csütörtök, május 06, 2010

Iránytű...

Kinek higgyek végül is?
Annyi vallás van, melyikre figyeljek?


Legelőször is talán azzal kezdeném….Két dolgot mindenképpen érdemes elválasztani Kik tartoznak keresztény felekezetekhez és kik nem.Vegyük azokat, először akik nem… hisz ott nincs miről beszélni…ilyenek  a mormonok , az unitáriusok,a Russelisták / azaz  a Jehova tanúi/ és általában mindazok bármi is a nevük, akik tagadják Jézus Krisztus véráldozatát,testi megszületését  ,és egyáltalán Isten beszédének bármelyik központi igazságát .. Tehát az indiai és ázsiai vallásokat nem is említem, mert nem ismerik el  Jézus Krisztus egyedül valóságát Istenségét…/Szerintük tiszteletre méltó de csak egy a nagy tanítók között./   Azok az embertársaim akik ilyen csoportokba,és közösségekbe járnak lehetnek nagyszerű emberek ,de ez nem mentesíti őket azon felelősségük alól amit az Ige kér tőlük, történetesen azt hogy meg kell vizsgálniuk a teljes szentírás alapján hogy mit is tanítanak nekik! Valamint amit János apostol ajánl: "Szeretteim, ne higgyetek minden szellemnek, hanem próbáljátok meg a szellemeket, ha Istentől vannak-é; mert sok hamis próféta jött ki a világba."

A keresztény felekezeteknek azokat nevezhetem, akik ahogy az ige mondja: Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.

Tehát  ha én találkozok egy hívővel ,engem igazából nem különösen érdekel hogy milyen címke van kiragasztva rá , római katolikus, katolikus karizmatikus,református evangélikus,  vagy a   biblia alapján a  a felnőtt keresztséget  tanítók : baptisták, pünkösdiek karizmatikusok,.fundamentalisták, teljes evangéliumiak, szabad keresztények

Nekem Jézus a példaképem : Ö felnőttként hitből Istennek engedelmeskedve Keresztelkedett meg és azt mondta a meglepődött keresztelő Jánosnak: „Jézus pedig felelvén, monda néki: Engedj most, mert így illik nékünk minden igazságot betöltenünk. Ekkor enged néki” Jézus a nékünk szót azért használta mert mint egy példát hagyott  hogy akik öt követik Azoknak így illik betölteni minden igazságot…

De visszakanyarodva, mint mondtam nem a nevek, számítanak.. Mert mint tudjuk minden felekezetben, vannak olyan emberek, akik képmutatóak Akik érdekes módon csak néhanap és akkor is csak pár órára keresztények. Mikor is épp Istentiszteletre, templomba, mennek.Ezek az emberek minket lehet, hogy be tudnak csapni, de Istent soha!!!S hogy ki ilyen ember azt végső soron nem én döntöm, dönthetem el Hanem az Úr Jézus  aki a szíveket vizsgálja.: „Ismeri az Úr az övéit; és: Álljon el a hamisságtól minden, a ki Krisztus nevét vallja”

Tehát hogy ki üdvözül ki valóban Isten gyermeke és Jézus Krisztus követője Ezt végső soron Isten dönti el egy emberről, persze véleményünk nekünk is lehet.Engem megnyugtat az a tény hogy Isten ismeri az övéit, akiket pedig mi arról Ismerhetünk meg hogy azt látjuk életükben egyre inkább elállnak a bűntől mert egyre inkább megtartják Isten beszédét .

„A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, és én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.”

Tehát a mi feladatunk ismerni az igét. /és nem az emberi okoskodásokat és tradíciókat/
Valamint megtartani, cselekedni, engedelmeskedni….Így Isten azt ígéri velünk, van, kijelenti magát nekünk és szeret minket…..Ebben az állapotban lényegtelené válik a címke és az is hogy ki mit gondol…

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Jehova Tanúit nem pártolom,de vallják hogy megszületett testben Jézus,és az Ő vére érdeméért van esély az örök életre. Elvileg...szinte minden szép...de ami a "Nagy Baj": Az Őrtorony Társulat nélkül nincs üdvösség esélye-de akkor már kevés a Jézus Vére-a gyakorlatban. Szóval,nem egyszerű téma. Én 8 évig voltam tagja a Jehova Tanúi Szervezetnek-nem ismeretlen a téma. (15 éve szabadított meg az Úr Jézus Krisztus!) Örülök a blognak-köszönöm Laci!

BL írta...

Szia Zsotza
Köszönöm hogy meglátogattál nekem már több blogról is ismerős vagy.Teljes szívemből örülök hogy az Úrral jársz.