Van egy igevers a Máté evangéliumának
hetedik versében, amelyet talán a legtöbbször szoktak hangsúlyozni a
karizmatikus keresztényekre nézve. Teszik ezt néha jó, de legtöbbször lenyomó elbizonytalanító,
olyan megbotozásos módszerrel. Semmi
gond nincs azzal, ha egy hívő segítő szándékkal van a testvére felé, és
szeretetből felhívja a figyelmét esetlegesen figyelmen kívül hagyott tényekre.
De nekem az a tapasztalatom, hogy ezt a sokat emlegetett igeverset:
„Nem minden, aki ezt mondja nékem: Uram! Uram! Megy be a mennyek országába;
hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. Sokan mondják
majd nékem ama napon: Uram! Uram! Nem a te nevedben prófétáltunk-e, és nem a te
nevedben űztünk-e ördögöket, és nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te
nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem
ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők.”
Igencsak
durungozásra használják sokan a karizmákat valló és azokban hittel járó hívőkre
nézve. Ennek a jelenségnek is meg lehetne rajzolni a szellemi térképét, de én
most csak azért hoztam szoba, mert a mai bibliai elmélkedésem része volt ez a
fejezet is.
Az előző
igerészből megtudhattuk, hogy jó fa nem terem rossz gyümölcsöt és romlott fa
sem terem jó gyümölcsöt. Ez igen fontos megállapítás, mint a téma előzménye.
Ha
példának okáért veszünk egy körtefát /ami jó fa/ és vesszük az elmúlt öt évét ennek a fának. Mondjuk, megállapítjuk, hogy az első két évben pompás termést
hozott. Majd a harmadikban sajnos gyümölcstelen volt, és a negyedik ötödik
esztendőben pedig egyenesen szánalmas. Mert hiába hozott ugyan termést az
ehetetlen volt állaga és íze, valamint a hemzsegő kukacok miatt. Nos, minekutána
ezt megállapítottuk akkor sem mondhatjuk, hogy az adott fa, rossz fa! Hiszen ez
a fa, ugyanaz a fa, amelyik egy másik évben dúsan hozta a zamatos körtét. A
problémát nem a fában találjuk elsősorban, hanem a gyümölcsfa gondozásában
illetve más külső forrásban például elverte a jég megtámadta valami kórokozó és
ezért lett az amúgy jó gyümölcs ehetetlen. Természetesen a jövőre nézve a
problémát sürgősen orvosolni kell. De a fa jó fa! Remélem, sikerül leírnom mit
akarok ezzel mondani. Ami szellemtől született szellem az! Mondja az írás. Aki
Isten gyermeke az Isten gyermeke! Lehet, hogy korrekcióra szorul, de e tény
miatt egy hajszálnyit sem lesz nem családtag.
Szerintem
nem bölcs dolog egy hívőt rossz fának titulálni, csupán azért mert jelen
helyzetében alig tudunk vele azonosulni, mert mondjuk helytelen dolgokat látok
az életében. Pál is sok éktelen dolgot látott a Korinthoszi testvéreknél. Mégis szeretettel köszöntötte őket, és mindenki mást is a leveleiben kivéve a törvénykező Galatákat. A Róma levél a következő igét hozza: „Te kicsoda vagy, hogy kárhoztatod a más szolgáját? Az ő
tulajdon urának áll vagy esik. De meg fog állani, mert az Úr által képes, hogy
megálljon.” Ha a testet éri valami erős behatás és eltörik a láb vagy a
kar, az igaz hogy egy darabig használhatatlan lesz, de attól még a test tagja
marad.
