csütörtök, június 17, 2010

Gyermeknevelés...

A biblia tényleg támogatja a gyermekek elverését? Egy könyvben olvasta a barátom hogy a gyerekeket a biblia szerint verni kell.


Mindig irritált ha egy egy bibliai igét kiragadva azt túlhangsúlyozva ezáltal Isten akaratától távol kerülve értelmezik a bibliát.S Így próbálnak úgymond segítséget nyújtani útmutatást adni./ téma már tucatszor előkerült/
Én magam mindig is azon az elven voltam hogy inkább ha szükséges én fenekelem el a saját gyermekemet mint úgymond nevelés hiányában ahogy az ige mondja korcsként fattyúként nevelkedjen. Gondolom nem kell senkinek bemutatni az így felcseperedő gyermekek viselkedését,szülő és társadalom ellenes magatartását.Sajnos a mai társadalom tele van ilyen úgymond soha el nem fenekelt gyerekekkel.Ahogy a pszichológusok akkoriban hangsúlyozták mindent rá kell hagyni a gyerekre így fejlődik ki a személyisége./Lári fári../ Szóval Inkább én tőlem kapjon ha már nincs más mód a meggyőzésére mint később az élettől olyan pofont amibe beleroppan. Vagy ahogy találóan egy barátom mondta a lopáson tetten ért és a biztonsági örök által jól megruházott kamasz gyerekének. Ha az első lopkodásaidnál jól elvertem volna a kezed lehet hogy ma nem kelet volna érted jönnöm. Szerintem az elhangzott mondata megragadta a lényeget. Magam részéről nagyon örülnék ha a gyermeknevelésből ki lehetne hagyni a fenyítést.Évtizedek óta egyre inkább ki is marad ami a társadalmon a mindennapi életben is nagyon nagyon meglátszik.Nyilván ha működne az észérvekre ható nevelés önmagában akkor ennek egyértelműen látszania kéne.

Úgy gondolom nem véletlen vannak benne a bibliában a neveléssel kapcsolatos igék.Persze mindig is voltak olyanok akik nem helyesen értelmezve elcsűrve csavarva szeretetlen szívvel szeretetlen légkörben gonoszul alkalmazták.Természetesen az Ilyen esetekhez sem Istenek sem a szentírásnak semmi köze nincs. A boltban vásárolható késsel is lehet gyilkolni. Mégis abszurd lenne a gyártó céget hibáztatni. Kegyelem és Igazság által töröltetik el a bűn.Ez nagyon fontos alapelv.A gyermeknek a családban folyamatosan meg kell tapasztalni a szeretett légkörét.S ha esetlegesen egy popsira csapás vagy egy fenekelés ilyen közegben történik meggyőződésem hogy semmi lelki traumát nem okoz a gyereknek.Emlékszem egyszer a gyermekem miután rendkívül csúnyán viselkedett,hisztizett és csapkodva dobálódzott.Elmondtam hogy ezt nem teheti ezt nem tűröm el,s ha nem hagyja abba akkor elfenekelem.Sajnos be kellett tartanom az ígéretemet. S ami meglepett azt mondta pár perc múlva. Apa ezt megérdemeltem. Számomra ez akkor egy nagyon nagy visszaigazolás volt hogy a gyermeknek igen is kell korlát mégpedig minden területen a saját védelmében. S ha ezt áthágja tudatosan akkor kötelességem szankcionálni.Szintén a saját érdekében.Nagyon nagy kijelentés van azon bibliai versekben is amelyek a gyerekneveléssel kapcsolatosak. Így látom.

A témához kapcsolatosan egy remek tanulmányt is ajánlok, ami nekem is nagyon sokat segített, e terület még alaposabb megértéséhez, és bölcsebb alkalmazásához.

      Itt olvashatod:              A fenyítő bot.

Ez is kapcsolódó anyag, nemrég találtam: itt olvashatod.




Nincsenek megjegyzések: