péntek, március 16, 2018

Több mint vallás!



Az igazság valóságának megismerése után, a kereszténységnek is meglett a maga vallási zászlóvivője, mindavval az Isten igazságát nélkülöző tartalommal, amivel a vallások rendelkeznek. Jézus, be kell látnunk nem vallást alapított, hanem az Isten igazságát megvallva és bemutatva, elhozta önmagában az Igazság valóságát. Az Isten szava, ami maga az Igazság! Testé lett, és közöttünk lakozott. A vallások mindig alulról a bukott földi lét valóságából törnek a menny felé, az emberi cselekedeteket (önmegváltást) hangsúlyozva, és Isten akaratát figyelmen kívül hagyva! Ezzel ellentétesen az Igazság, aki testé lett Jézus Krisztusban, a menny dicsőségéből lehajolt (felülről leszületett a mi világunkba a megváltásunkért! Ez minden vallásnál sokkal mélyebb kijelentés! Ezért Jézus Krisztus nem egy, a vallásalapítók sorában, hanem minden szempontból e sort alkotó személyek felett áll! Ezért teljesen jogos amikor egy hívő ember az Isten igazságára támaszkodva hirdeti: „És nincsen senkiben másban üdvösség (megmenekülés): mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk.”
„Annak okáért az Isten is felmagasztalta őt, és ajándékozott néki oly nevet, amely minden név fölött való; hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére.” 
Az Igazi kereszténységet alkotó hívő emberek sokasága, mely az egyetemes eklézsiát alkotja, ezért maga is előrébb van az Igazság felismerésében és megélésében, mit bármelyik vallás. Igen, még a keresztény vallásban lévő emberek sokaságánál is. Mert a vallás nem elég, még akkor sem ha keresztény színezetű! Lehet nem könnyű ezt megérteni elsőre, de attól még igaz! 

Áldott hétvégét!

szerda, március 14, 2018

Gondolataim a bűnvallás kapcsán.


Egy két gondolatot szeretnék leírni a bűnvallással kapcsolatosan, mert a tegnapi napon egy hozzászólásban (azóta törölte a hozzászóló) határozottan állítva lett, idézem:      ” A kereszt után, az újszövetségben, SEHOL nem olvasunk bűnvallásról.” Nos, ez így nem igaz, de mielőtt megnéznénk egy két bibliaverset, had szögezzem le, a teljes írás Istentől ihletett! Az Írás fel nem bontható, az ó szövetség is okulásunkra van, ezt a biblia állítja. Tehát maga a bűnvallás gyakorlatát, nem helyes, úgy szemlélni, hogy Jézus Krisztus kereszthalála előtt jelen volt az Isten és az ember kapcsolatában, de a mi Urunk, kereszten elvégzett megváltása után, már nincs jelen az Isten és ember kapcsolatában. Ha ebbe picit mélyebben belegondolunk, megérthetjük, hogy a megfogalmazott kijelentés, tarthatatlan. Az írás azt mondja két-három bizonyságra, megáll az igazság! Ez az igevers „És ha az idegen földön, ahol fogva tartatnak, magokba szállnak, és megtérvén, az ő fogságuk helyén könyörögnek hozzád, és ezt mondják: Vétkeztünk, hamisan és gonoszul cselekedtünk;” noha, ószövetségi, de egyértelműen idő feletti. De amúgy is a fentebb említettek miatt, nem lehet, nem figyelembe venni, hiszen általános szellemi igazságot közöl. Most jöjjön két újszövetségi igevers, de a tanulmányozó még találni fog kapcsolódó igéket. „És sokan a hívők közül eljőnek vala, megvallván és megjelentvén cselekedeteiket.” --- „Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése.” Isten szavából egyetlen egy támpont is elegendő az Ö gyermekeinek, de a szentírás kritériumához mérten, itt van két világos a bűnvallás kérő és elfogadó, egyértelmű igevers az újszövetségből. Egy példa a kapcsolódó igeversre! „Az asszony pedig tudva, hogy mi történt vele, félve és remegve megy vala oda és elébe borula, és elmonda néki mindent igazán.”