De nézzük a 22 verset. Egyre
inkább arra hajlok, hogy az itt felsorolt démonűző. prófétáló, és más erő
megnyilatkozást felmutató emberek, nem hívők, nem egyháztagok. Azaz a szó igazi
értelmében nem ujjá született Istennel járó emberek. Sokkal inkább skéva
fiaihoz hasonló kontárok, akiket nemhogy Isten, de még a démonok se ismertek el
kiküldött szellemi hatalomként. Hiszen Jézus azt mondja, nem ismeri, soha nem
ismerte őket, valamint azt hogy törvénytelenséget /gonoszt cselekvők. Pedig
tudjuk az írásból, hogy ismeri az Úr az övéit, akiknek egyik legfőbb ismérvük
pontosan az, hogy elállnak/elhagyják a hamisságot /törvénytelenséget. 1Kor 8:3 " Hanem ha valaki az Istent szereti, az ismertetik ő tőle." Valamint : "Mindazáltal megáll az Istennek erős fundamentoma, melynek pecséte ez: Ismeri az Úr az övéit; és: Álljon el a hamisságtól minden, aki Krisztus nevét vallja." Továbbmenve Jézus amikor János beszámolt neki egy olyan emberről aki démonokat űzött Jézus nevében, de nem volt hajlandó a tanítványokkal menni ezért a tanítványok eltiltották. Jézus nem helyeselte ezt a döntést és azt mondta "Jézus pedig monda: Ne tiltsátok el őt; mert senki sincs, aki csodát tesz az én nevemben és mindjárt gonoszul szólhatna felőlem." Mk 9:39
Összefoglalva azt gondolom,
hogy a fenti igeverset. Újjászületett, Isten beszédének folyamatában
engedelmeskedő. Jézus Krisztusban bízó, Öt dicsőítő, /tehát valószínűleg nem
ismeretlen nem gonoszt cselekvő/ a Szent Szellem általi erő-megnyilvánulásokat megélő,
démonűzésben, prófétálásban valamennyire aktív, és ezáltal Isten
parancsolatának engedelmeskedő / „Betegeket gyógyítsatok, poklosokat
tisztítsatok, halottakat támasszatok, ördögöket űzzetek. Ingyen vettétek,
ingyen adjátok.”Mt. 10:8/ hívőket a fentiekben tárgyalt igével ostorozni
és mások előtt, megpróbálni lejáratni nagyon nem Krisztusi.
Ezt a verset sokkal inkább
a pogány és okkult, ördögűzőkre és hamis prófétákra az Isten nevét a
szentháromságot használó, Skéva fiai kaliberekre, elhívás és kiküldés nélküli
önjelölt a szellemvilágba tiltott módon belepiszkáló emberekre kell értelmezni. Akiket valóban
sohasem ismert az Úr. Valamint azokra a vallásos emberekre akik felvették ugyan a kereszténységet mint egy köntöst de alatta ott van a bálványimádás és a pogány vallásoknak valamint kereszténység egyfajta rút keveréke. Azt gondolom ezt megtért Istennel járó keresztényre vonatkoztatni csak egész ritka esetben lehet, talán akkor ha a hitet megtagadta és Istenétől elfordult. Bár akkor sem érvényes rá hogy soha nem ismertelek. Na mindegy. Ezért szeretek gondolkozni Isten beszédén mert kimondhatatlanul nagyobb és dicsőségesebb mindennél.
/nem zárom ki annak lehetőségét hogy fiatal tudatlan keresztények között is akadhat olyan aki Isten akaratán kívül, vezetés nélkül, helytelen, nem igei módon belekontárkodik a szellemi dolgokba, de mivel ők fiak és nem neveletlen fatyúk ahogy a zsidó levél mondja. Így Isten őket helye teszi, ebben megnyugodhatunk. Világosan megmondta hogy az ö gyermekeit csak bízzuk rá!/
/nem zárom ki annak lehetőségét hogy fiatal tudatlan keresztények között is akadhat olyan aki Isten akaratán kívül, vezetés nélkül, helytelen, nem igei módon belekontárkodik a szellemi dolgokba, de mivel ők fiak és nem neveletlen fatyúk ahogy a zsidó levél mondja. Így Isten őket helye teszi, ebben megnyugodhatunk. Világosan megmondta hogy az ö gyermekeit csak bízzuk rá!/
Természetesen örömmel fogadom,
ha a karizmatikus egyház, a jó és hasznos és sok szempontból eredményes munkája
mellett azokon a területeken ahol szükséges megfésülködik, és rendbe szedi
magát. Ha az arra hivatottak a menet közben felmerülő elhajlásokat, túlhangsúlyozásokat,
és tévedéseket rendbe teszik. Mert ők ezt szeretetben és a Szent Szelem
vezetésében fogják tenni.
De annak nem tudok örülni,
amikor antikarizmatikus vagy a Szent Szellem általi igeértelmezést figyelmen kívül
hagyó, vallásos emberek a fenti és a hasonló igéket furkósbotként használva
szeretetlenül az ajándékaikat Isten dicsőségére használó testvéreikre támadnak.
Legyünk óvatosak,
helye van a dolgok igei megvizsgálásának. De ne legyünk se a vallásos félelem,
se tudatlanság miatt olyanok, akik Isten munkáját akadályozzuk.
Köszönöm a figyelmeteket.