban a kísértet vagy a boszorkány szó, már nem szerepel. Viszont a keresgélésben rátaláltam egy érdekes fordításra: „Ott találkozik a vadmacska a hiénával, egyik pusztai démon a másikkal. Ott pihen meg a boszorkány, ott talál magának nyugvóhelyet.” /új fordítású biblia/  
De van még más fordítás is amelyben nagyon jól kitűnik az Ezsaiás 34.  fejezet érdekessége.
 Ha valaki mélyebben utána jár a dolgoknak, azt találja majd, hogy a bagoly szimbóluma a legtöbb nép gondolkozásában mélyen össze van kapcsolva a halállal, a túlvilággal, démonok mozgásával és tanításaikkal, illetve azok hozzáférési módjaival.
Ez a jelkép kapcsolódik a termékenység kultuszokhoz, az indián és más sámáni hiedelmekhez és gyakorlatokhoz. Dániel könyve említi hogy a végidők napjaiban a tudás/az ismeret igen megnövekszik. Ezt ma már az internet korszakában mindannyian tapasztaljuk. A meglátásom, az hogy ebbe a tudásba/bölcsességbe beletartozik az a biblia által tiltott természetfeletti tudás/látás is, amely a legkülönfélébb okkult és ezoterikus csatornákon keresztül ma elönti és ostromolja az embereket. Ősrégi eddig elérhetetlen, de az internet által a széles rétegek számára is elérhetővé vált titkos/okkult tudás, ma sajnos ravasz és alattomos módon beférkőzik az élet minden területére. Ennek a sötét szellemi folyamatnak az a anyagi világban megmutatkozó lecsapódása ez a sok helyen feltűnő bagoly mizéria.

Ha azt gondolod most elkapott a karizmániás félóra, vagy igen bigott vallásos ember fantazmagóriáját olvastad, ki kell hogy ábrándítsalak, nem így van. Sokkal valószínűbb hogy a gondolkozásodat még erős materiális kötelékek kötik, de a jó hírem, az hogy az igetanulmányozás ezen a problémán is segítségedre lesz.

 Zárásul mindenkit szeretnék megnyugtatni szellemi szempontból, gondolkoztam hangosan ezen a témán. Magukat az állatokat kedvelem ha találkoznék egy kígyóval, békával, bagollyal stb stb ha látványra szép még rá is csodálkoznék ha bajban lenne és tudnék segíteni rajta gondolkozás nélkül megtenném. Tehát az írásom nem ezen állatok ellen vagy feléjük való negatív előítéletek megteremtéséért készült. Csupán szeretnélek bátorítani, hogy elsajátítsd a biblia fényénél való szellemi gondolkozást.  

Köszönöm a figyelmedet!
Légy áldott további szép nyarat kívánok!        
          

4 megjegyzés:

Cserna Kata írta...

Helló!
Az egyszerű fordításban Lilith neve szerepel az Ézsiás 34-ben, akinek az ábrázolásai, bagoly társaságában láthatóak. Idézek a wikipédiából:
"A hagyományos Midrás szerint Isten Ádámot és Lilitet egyazon agyagból formázta, hogy Ádámnak társa legyen. Első este Isten magához hívta, és azt mondta neki, hogy Ádám alárendeltje lesz. Ezt nem fogadta el, mert az agyag, amiből őt formázták, a bukott Samael nyálával volt megmérgezve. Lilit összeveszett Ádámmal és az Édent elhagyva a sivatagba ment. Ott minden nap több ezer keveréklénnyel egyesült és több ezer gyermeket nemzett velük. Ádám magányosságra panaszkodott Istennél, aki erre megteremtette Ádám oldalbordájából Évát.