A bűneink megvallása nincs eseményhez kötve, maga az, egy csodálatos esemény! (a megtéréshez, bűnbánó szív szükséges) és úgy tudom így is alakult ki, az ember kezdetektől, el kellett, hogy ismerje bűnösségét, és kegyelemre szorultságát, amikor Istenhez közeledett.  Vannak, akik már a vízkeresztség előtt elvárják, mások csak később. A lényeg hogy igen szükséges lépés a hívő élet elején, egy részletes mélységi megvallás, egyetlen okból, a szellemi kötelékek elszakítása végett, hogy egy teljesen átható bűnbocsánatban részesüljünk. A későbbiekben, hogy elég e magamban otthon elrendeznem, ha felismerek egy bűnt, vétket, vagy mulasztást, vagy el kell mennem és egy érett idős testvérrel/ szolgálóval kell e imádkoznom, azt a bűn milyensége és mélysége határozza meg leginkább. Itt is a gyümölcsök igen mérvadóak. Ha marad a bűnérzés, a szívünk vádolása, illetve a bűn rendszeresen leveri az embert, akkor bizony segítségre és valószínűleg szabadulásra is szükség lehet.
Befejezésül egy csodálatos igevers! „Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.” Ami egyben már a harmadik az újszövetségből. :)




Köszönöm a figyelmeteket.

vasárnap, március 11, 2018

Se Apollós, se Pál!


Délelőtt egy igen fontos, és érdekes igerészről gondolkoztam, amiről ritkán beszélünk.„Kérlek azonban titeket atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus nevére, hogy mindnyájan egyképpen szóljatok, és ne legyenek köztetek szakadások, de legyetek teljesen egyek ugyanazon értelemben és ugyanazon véleményben. Mert megtudtam felőletek atyámfiai a Kloé embereitől, hogy versengések vannak köztetek. Azt értem pedig, hogy mindenitek ezt mondja: Én Pálé vagyok, én meg Apollósé, én meg Kéfásé, én meg Krisztusé.” Az azonosan szólás, az egy értelemben és ugyanazon vélemény, nem kizárja az igazságot, hanem magához öleli. Mondhatni a felismert, a számunkra jelenleg megadatott világosság, alapját képzi, és ezen építkezik tovább. Számos emberi kapcsolódás, szövetség, paktum létezik, amely az igazság, jó, a helyes teljes nélkülözésével jön létre, ezek nélkül a tartópillérek nélkül, vannak egy véleményen, egy akaraton, a benne szereplő emberek. Egész biztos, hogy Isten beszéde nem ilyenre gondol, amikor, bennünket az egy véleményre, ugyanazon értelemre buzdít. Éppen ezért nincs ellentmondás, amikor bátorkodom megjegyezni, hogy ameddig egy hívő testvéreddel, vagy egy gyülekezettel, vagy egy keresztény honlappal, csak addig tudsz azonosulni, ameddig kizárólag ugyan azt mondja, gondolja, és teszi, amit te, és még az érdeklődési körének is azonosnak kell lennie mindenben, addig sikeresen bezárod magad egy zárt rendszerbe, amiben Isten vezetését is korlátozod, az életedre nézve. Természetesen, ennek is megvan a maga rendeltetése, és ideje, de a szellemi növekedés velejárója ennek a mielőbbi magunk mögött hagyása. Ennek az elhagyásnak az elmaradása az, hogy a hit helyét sokszor az utánzás veszi át, és a szeretetet egy részrehajló kettős mérce hígítja fel. Az ilyen emberek kapcsolatai, felületesek, általában önzőek, és alig- alig érik el a szentírásban elvárt, de leginkább az újszövetségben lefektetett elvárásokat. Sok esetben ez a válasz az egyházon belül megélt, igen durva egymásba rúgásnak, a másikon való átlépésnek is. (Nem, nem a mimóza lelkületről beszélek, az más téma, és annak valóban nincs helye.) De nem kell, annyira részleteznem mindenki tudja kimondva, kimondatlanul, hogy mire gondolok. Sajnos van valós tapasztalatunk, bőven. Adunk és kapunk, csak éppen nem azt, amit Isten vár, hogy átadjunk a kapcsolatainkban egymásnak.

„Mert mikor egyik ezt mondja: Én Pálé vagyok; a másik meg: Én Apollósé; nem testiek vagytok-é? Hát kicsoda Pál és kicsoda Apollós? Csak szolgák, kik által hívőkké lettetek, és pedig amint kinek-kinek az Úr adta. Én plántáltam, Apollós öntözött; de az Isten adja vala a növekedést. Azért sem aki plántál, nem valami, sem aki öntöz; hanem a növekedést adó Isten.”
Ha most azt gondolod, hogy én nem kedvelem a tekintélyt, akkor kérlek, olvasd el a korábbi írásaimat,  és magad is meglátod, ez igen távol áll tőlem. Nem, én nem a tekintély ellen, hanem az Isten életedre való vezetésének, és a neked szánt, számodra elkészített növekedésről beszélek. Arról, hogy ezt ne korlátozd én Apollós, én pedig Pál gondolkozással.


Köszönöm a figyelmedet.