„Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik
elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje. Mert meg van írva:
Elvesztem a bölcseknek bölcsességét és az értelmeseknek értelmét elvetem. Hol a
bölcs? Hol az írástudó? Hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-e
Isten e világnak bölcsességét? Mert minekutána az Isten bölcsességében nem
ismerte meg a világ a bölcsesség által az Istent, tetsszék az Istennek, hogy az
igehirdetés bolondsága által tartsa meg a hívőket. Mert egyfelől a zsidók jelt
kívánnak, másfelől a görögök bölcsességet keresnek. Mi pedig Krisztust
prédikáljuk, mint megfeszítettet, a zsidóknak ugyan botránkozást, a görögöknek
pedig bolondságot; ámde magoknak, a hivatalosoknak, úgy zsidóknak, mint
görögöknek Krisztust, Istennek hatalmát és Istennek bölcsességét. Mert az Isten
bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtlensége erősebb az
embereknél.”
Ahogyan a jelen
időben tetszik Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által, tartsa meg a
hívő embert, melynek központi igazsága a megfeszített (a miattunk és mi
érettünk meghalt és feltámadott) Krisztus prédikálása. Istennek éppen úgy
tetszésére van, amikor gyermekei megteszik a szükséges lépéseket, hogy a
szívűket és a hitűket Isten kegyelmében és áldásában, megőrizzék.
Ennek a „bolondságnak” az elfogadása, és megélése, egyben
egyfajta visszaigazolás is Isten felé, hogy itt vagyok Uram! Az, ez mellett
való hűséges kiállás pedig létfontosságú, mind a hívőknek, csak úgy, mint a
világiak számára, mert az elsőnek helyet készít, a második számára pedig ítélet
visszatartó hatása van. (A világosság és a só végzi a munkáját)
Az Igehirdetés bolondsága, bármilyen mélységben is lássa át
valaki elsőre, nem egyébért történik, mint, hogy az ember hazataláljon a teremtőjéhez,
és vele megbékülve, ezután hitből és hit által éljen. Így ápolja, és becsülje
meg az Istennel való kijelentésen alapuló személyes kapcsolatát. De meg kell,
látnunk azt is, hogy pontosan ez az a pont, (a MI HITÜNK) amit kulcsfontossága
miatt, sátán mindig is támadott, kihívások elé állított, és felszámolni igyekezett.
Mind a mai napig, fő célkitűzése, hogy a hívő ember és Isten között,
bizalmatlanságot építsen ki, és az ebből létrejövő hitetlenség által,
kapcsolatromlást, vagy szakadást idézzen elő.
Sokan elfelejtkeznek, hogy a hit, oly annyira támadva van,
több helyről is, (világ, korszellem, az élet nehézségei, a bukott természetünk,
a gonoszság szellemei stb. stb.) hogy Isten egyenesen felkér, a szívünkben lévő
hit megvédelmezésére, az azért való tusakodásra, a hit harcának megharcolására,
de még tovább is megy, és még a hitnek elsősorban otthont adó szívűnk védelmére
is utasítást kapunk.
„Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert
abból indul ki minden élet.”
„Szeretteim, mivelhogy minden igyekezettel azon vagyok, hogy
írjak néktek a közös üdvösség felől, kénytelen voltam, hogy íntőileg írjak
néktek, hogy tusakodjatok a hitért, amely egyszer a szenteknek adatott.”
„De én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited:
te azért idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed.” A mi Urunk Jézus
Krisztus, közbenjár az Isten gyermekeiért, hogy hitük megmaradjon, azt meg
tudják őrizni, a szerint tudjanak élni. Ezért teljesen jogosan teszi fel a
kérdést, amikor felkel tenni. Miszerint: „hogy van, hogy nincsen hitetek?”
A hit, az élő és tevékeny, azaz gyakorlati tettekben megnyilvánuló/teljességre
jutó hit, rendkívül fontos a hívő életében. Ez a hit, nem emberek bölcsességén,
nem meséken és kitalált történeteken áll! Nem a teológusok jól vagy kevésbé jól
megfogalmazott és precizitásra törekvő részletfeltáró megfogalmazásaikból
származik. Nem az írástudók, sokszor gyakorlat nélküli beszédéből jön létre az
emberi szívben. Hanem csak is, és kizárólag a Szent Szellem hozza létre és
táplálja, az Isten beszédének/igazságának a számunkra való megelevenítése, és
szívünkbe ültetése/kijelentése által. Ezt a csodát pedig, noha változatosan, de
egyértelműen Isten erejének, felénk való megnyilvánulásaként is megéljük. Ez
olyan valóságos ERŐ behatás Istentől, a személyiségünkre, hogy egész életünkben
a (ha megőrizzük) hitünk alapjának fog
bizonyulni.
„És az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcsességnek hitető beszédiben állott, hanem léleknek és erőnek megmutatásában: Hogy a ti
hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Istennek erején nyugodjék.” Azt gondolom, az Isten erejének
megtapasztalása nélküli hit is becsülendő, de be kell látni, nem Isten akarata,
mert az ilyen hittel rendelkező ember, nem, vagy csak nagyon „gyengén
muzsikálva” tudja Krisztus hirdetni, és a hívő életét Isten akaratában megélni.
„Hanem vesztek erőt, minekutána a Szent Lélek eljön reátok:
és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában
és a földnek mind végső határáig.”
„Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer
megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a
Szent Léleknek, és megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak
erőit,”
Nos amikor csak tehetem, felhívom Isten gyermekeinek a figyelmét, hogy
itt, hívő emberekről és nem világiakról szól az ige. Ez alapján meg kell
érteni, hogy a hívő emberek előtt, nem lehetnek ezek ismeretlenek, mármint ezek
a megtapasztalások: Kijelentés általi megvilágosodás, mennyei ajándék ajándékok
elfogadása, Szent Szellem vétele, Isten jó beszédének a fogyasztása és megízlelése,
találkozás a jövendő világ erőivel. (véleményem szerint ezek, leginkább a Szent
Szellem és az Istentől való angyalok munkája, csodák és erőbehatások a hívő
ember életében)
Tehát láthatjuk, hogy a hit, nem csak egy igazságnak tartás,
egy pozitív reagálás a biblia szavai felé. Hanem nagyon is konkrétan átélhető,
Istentől való, az Ő természetfelettiébe is kinyúlni tudó, szívbéli magatartás.
Ez bizony jóval több, mint elmebeli hit, nem vallásos igaznak tartás, és hinni
akarás csupán. Ez Istentől való kijelentés, az Ő konkrét személyes és maradandó
bemutatkozásainak az átvétele érdekében.
Most, hogy valamennyire felsejtődött
menyire fontos az igazi hit, és annak megőrzése, itt szeretném megemlíteni,
hogy számos bibliával kapcsolatos film, videó, teológiai tanulmány és
tudományos eszmefuttatással találkozni, amelyeknek egy konkrét célja van, a
hited meg-rablása, felszámolása. Valamint rengeteg olyan információ, pletyka, részigazságokkal
fűszerezett csúsztatás is létezik, mely szellemiségéből eredően, a hitedet
mérgezni, hatástalanítani akarja. De TE:
Vigyázz a szívedre! Vigyázz a hitedre!
Köszönöm a figyelmedet!