Lilit halhatatlan maradt, mert nem evett a Tudás Fájának gyümölcséből. Néhány zsidó monda szerint ő volt az utolsó angyal a tíz szentségtelen sefirot közül, akitől mindenki félt: a legenda szerint gyermekeit megölték, mert azáltal, hogy megszökött az Édenből, ellenszegült Isten akaratának, Lilit ezért bosszúból az emberek gyermekeit ölte meg. Hogy ettől megóvják magukat, az emberek pentagrammákat akasztottak a bölcsőre, amin az Éden 4 folyója, valamint Sanvai, Sansanvi és Semangloph angyalok nevei voltak láthatók, azok az angyalok, akik Isten megbízásából Lilitre vadásztak és gyermekeit megölték.A zsidó-feminista teológiában Lilitet olyan nőként ábrázolják, aki nem Istennek, hanem csak Ádámnak nem engedelmeskedik és Évával ellentétben nincs rá hatással az ördög mesterkedése. Lilit szimbolizálja a tanult, erős asszonyt.

Egy másik verzió szerint mint Ádám első felesége rávette Istent arra, hogy árulja el neki szent nevét. Ez korlátlan hatalmat adott neki, miáltal Lilit szárnyakat követelt Istentől, és elrepült az Édenből.

BL írta...

Szia Kata!
Köszönöm ezeket az információkat magam is találkoztam már ezekkel a mondákkal, felvetésekkel hol nagyon, hol kevésbé kiszínezve. Nem tartom lehetetlennek hogy ebben az esetben is mint sok népi mondánál, ezek a történetek hordozhatnak némi igazságot, ennek ellenére magam igyekszem minél inkább a szentírás szövegére szorítkozni, még akkor is ha az apokrif iratokat vagy más hiteles gondolt forrásokat is elolvasok illetve figyelembe veszek a véleményalkotásom közben.
Említetted a zsidó- feminista teológiát, bevallom most hallok e felől először. A lényeg köszönöm hogy erre jártál hogy hozzászóltál a poszthoz. A baglyok mint szimbólum témáját pedig azért pendítettem meg hogy, az emberek felfigyeljenek hogy a jelképek, szimbólumok, bizony szellemi erőt tudnak képviselni, azok negatív szellemi kapcsolódásuk által, csak úgy mint a bálványszobrok.

Soós Éva írta...

Szia köszönöm a megerősítést a bagollyal kapcsolatban ! Tegnap Derek Prince : Szabadulás az átokból című tanítását hallgattam és amikor elmondtam a végén az imát Isten arra indított , hogy a kb 15 cm-es porcelán baglyot azonnal dobjam ki! Megtettem .Bár nem értem magamat valahogy gyerekkoromban is féltem ettől a bagolytól ..., sajnálom ,hogy hamarabb nem tettem meg , mert valahogy "ragaszkodtam " hozzá (ez örökség volt ).Sajnos amit leírtál, hogy mit képvisel a szüleim életében megtörtént . Hála Istennek , hogy végre rámutatott erre és az én családomban ez az átok megtört és meglátjuk az Ő szabadítását , helyreállítását ! Dicsőség ISTENNEK !

BL írta...

Szia Éva! Örülök hogy egy fontos dolog rendeződött a hitéletedben. Igen abszolúte van Istennek ilyen konkrét vezetése. Magam is nem egyszer tapasztaltam már. Annyit fűznék csak hozzá és leginkább mások miatt, hogy nehogy most bárki nekiálljon kidobálni azokat a tárgyakat a lakásból amelyeken bagoly található. Nem szabad átesnünk a ló túloldalára. Rengeteg tárgy van amin bagoly szerepel és mégse tartozik a szellemileg terhelt kategóriába. Minden szellemi szempontból való tisztogatásnak az életünkben a lakásunkban, Isten vezetéséből kell fakadnia. S annak végrehajtását csak is hit által végezhetjük. A vezetés az nem mások utánzása. Ezekben a dolgokban a kulcs, a vezetés nem az általánosítás. Még két egyforma tárgy esetében is lehet különbség. pl az egyik serleget csak ajándéktárgyként használták és így is funkcionált egy családban. A másik helyen meg ugyanolyan serlegből mint az előző helyen, rendszeresen áldozati vért ittak. Nos a két esetben hiába egyforma a tárgy csak az utóbbi esetben kapcsolódik a démonvilághoz. Ezért az első esetben kár lenne kihajítani. :)